Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

La Venosta en dold prla fr lngdkning

Dubbla segrar fr Joni Mki

Parkskolan i Degerfors vinnare i Vasaloppets skolutmaning

Som vntat bantad trupp till Ruka

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Skidpulka

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 204 inlägg
Vilka åldrar cirka funkar den klassiska barnpulkan från Fjellpulken till? Den som brukar finnas till uthyrning.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

KlasA

KlasA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg
Storleksmässigt funkar den nog upp till 4-5år, men tveksamt om barnen vill åka i den åldern. Jag har en 3,5-åring som åkte förra säsongen men vi lurar nu på om vi ska sälja den eller behålla denna vinter. Nu har jag den varianten med skidor på, vilka man kan fälla ut och in beroende på om man kör klassiskt eller skate eller bara vill ha mer stabilitet.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 204 inlägg
Tackar. Slänger med paddan i pulkan så ska nog ongen vara nöjd när pappa kör distanspass :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Grizzlybrottarn

Grizzlybrottarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 202 inlägg

Stuvade ner två 4-åringar med tillhörande skidor i en segerbaden-pulka förra vintern för att få åka uppe på myrarna i Harsa istället för att harva runt nere kring sjön. Väl uppe fick de åka skidor själva. Det funkade väldigt bra att ha den valfriheten. Men jag var inte ute efter skidträning de dagarna utan körde på turskidor och hudar och gott om fika och grillkorv med i pulkan. Hemfärden över Gluggberget i skejtspåren med lastad pulka räknas dock som träning i utförsteknik och bromsning.

I början var det lite gnäll om att de behövde åka pulka och storasyskonen fick åka skidor upp, men väl uppe så tror jag de insåg fördelarna med att få lift upp.

Våga vägra att spåra dubbelklassiskt!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar