Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan på söndag


Alcazar

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
Någon som vet mera om spårstatusen än den yttest ringa info som finns att hitta via deras hemsida?

 

Får man sällskap eller blir det bara jag som åker? :)

Min intention är att åka om jag får med några fler. Enligt rykten från Globen bra förhållanden och kallt väder i prognosen.

Link to comment
Share on other sites

Jag var där i lördags och körde. Bra med snö och bra stavfäste. Ska dit i morgon igen och träna några varv. Återkommer med rappprt!

Låter bra! Får hoppas att det inte kommer någon mer snö då för hårt stavfäste brukar ju inte direkt vara Grotfallets specialitet. :)

Link to comment
Share on other sites

Återkomm med rapport om läget!

Skall du köra? Du är ju numera favorit till VL-segern' date=' slog Erik W i BIF-rullen som slog Jörgen Brink på Jizerksa![/quote']

Håller på att kolla på det, känner pressen... Nu gäller det att leverera.

 

Inbjudan: http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_437899/cf_69694/INBJUDAN_Grotfallsrundan_2012.DOC

 

Banprofil: http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_440545/cf_69694/Grotfrundanbanp2012.PDF

 

PM:

http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_437900/cf_69694/PM_Grotfallsrundan_2012.DOC

Link to comment
Share on other sites

Återkomm med rapport om läget!

Skall du köra? Du är ju numera favorit till VL-segern' date=' slog Erik W i BIF-rullen som slog Jörgen Brink på Jizerksa![/quote']

Och jag slog Rickard på SM i hudik :)

jag är ju bara en glad amatör i detta sällskapet med SM-medaljörer och andra storheter... :)

Link to comment
Share on other sites

Och jag krossa er alla på Höstrullen...., Intersportloppet blir min premiär med förhoppning att seeda mig till led 2. Kan gå vid snabbbföre. Ska du inte åka dm i helgen ekis?

Jo det tänkte jag om den blir av men den är ju flyttad till 11-12 februari.

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld nu, fäste eller blankt är frågan? Ser att yr har börjat putta in lite snö på söndag em annars ser det snabbt ut.

Körde med fäste idag! sög ingenting! klister KR30 - KR50 täckt med blå extra! Dock på ljungåsen fast ligger ju rätt nära... vallade i klisterzonen...

Link to comment
Share on other sites

Är anmäld nu' date=' fäste eller blankt är frågan? Ser att yr har börjat putta in lite snö på söndag em annars ser det snabbt ut.[/quote']

Körde med fäste idag! sög ingenting! klister KR30 - KR50 täckt med blå extra! Dock på ljungåsen fast ligger ju rätt nära... vallade i klisterzonen...

Bra att du vallade med klister i klisterzonen globen :)

jag är bra sugen på blanka skidor men om man måste ha något fäste så lär det väl bara vara V40 med tanke på hur förhållandena ser ut... :) :)

Link to comment
Share on other sites

Jag anmälde mig till loppet på söndag och undrar över lite saker som jag hoppas någon av er har koll på och vill hjälpa mig med.

 

Med tanke på valladisskusionen så verkar det vara kallföresklister täkt med burkvalla eller blå extra som gäller på söndag?

 

Är loppet kuperat? Funderade på ovallat eller vallat.

 

Är det i nuläget isiga och hårda spår? Jag har mycket lite tid på skidor är lite orolig att jag med bristande balans kommer att hamna i terrängen om spåret är isigt, kurvigt och backigt. Oron att slå sig verkar komma med åldern...

 

Lyckat till till alla som åker på söndag!

Link to comment
Share on other sites

Jag anmälde mig till loppet på söndag och undrar över lite saker som jag hoppas någon av er har koll på och vill hjälpa mig med.

 

Med tanke på valladisskusionen så verkar det vara kallföresklister täkt med burkvalla eller blå extra som gäller på söndag?

 

Är loppet kuperat? Funderade på ovallat eller vallat.

 

Är det i nuläget isiga och hårda spår? Jag har mycket lite tid på skidor är lite orolig att jag med bristande balans kommer att hamna i terrängen om spåret är isigt, kurvigt och backigt. Oron att slå sig verkar komma med åldern...

 

Lyckat till till alla som åker på söndag!

Bor iof väldigt långt ifrån och har bara kört en gång för minst 20 år sedan. Men är nog lite tidigt att bestämma vallning ännu, allt kan hända med vädret. Banprofil och karta finns på hemsidan och Rible har länkat till dem. Lite förenklat 5 km platt på golfbana och 5 km kuperat per 10 km varv. Har för mig att bana är hyfsat planerad och att det planar ut innan svängarna. Utan fäste bör man nog absolut inte köra om man inte anser sig vara en hyfsat bra stakare och kanske ligger runt led 3 på VL eller bättre, tveksamt om det ens är lönsamt för eliten om det inte blir väldigt svårvallat, man bör kunna staka runt sitt kuperade elljuspår hemma. Tycks bli många anmälda i sista stund, så gott som det enda loppet i Sverige på Söndag. Lycka till själv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...