Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

bessemerloppet 19/2 högbo


AndEdb

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
Jag tror det krävs 100 deltagare för att loppet ska bli seedningsgrundande.

Nej, det stämmer inte. Lopp med färre än 100 deltagare är seedningsgrundande men dom blir inte alltid synliga i seedningstabellerna. Man får i dessa fall personligen kontakta vasaloppet och få sin seedning på det viset.

Link to comment
Share on other sites

Men den stora frågan är väl egentligen om det blir något Bessermerlopp i år, samt om det blir åkbart utan en massa genomslag? Tittar man nu på hemsidan ser inte spårstatus ut att vara redo för tävling. Kanske vet någon som åkt där i dagarna mer?
Link to comment
Share on other sites

Det brukar vara en varvbana på 17 kilometer, som är Vasaloppsflack i en mil i alla fall innan backarna kommer. Och på slutet är det några riktiga värstingar man ska över, så det är inte så platt som man kan tro.

En handfull backar på slutet av varje varv som är korta men rejält branta. Brukar raskt bli söndersaxade o sen är det bara att saxa i socker varv 2 och 3 ...

Link to comment
Share on other sites

Det brukar vara en varvbana på 17 kilometer' date=' som är Vasaloppsflack i en mil i alla fall innan backarna kommer. Och på slutet är det några riktiga värstingar man ska över, så det är inte så platt som man kan tro.[/quote']

En handfull backar på slutet av varje varv som är korta men rejält branta. Brukar raskt bli söndersaxade o sen är det bara att saxa i socker varv 2 och 3 ...

Dom må vara korta, men för mig känns dom som värstingar! :-)

Link to comment
Share on other sites

Har anmält mig idag. Och direkt känner man sig halvkrasslig :(

 

"Om det inte kommer mer snö den närmaste tiden kortas 2012 års tävling av till 42 km (3 x 14 km). Vi kan idag inte garantera att vissa genomslag kan förekomma."

 

Verkar som man kommer att få naturrillade skidor alltså.

Link to comment
Share on other sites

Upprepar min fråga, då stebes rapport nu är ungefär en vecka gammal.

 

Hur ser spårstatusen ut i nuläget? Någon som åkt de senaste dagarna, bör man undvika finskidor på söndag?

 

Verkar bli ett bra startfält, nu är även bröderna Tynell anmälda. Vilket ger ökade chanser att seeda fram sig. BRA!

Link to comment
Share on other sites

Upprepar min fråga, då stebes rapport nu är ungefär en vecka gammal.

 

Hur ser spårstatusen ut i nuläget? Någon som åkt de senaste dagarna, bör man undvika finskidor på söndag?

 

Verkar bli ett bra startfält, nu är även bröderna Tynell anmälda. Vilket ger ökade chanser att seeda fram sig. BRA!

Jomen då måste ju även du åka bra :)

Link to comment
Share on other sites

Upprepar min fråga' date=' då stebes rapport nu är ungefär en vecka gammal.

 

Hur ser spårstatusen ut i nuläget? Någon som åkt de senaste dagarna, bör man undvika finskidor på söndag?

 

Verkar bli ett bra startfält, nu är även bröderna Tynell anmälda. Vilket ger ökade chanser att seeda fram sig. BRA![/quote']

Jomen då måste ju även du åka bra :)

Absolut! Det är svårt att seeda fram sig på andras prestationer:)

Link to comment
Share on other sites

Upprepar min fråga, då stebes rapport nu är ungefär en vecka gammal.

 

Hur ser spårstatusen ut i nuläget? Någon som åkt de senaste dagarna, bör man undvika finskidor på söndag?

 

Verkar bli ett bra startfält, nu är även bröderna Tynell anmälda. Vilket ger ökade chanser att seeda fram sig. BRA!

Jag åker där dagligen, det kommer att bli bra det är jag övertygad om. Det jobbas som bara den med förstärkning där det är tunt med snö. Kanske bansträckningen blir annorlunda. Om man skall använda finskidor eller inte, jag själv har inget annat val eftersom fulskidorna har riktigt djupa fula jack som bromsar glidet rejält. Får väl slipa skidorna om det skulle gå illa. Eller leta upp en sponsor :) Tittade in på klart.se där ser det ut att komma snö före söndag. Om man nu kan lite på prognoser?

Link to comment
Share on other sites

Upprepar min fråga' date=' då stebes rapport nu är ungefär en vecka gammal.

 

Hur ser spårstatusen ut i nuläget? Någon som åkt de senaste dagarna, bör man undvika finskidor på söndag?

 

Verkar bli ett bra startfält, nu är även bröderna Tynell anmälda. Vilket ger ökade chanser att seeda fram sig. BRA![/quote']

Jag åker där dagligen, det kommer att bli bra det är jag övertygad om. Det jobbas som bara den med förstärkning där det är tunt med snö. Kanske bansträckningen blir annorlunda. Om man skall använda finskidor eller inte, jag själv har inget annat val eftersom fulskidorna har riktigt djupa fula jack som bromsar glidet rejält. Får väl slipa skidorna om det skulle gå illa. Eller leta upp en sponsor :) Tittade in på klart.se där ser det ut att komma snö före söndag. Om man nu kan lite på prognoser?

Snabba isiga spår? Vad kör du för fäste?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...