Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stråkenloppet 29/1


Everest

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply
Offa; Tror det är bättre att satsa på Nybroloppet, där är väl ca 100 anmälda i nuläget. (min 100 startande för att räknas som seedningslopp) De skall köra på en 6,6-kmbana och försöker samla ihop så mycket folk som möjligt för snöskottning i morgon.

Tyvärr är vi ju redan anmälda och slänga 1600 kr i sjön (3 till i bilen som är anmälda)

känns tyvärr som inget alt.

Men är det då så illa som det verkar vara undrar man?!

Hur många är anmälda till stråken?

Gör dom detta enbart för att få pengar, 600*400 är bra inkomst för dom.

Link to comment
Share on other sites

Offa; Tror det är bättre att satsa på Nybroloppet' date=' där är väl ca 100 anmälda i nuläget. (min 100 startande för att räknas som seedningslopp) De skall köra på en 6,6-kmbana och försöker samla ihop så mycket folk som möjligt för snöskottning i morgon.[/quote']

Tyvärr är vi ju redan anmälda och slänga 1600 kr i sjön (3 till i bilen som är anmälda)

känns tyvärr som inget alt.

Men är det då så illa som det verkar vara undrar man?!

Hur många är anmälda till stråken?

Gör dom detta enbart för att få pengar, 600*400 är bra inkomst för dom.

Drygt 400 anmälda tidigare idag.

 

Nja, vi skall inte överdriva, tror iof inte det blir världens mest snörika lopp. Men vi som startar får förhoppningsvis en rejäl tävling i kroppen med bra kupering och resultatlistans ordning kommer säkerligen att vara väldigt lik den som vi hade sett med en meter snö.

Link to comment
Share on other sites

Offa; Tror det är bättre att satsa på Nybroloppet' date=' där är väl ca 100 anmälda i nuläget. (min 100 startande för att räknas som seedningslopp) De skall köra på en 6,6-kmbana och försöker samla ihop så mycket folk som möjligt för snöskottning i morgon.[/quote']

Tyvärr är vi ju redan anmälda och slänga 1600 kr i sjön (3 till i bilen som är anmälda)

känns tyvärr som inget alt.

Men är det då så illa som det verkar vara undrar man?!

Hur många är anmälda till stråken?

Gör dom detta enbart för att få pengar, 600*400 är bra inkomst för dom.

Man ska aldrig anmäla sig till lopp här i söder långt i förväg så att man har koll på förutsättningarna och kan parera...

Link to comment
Share on other sites

Hoppas (tror) på att dom vet var dom sysslar med i mullsjö. Går inte att ora sig för det, bättre att fokusera på sin sak. Mer kan man inte göra.

Jag anmälde med i måndags, tycker inte det var så farligt tidigt. Kollar man på våran golfbana här hemma så är det fina spår där.

Link to comment
Share on other sites

Har varit där idag och provåkt banan. Jag kommer inte åka loppet imorgon efter att ha åkt ett varv idag.

 

Spåren består av två smala skottade fåror med snö. På dessa fåror har ett spår gjorts. Detta gör att stavarna känns väldigt korta då man stakar. Jag rekommenderar långa stavar.

 

Mellan fårorna är det väldigt tunt med snö mest gräs faktiskt.

 

Lycka till alla som ska kämpa 5 varv. Känns skönt o slippa åka.

 

...ett tips...ta med roundup.

Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att det står inte ett ord om detta på Stråkenloppets hemsida att det skulle vara dåligt med snö. På en del lopp har man iaf varit ärliga och skrivit ut att det kan vara dåligt med snö eller skräp ispåret, ta inte era bästa skidor, men då har det nog ändå varit mer snö än här.

 

Riktigt dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att det står inte ett ord om detta på Stråkenloppets hemsida att det skulle vara dåligt med snö. På en del lopp har man iaf varit ärliga och skrivit ut att det kan vara dåligt med snö eller skräp ispåret, ta inte era bästa skidor, men då har det nog ändå varit mer snö än här.

 

Riktigt dåligt.

Det står iofs i inledningen till PM, men jag håller med, det borde stå lite tydligare, tex under avsnittet där man försöker locka fler att anmäla sig.

 

Hmm, skall man göra detta, eller nöja sig med att åka till Borås och träna i bättre spår...

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Jag stakade bara. Var där för att se om det var något att ha men jag tycker inte det är särskilt kul o tävla när inte förhållanden är ok.

 

Jag laddar om till ulricehamnsloppet där det troligen blir fina förhållanden som det brukar var där :)

 

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Har varit där idag och provåkt banan. Jag kommer inte åka loppet imorgon efter att ha åkt ett varv idag.

 

Spåren består av två smala skottade fåror med snö. På dessa fåror har ett spår gjorts. Detta gör att stavarna känns väldigt korta då man stakar. Jag rekommenderar långa stavar.

 

Mellan fårorna är det väldigt tunt med snö mest gräs faktiskt.

 

Lycka till alla som ska kämpa 5 varv. Känns skönt o slippa åka.

 

...ett tips...ta med roundup.

Var det genomslag i spåren då? Var det fasta spår? Kommer dom hålla?

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli intressant att se hur seedningskommittén i VL hanterar loppet. Har svårt att tänka mig att de riktiga kanonerna kommer till start vid så dåliga förhållanden vilket gör det svårt att värdera tiderna. Att banan inte kommer att hålla gör det ju inte lättare att komma in på en bra tid i förhållande till segraren. Jag hoppas dock att jag blir varvad i slutet av mitt fjärde varv, då kan jag ha hyfsat koll på hur långt efter jag är (bästa är ju att inte bli varvad alls i och för sig).

Lycka till alla som chansar och åker till Mullsjö imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Var också på plats och testade idag. Som glad amatör (öppet spår 6timmar) så känns det bortkastat att åka loppet. Spåren kommer att vara obefintliga för oss dödliga och med tanke på alla varvningar så finns det ju ingen stans att åka, tvärnit i gräset. Blir nog en hel del vurpor. Arrangörerna har kämpat hårt men ibland måste man vakna upp och inse att det inte kommer att fungera. Violett Star funkade bra där det fanns snö. Mycket gräs fastnade dock. Lycka till ni som trots allt åker.
Link to comment
Share on other sites

Var också på plats och testade idag. Som glad amatör (öppet spår 6timmar) så känns det bortkastat att åka loppet. Spåren kommer att vara obefintliga för oss dödliga och med tanke på alla varvningar så finns det ju ingen stans att åka, tvärnit i gräset. Blir nog en hel del vurpor. Arrangörerna har kämpat hårt men ibland måste man vakna upp och inse att det inte kommer att fungera. Violett Star funkade bra där det fanns snö. Mycket gräs fastnade dock. Lycka till ni som trots allt åker.

Tack, verkar ju som det kan behövas. Jag återkommer imorgon efter loppet om hur det gick.

Hoppas det blir bättre än det ni säger, ni är ju så kräsna nu efter 2 år med fina vintrar med snö. ;)

 

Godnatt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...