Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp 2012


starview

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply
Lycka till alla som ska köra! :)

Och ber om ursäkt för att jag bidrog till att tråden spårade ur! ;)

Trodde du skulle köra? jag tänker blåsa på i den lilla backen om jag startar men det gäller också att tänka på att alla har varit nybörjare någon gång.

Nej, jag är för dålig skidåkare för att kunna starta. Är bara bra på att åka uppför och nedför! ;-)

Vad tror du Everest, är det en bana som passar dig?

Har du inte en god chans till bra placering?

Link to comment
Share on other sites

Ska bli spännande att åka! Någon som vet hur många anmälda det är?

 

Vart lägger ni nycklar osv ni som inte har med någon langare/bärare?

Enligt tävlingskalendern är det 233 anmälda i H21. ca 270 med dom andra klasserna. Frågan är hur många som efteranmäler sig.

Link to comment
Share on other sites

ingen stakbana direkt... ;( men det får väl gå... vr40 blir nog fint' date='billig vallning utan hf och pulver :)[/quote']

Tror du inte att vr40 blir för mjuk i det kalla vädret?

V och VR följer kanske inte varandra exakt, eller hur är det?

 

Åtminstone V40 är Magnars choice ned till -15. Fast han är väl sådan att han håller sig i spåret. http://www.skiandrun.se/expert/dokument/Vallaguide-aktiv.pdf.

 

Förresten, är det någon från Skövdetrakten som kan berätta hur mycket nysnö det kommit senaste dagarna? Eller är all snö på banan konstsnö blandat med det som kom för två helger sedan?

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

ingen stakbana direkt... ;( men det får väl gå... vr40 blir nog fint' date='billig vallning utan hf och pulver :)[/quote']

Tror du inte att vr40 blir för mjuk i det kalla vädret?

V och VR följer kanske inte varandra exakt, eller hur är det?

 

Åtminstone V40 är Magnars choice ned till -15. Fast han är väl sådan att han håller sig i spåret. http://www.skiandrun.se/expert/dokument/Vallaguide-aktiv.pdf.

 

Förresten, är det någon från Skövdetrakten som kan berätta hur mycket nysnö det kommit senaste dagarna? Eller är all snö på banan konstsnö blandat med det som kom för två helger sedan?

 

/Mats

Jag har hört att flouren i vr gör dom aningen mjukare än en syntetvalla. Skulle gått ner till vr 30 imorgon tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Var uppe och testade lite förut, hyffsat fint spår men hoppas de kommer att fixa så det i alla falll blir 2 spår?

 

Hade bra fäste med swix blå extra iaf..

Dom borde göra det ikväll tycker jag. Vill väl göra det så sent som möjligt så spåren är bra imorgon :)

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla som ska köra! :)

Och ber om ursäkt för att jag bidrog till att tråden spårade ur! ;)

Trodde du skulle köra? jag tänker blåsa på i den lilla backen om jag startar men det gäller också att tänka på att alla har varit nybörjare någon gång.

Nej' date=' jag är för dålig skidåkare för att kunna starta. Är bara bra på att åka uppför och nedför! ;-)

Vad tror du Everest, är det en bana som passar dig?

Har du inte en god chans till bra placering?[/quote']

Det är en "lagom" bana som ändå passar mig rätt bra med många korta backar. Brukar placera mig runt placering 20-30 oavsett vilken bana de kör på, finns ju tyvärr ingen klasser för gamlingar på denna tävling. Gör dock en osäker start denna gång pga lite ryggont. Men faktum är att resultatlistan redan är klar: http://skidresultat.se/?cat=comp&id=1451 Huvudsaken är att försöka slå Rible, mema och han som fixat resultatlistan:)

Link to comment
Share on other sites

Trodde du skulle köra? jag tänker blåsa på i den lilla backen om jag startar men det gäller också att tänka på att alla har varit nybörjare någon gång.

Nej' date=' jag är för dålig skidåkare för att kunna starta. Är bara bra på att åka uppför och nedför! ;-)

Vad tror du Everest, är det en bana som passar dig?

Har du inte en god chans till bra placering?[/quote']

Det är en "lagom" bana som ändå passar mig rätt bra med många korta backar. Brukar placera mig runt placering 20-30 oavsett vilken bana de kör på, finns ju tyvärr ingen klasser för gamlingar på denna tävling. Gör dock en osäker start denna gång pga lite ryggont. Men faktum är att resultatlistan redan är klar: http://skidresultat.se/?cat=comp&id=1451 Huvudsaken är att försöka slå Rible, mema och han som fixat resultatlistan:)

Ja, det gör du rätt i ! :) På dem bara!!!

Link to comment
Share on other sites

Trodde du skulle köra? jag tänker blåsa på i den lilla backen om jag startar men det gäller också att tänka på att alla har varit nybörjare någon gång.

Nej' date=' jag är för dålig skidåkare för att kunna starta. Är bara bra på att åka uppför och nedför! ;-)

Vad tror du Everest, är det en bana som passar dig?

Har du inte en god chans till bra placering?[/quote']

Det är en "lagom" bana som ändå passar mig rätt bra med många korta backar. Brukar placera mig runt placering 20-30 oavsett vilken bana de kör på, finns ju tyvärr ingen klasser för gamlingar på denna tävling. Gör dock en osäker start denna gång pga lite ryggont. Men faktum är att resultatlistan redan är klar: http://skidresultat.se/?cat=comp&id=1451 Huvudsaken är att försöka slå Rible, mema och han som fixat resultatlistan:)

Ser man till totalrankingen så ser det ut som att jag ska komma på en 3:e plats, kul lista! Ja Everest du ska få svettas imorgon, rensade ur rören och smorde motorn nere i Italien, så imorgon åker jag korståg i Bibelbältet :) jiiieha!!

Link to comment
Share on other sites

Nej' date=' jag är för dålig skidåkare för att kunna starta. Är bara bra på att åka uppför och nedför! ;-)

Vad tror du Everest, är det en bana som passar dig?

Har du inte en god chans till bra placering?[/quote']

Det är en "lagom" bana som ändå passar mig rätt bra med många korta backar. Brukar placera mig runt placering 20-30 oavsett vilken bana de kör på, finns ju tyvärr ingen klasser för gamlingar på denna tävling. Gör dock en osäker start denna gång pga lite ryggont. Men faktum är att resultatlistan redan är klar: http://skidresultat.se/?cat=comp&id=1451 Huvudsaken är att försöka slå Rible, mema och han som fixat resultatlistan:)

Ser man till totalrankingen så ser det ut som att jag ska komma på en 3:e plats, kul lista! Ja Everest du ska få svettas imorgon, rensade ur rören och smorde motorn nere i Italien, så imorgon åker jag korståg i Bibelbältet :) jiiieha!!

Bibelbältet ska du väl till på söndag ändå ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är en "lagom" bana som ändå passar mig rätt bra med många korta backar. Brukar placera mig runt placering 20-30 oavsett vilken bana de kör på' date=' finns ju tyvärr ingen klasser för gamlingar på denna tävling. Gör dock en osäker start denna gång pga lite ryggont. Men faktum är att resultatlistan redan är klar: http://skidresultat.se/?cat=comp&id=1451 Huvudsaken är att försöka slå Rible, mema och han som fixat resultatlistan:)[/quote']

Ser man till totalrankingen så ser det ut som att jag ska komma på en 3:e plats, kul lista! Ja Everest du ska få svettas imorgon, rensade ur rören och smorde motorn nere i Italien, så imorgon åker jag korståg i Bibelbältet :) jiiieha!!

Bibelbältet ska du väl till på söndag ändå ;)

Just de :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur mycket snö det har kommit det senaste dygnet i skövde? Här i Tidaholm så har det ju kommit ca 1dm sen i går. Var ute och hämta tidningen för en stund sen då knarra det ordentligt under skorna, är -16 ute nu.

Vad har ni lagt på för glid och fäste dagen till ära?

Link to comment
Share on other sites

Jag har också lagt på LF 6 och på fästen värmt in base och byggt upp med blå extra samt toppat med ett lager tunt RODE blå super. Om det kommer funka bra märker vi om några timmar. Detta kommer bli min premiär tävling så det får bli vad det blir, förhoppningen är att avancera från startgrupp 10 i vasan haha :)

Lycka till ala som ska vara med och åka, nu ska jag gå och äta gröt och packa

Link to comment
Share on other sites

Jag har också lagt på LF 6 och på fästen värmt in base och byggt upp med blå extra samt toppat med ett lager tunt RODE blå super. Om det kommer funka bra märker vi om några timmar. Detta kommer bli min premiär tävling så det får bli vad det blir, förhoppningen är att avancera från startgrupp 10 i vasan haha :)

Lycka till ala som ska vara med och åka, nu ska jag gå och äta gröt och packa

Hej Kung Bore,

 

kallt idag -22 nu i Vårgårda! Då får man väl egentligen inte tävla utan bara på VL och i Ryssland. Men det är väl lite varmare uppe på berget och snart går solen upp:) Det är klart du avancerar några led, kör hårt!

Link to comment
Share on other sites

Jag har också lagt på LF 6 och på fästen värmt in base och byggt upp med blå extra samt toppat med ett lager tunt RODE blå super. Om det kommer funka bra märker vi om några timmar. Detta kommer bli min premiär tävling så det får bli vad det blir' date=' förhoppningen är att avancera från startgrupp 10 i vasan haha :)

Lycka till ala som ska vara med och åka, nu ska jag gå och äta gröt och packa[/quote']

Hej Kung Bore,

 

kallt idag -22 nu i Vårgårda! Då får man väl egentligen inte tävla utan bara på VL och i Ryssland. Men det är väl lite varmare uppe på berget och snart går solen upp:) Det är klart du avancerar några led, kör hårt!

Ni får tänka på de som är i Evertsberg och kämpar idag, där har de det nog lite småkyligt.

Och termometrar går ju alltid att flytta så solen värmer. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...