Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Västgötaloppet/Ulricehamnsloppet 12/2


M_Claesson

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Nu blev jag taggad! Klarade seedning till led tre med 25 sek marginal trots förkylning tidigare i veckan och de lite halvtaskiga förutsättningarna på golfbanedelen (lika för alla, jag vet). Synd bara att brorsan var 1½ min långsammare för nu får vi inte starta i samma led...

Det finns hopp! :D :P

Link to comment
Share on other sites

Arr. sade att det var bra förhållanden och det bara kunde bli lite gräs på något ställe. Tog ett av mina täv.par för skulle man få någon repa är det bara att slipa om. Nu så var det katastrof förhållanden, värre än Stråkenloppet. Där hade arr. i alla fall sagt hur det verkligen såg ut tog då skräpskidor för att spar det man har som är bra. Nu åkte jag försiktigt för att inte förstöra skidorna. Men ändå lyckades jag träffa flertalet stenar varav två förstörda kanter samt belag som har slitits bort från skidan vid hälen. Numera har dess fina skidor blitt Göteborgsskidor. Hade riktigt bra glid under loppet i alla fall. Men kroppen ville inte åka så fort som huvudet eller skidorna kunde. Lite sur är man på arr. som inte kunde bättre i info eller saltat kurver eller lagt på konstsnö där det var som sämst.
Link to comment
Share on other sites

Självklart har de min eloge. Hellre 4-5 varv på en 8-10 km halvbra slinga än 10 varv på bra 4 km slinga. Hade blivit snurrigt annars.

Menar du det? Det var ju sjukt dåligt tycker jag. Jag hade lätt tagit 10x4km på konstsnön vilken dag som helst. Jag har inga problem med att köra varvbana, speciellt där arrangörerna gör ett bra jobb med räkningen. Här hade de ju chip så det hade ju inte varit några problem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...