Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnöspår i Götaland


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
3' date='8 km på Billingen igår kväll, väldigt fina spår![/quote']

Någon som vet hur troligt det är att Billingens Långlopp blir av? Måste dom få natursnö för att kunna köra?

Det kommer gå på den slingan som finns just nu om det inte kommer snö har jag hört.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nån som varit där och har nån teori om hur länge till det går att åka på Billingen??

Jag va där igår på fm. Stark sol och blåst. Det tog hårt på snön där solen kom åt! Det va mycket snö kvar dock, men dagens väder har inte gjort saken bättre =(

Hur det ser ut nu vet jag tyvärr inte.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Man konstaterar att de klubbar som ändå har snökanoner har kommit igång i mitten utav Januari i Götalandsregionen.

 

Jag kan garnatera snö till Er klubb oavsett när Ni önskar öppna Ert skidspår.

Kan också garantera att klubben INTE behöver göra några investeringar för att uppnå detta.

 

Ni måste dock ha vissa förutsättningar:

-Ett brett elljusspår, minst 4 m gärna bredare.

-Tillgång till vatten

-Tillgång till el

-Beslut om att ta betalt för skidåkningen

 

Finns inga konstigheter med detta förutom att det är ett helt nytt koncept i Världen samt i Sverige.

Finns en klubb i Uppland som har för avsikt att ha skidspår från 1:a Oktober nästa säsong och då tillverka snön 2 veckor innan.

 

Anläggningen är mobil och kan därav delas mellan olika kunder oavsett Geografi i Sverige.

 

Hör gärna av Er om detta låter intressant...

Link to comment
Share on other sites

Man konstaterar att de klubbar som ändå har snökanoner har kommit igång i mitten utav Januari i Götalandsregionen.

 

Jag kan garnatera snö till Er klubb oavsett när Ni önskar öppna Ert skidspår.

Kan också garantera att klubben INTE behöver göra några investeringar för att uppnå detta.

 

Ni måste dock ha vissa förutsättningar:

-Ett brett elljusspår, minst 4 m gärna bredare.

-Tillgång till vatten

-Tillgång till el

-Beslut om att ta betalt för skidåkningen

 

Finns inga konstigheter med detta förutom att det är ett helt nytt koncept i Världen samt i Sverige.

Finns en klubb i Uppland som har för avsikt att ha skidspår från 1:a Oktober nästa säsong och då tillverka snön 2 veckor innan.

 

Anläggningen är mobil och kan därav delas mellan olika kunder oavsett Geografi i Sverige.

 

Hör gärna av Er om detta låter intressant...

Hoppas att du har snackat med Erkki Kähärä i Skatås (Göteborgs Skidklubb, eller hur?). Då får du en kunnig och mycket krävande kund. Det är redan betalspår i Skatås och jag kommer garanterat att lägga mer tid där om det blir längre spår längre period på året.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...