Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan på söndag


Alcazar

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Nej, Glansis var det inte. Det var ganska omväxlande underlag, is, hård snö, socker och ibland lite gräs.

 

Om du hört rätt lär han ha tränat väldigt bra till i år. Han klarade ju nästan vinnarens tid +50 % vilket ju ger medalj i Vasaloppet. Hans insats borde väl ungefär motsvara 7 timmar på Vasan.

Link to comment
Share on other sites

Nej, Glansis var det inte. Det var ganska omväxlande underlag, is, hård snö, socker och ibland lite gräs.

 

Om du hört rätt lär han ha tränat väldigt bra till i år. Han klarade ju nästan vinnarens tid +50 % vilket ju ger medalj i Vasaloppet. Hans insats borde väl ungefär motsvara 7 timmar på Vasan.

3 mil rullskidor och 13 mil skidor hävdar han. Låter i det närmaste otroligt faktiskt. Hade heller knappt stått på ett par skidor innan VL enligt honom

Link to comment
Share on other sites

Ok, låter ju skumt.

 

Hans tid lär ju räcka till led 6 nu i alla fall.

 

Kan han inte haft väldigt dåliga förutsättningar på förra årets vasalopp då?

 

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt, klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt, klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.

Hade ju hoppats på några minuters snällare tider.... Men det kanske är att hoppas för mycket!

Jag gick in på 2 tim 20 min 35 sek..... Siktade på led 4. Men känner mig väldigt nära led 3.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt' date=' klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.[/quote']

Hade ju hoppats på några minuters snällare tider.... Men det kanske är att hoppas för mycket!

Jag gick in på 2 tim 20 min 35 sek..... Siktade på led 4. Men känner mig väldigt nära led 3.

Min gissning är att gränsen för led 5 hamnar på 2.37 eller 2.38. Snyft.

Link to comment
Share on other sites

Var det rottisen som satt i den brantare delen av backen upp mot elljusspåret? :)

Ja' date=' det stämmer. 55 kilo rottweiler med bristande tålamod :)[/quote']

Vad använde du för kamera för att filma?

 

mvh

Panasonic HDC SD60 som är min "gamla" kamera som jag använde för att det snöade. Har nyligen skaffat en Panasonic HDC sd900, som ska ge bättre bild. bla klarare färger.

Link to comment
Share on other sites

Tack för fina filmer Ludvika007! :) men vem är du? Någon jag känner till!? Är ju också från stan!

Vi har aldrig pratat men vi har nog setts på någon rullskidstur mellan Ludvika och Grängesberg. Lyckades tyvärr skada axeln i somras och har inte kunnat träna så mycket sen dess så nu får jag filma istället :) Roligt att du gillar filmerna, det blir nog fler hopppas jag. :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt, klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.

Jag hade helt rätt faktiskt förutom att de satt 1.48 för elitledet.

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svl%C3%A5nglopp+2011.pdf?MOD=AJPERES

 

Sjukt skönt att nu inte behöva stressa runt till ALLA seedningslopp, mitt mål var minst led 3, sjukt nöjd med led 2.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt' date=' klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.[/quote']

Jag hade helt rätt faktiskt förutom att de satt 1.48 för elitledet.

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svl%C3%A5nglopp+2011.pdf?MOD=AJPERES

 

Sjukt skönt att nu inte behöva stressa runt till ALLA seedningslopp, mitt mål var minst led 3, sjukt nöjd med led 2.

Grattis! Du har ju börjat säsongen kanonbra och verkar stark! Speciellt med tanke på dina dålig skidor i söndag. Lite mer stakträning så kan du bli riiiktigt vass! ;)

 

Seedningstiderna (åtminstone för kläpparännet och grotfallsrundan) känns ju ovanligt rimliga. Dock oerhört konstigt att de sätter tiden för elitledet i söndags på 1:48 istället för 1:49. Det kom ju ett gäng solklara elitledsåkare där precis under 1:49 som de petade ut (Håkan Löfström, Henrik Alm, Tom Ankerstål, Peter Arnesson). Det spelar ju ingen som helst roll i praktiken eftersom alla väl redan står därframme men det skulle vara intressant att höra det resonemanget.

Link to comment
Share on other sites

Tack Ekis! Kul att höra, stakträning behövs, skulle verkligen uppskatta ett teknikpass tillsammans någon gång när vi har tid för det, trott tekniken var ok, men såg på filmen från Grotfallsrundan att det inte såg ut som det skulle.

 

Hoppas du mår bättre nu och kan träna på?

 

Din inledning på säsongen lovade ju väldigt gott!!

 

Blir det något lopp i helgen?

Link to comment
Share on other sites

Tack Ekis! Kul att höra, stakträning behövs, skulle verkligen uppskatta ett teknikpass tillsammans någon gång när vi har tid för det, trott tekniken var ok, men såg på filmen från Grotfallsrundan att det inte såg ut som det skulle.

 

Hoppas du mår bättre nu och kan träna på?

 

Din inledning på säsongen lovade ju väldigt gott!!

 

Blir det något lopp i helgen?

Vi kan gärna köra lite teknik nån gång, vi kan säkert påpeka brister hos varandra!

 

Jag har fortfarande "legat lågt" idag men känner mig rätt bra. Ev. ska jag ut på skidorna lite försiktigt imorgon, vill inte riskera att förstöra hela säsongen så jag vilar gärna någon dag extra. I helgen har vi planerat att vara hemma i Sthlm så då blir det inget race (lika bra det), men nästa helg tänkte jag mig antingen Harsa eller Idre-Särna. Kanske får man prova konstsnöspåret på Lida till helgen, 290meter enkel väg. :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som vågar sig på en gissning för seedningstider i detta lopp? Seedningskommitén ska ju ha möte idag.

 

Jag tror på:

 

Elit: 1.49

Led 1: 1.59

Led 2: 2.09

Led 3: 2.19

 

Jag skulle bli väldigt glad om jag har rätt' date=' klar för led 2 i så fall, med ruskigt dåligt glid dessutom. Tittar man på förra årets seedning från Grotfallsrundan så borde det inte bli hårdare, men man vet ju aldrig.[/quote']

Jag hade helt rätt faktiskt förutom att de satt 1.48 för elitledet.

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svl%C3%A5nglopp+2011.pdf?MOD=AJPERES

 

Sjukt skönt att nu inte behöva stressa runt till ALLA seedningslopp, mitt mål var minst led 3, sjukt nöjd med led 2.

Grattis! Du har ju börjat säsongen kanonbra och verkar stark! Speciellt med tanke på dina dålig skidor i söndag. Lite mer stakträning så kan du bli riiiktigt vass! ;)

 

Seedningstiderna (åtminstone för kläpparännet och grotfallsrundan) känns ju ovanligt rimliga. Dock oerhört konstigt att de sätter tiden för elitledet i söndags på 1:48 istället för 1:49. Det kom ju ett gäng solklara elitledsåkare där precis under 1:49 som de petade ut (Håkan Löfström, Henrik Alm, Tom Ankerstål, Peter Arnesson). Det spelar ju ingen som helst roll i praktiken eftersom alla väl redan står därframme men det skulle vara intressant att höra det resonemanget.

Verkar rimligt med tiderna vilket det oftast är, det skall vara lite svårare än på VL. Är själv mkt nöjd med att vara närmare led 1 än 3, inte ofta jag klarat det på ngt seedningslopp och ett klart fall framåt jämfört med Jizerska där jag hamnade i nedre skiktet av led 3.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...