Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hornbergsloppet Sön 29 januari utanför Sandviken...


Dalarna

Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply
Nalle Puh, det var inte så många som åkte in på 2,24 och jag åkte med en som hade fäste. (som du beskrev att du hade) Åkte du med en blåklädd man som du spurtade ifrån dom sista 50 meterna?

Inte riktigt. Jag var en blåklädd man som blev frånåkt av mitt draglok den sist biten. Däremot var det ett par åkare strax framför oss på slutet som nog gick in på samma minut. Jag skulle tro att vi har haft sällskap till och från under loppet

Link to comment
Share on other sites

Har roat mig med att gå igenom topp 40 i H21. Har tittat vilket led de klarade i fjolårets vasalopp samt även i seedningslopp 2012. Med reservation för felaktigheter var det ca 3 som klarade att sänka sig ett led. En stor andel klarade ej av att försvara det led de redan står i. Vet ej hur tuff seedningarna brukar vara men denna kändes hård.
Link to comment
Share on other sites

Har roat mig med att gå igenom topp 40 i H21. Har tittat vilket led de klarade i fjolårets vasalopp samt även i seedningslopp 2012. Med reservation för felaktigheter var det ca 3 som klarade att sänka sig ett led. En stor andel klarade ej av att försvara det led de redan står i. Vet ej hur tuff seedningarna brukar vara men denna kändes hård.

Jag har mer eller mindre gjort detsamma för harsa ski marathon. Där var det en som lyckats sänka sig ett led, denne Elon lyckades faktiskt seeda ner sig två led. I övrigt misslyckades minst halva fältet med att ens hamna i det led de redan var färdiga för.

 

Slutsatsen: Kommiteén var på dåligt humör i måndags till skillnad från måndagen innan.

Link to comment
Share on other sites

Har roat mig med att gå igenom topp 40 i H21. Har tittat vilket led de klarade i fjolårets vasalopp samt även i seedningslopp 2012. Med reservation för felaktigheter var det ca 3 som klarade att sänka sig ett led. En stor andel klarade ej av att försvara det led de redan står i. Vet ej hur tuff seedningarna brukar vara men denna kändes hård.

Jag har mer eller mindre gjort detsamma för harsa ski marathon. Där var det en som lyckats sänka sig ett led' date=' denne Elon lyckades faktiskt seeda ner sig två led. I övrigt misslyckades minst halva fältet med att ens hamna i det led de redan var färdiga för.

 

Slutsatsen: Kommiteén var på dåligt humör i måndags till skillnad från måndagen innan.[/quote']

Kan de ha överkompenserat för att många bra åkare åkte SM? Jag bara spekulerar, har ingen aning om det var någon skillnad i deltagare från Sverigeeliten helgen innan.

Link to comment
Share on other sites

Satan va hård seedingen blev, det känns enligt mig som den är lite väl tuff!

Under intersportloppet i år klarade jag led 5 men allt kändes dåligt, fick kramp i underarmarna, dåligt fäste. Kände mig inte riktigt pigg, vill inte vara negativ men det kändes liksom inte riktigt bra.

 

Däremot detta lopp som passade mig bättre, då jag är en bättre stakare, kändes mycket bättre. Hade bra skidor och kände mig stark, gick in på 2:00:50. Med andra ord 10(!) sekunder från att hamna i femman, men med marginalen på min sida för en gångs skull.

 

När jag läser det jag skrivit verkar jag så negativ, men det är bara att komma igen! Det är om inte annat skönt att läsa att fler tycker den blev lite hård!

Link to comment
Share on other sites

Satan va hård seedingen blev, det känns enligt mig som den är lite väl tuff!

Under intersportloppet i år klarade jag led 5 men allt kändes dåligt, fick kramp i underarmarna, dåligt fäste. Kände mig inte riktigt pigg, vill inte vara negativ men det kändes liksom inte riktigt bra.

 

Däremot detta lopp som passade mig bättre, då jag är en bättre stakare, kändes mycket bättre. Hade bra skidor och kände mig stark, gick in på 2:00:50. Med andra ord 10(!) sekunder från att hamna i femman, men med marginalen på min sida för en gångs skull.

 

När jag läser det jag skrivit verkar jag så negativ, men det är bara att komma igen! Det är om inte annat skönt att läsa att fler tycker den blev lite hård!

Håller med dig AndEdb, jag gjorde ett skitlopp på Intersport, var i princip lika nära 2:an där som nu när jag tyckte jag gjorde ett riktigt bra lopp i före och banprofil som passar mig, fick en perfekt resa bakom en 2 meters man som jag precis, precis orkade hänga på, fick släppa när det var 500 meter helt slut och väldigt nöjd, rätt säker på att jag stakat mig in i 2:an, men så var det tydligen inte...., jag är inte bitter :)

Link to comment
Share on other sites

Samma upplevelse hos mig... :-). På Intersportloppet 50 sek från led 3. Likaså på grotfallsrundan. Här åkte jag på 2.02 och klarade 5 led...

 

Men det är bara att ta nya tag. Kommer fler lopp till helgen...

Hej Dalarna, det hjälper inte att du kallar dig så, loppet måste gå i Dalarna för att få en bra seedning:)

Link to comment
Share on other sites

Har roat mig med att gå igenom topp 40 i H21. Har tittat vilket led de klarade i fjolårets vasalopp samt även i seedningslopp 2012. Med reservation för felaktigheter var det ca 3 som klarade att sänka sig ett led. En stor andel klarade ej av att försvara det led de redan står i. Vet ej hur tuff seedningarna brukar vara men denna kändes hård.

Du skulle kollat topp 41 i H21 :) Jag klarade mig upp två startled från 6:an till 4:an oavsett om seedningen är hård eller inte så känns det som jag fått ett kvitto på att jag tränat något sånär rätt.

Link to comment
Share on other sites

Samma upplevelse hos mig... :-). På Intersportloppet 50 sek från led 3. Likaså på grotfallsrundan. Här åkte jag på 2.02 och klarade 5 led...

 

Men det är bara att ta nya tag. Kommer fler lopp till helgen...

Hej Dalarna' date=' det hjälper inte att du kallar dig så, loppet måste gå i Dalarna för att få en bra seedning:)[/quote']

:-) alright. kommer nya chanser till helgen....

Link to comment
Share on other sites

Satan va hård seedingen blev' date=' det känns enligt mig som den är lite väl tuff!

Under intersportloppet i år klarade jag led 5 men allt kändes dåligt, fick kramp i underarmarna, dåligt fäste. Kände mig inte riktigt pigg, vill inte vara negativ men det kändes liksom inte riktigt bra.

 

Däremot detta lopp som passade mig bättre, då jag är en bättre stakare, kändes mycket bättre. Hade bra skidor och kände mig stark, gick in på 2:00:50. Med andra ord 10(!) sekunder från att hamna i femman, men med marginalen på min sida för en gångs skull.

 

När jag läser det jag skrivit verkar jag så negativ, men det är bara att komma igen! Det är om inte annat skönt att läsa att fler tycker den blev lite hård![/quote']

Håller med dig AndEdb, jag gjorde ett skitlopp på Intersport, var i princip lika nära 2:an där som nu när jag tyckte jag gjorde ett riktigt bra lopp i före och banprofil som passar mig, fick en perfekt resa bakom en 2 meters man som jag precis, precis orkade hänga på, fick släppa när det var 500 meter helt slut och väldigt nöjd, rätt säker på att jag stakat mig in i 2:an, men så var det tydligen inte...., jag är inte bitter :)

Är väl bra att de är lite tuffa i seedningen av lopp som inte har en enda höjdmeter om det ska placera folk rätt i vasaloppet (eftersom det ändå innehåller en hel del backar). Tycker dock att det verkade hårt att du inte nådde 2:an med tanke på ditt avstånd till täten (om nu de körde på och inte taktikkörde) och att loppet måste passat dig perfekt. Fördelen är väl att man kan få sällskap av dig på någon tävling så länge du inte når 2:an. Funderade på Bergebo i helgen men känns inte så lockande att åka över 40 mil om det blir -20. Hoppas ev på Lindmanloppen helgen efter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...