Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet 2012


Andreas87

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Jeg gikk Skinnarloppet også i 2008. Da var grensen for led 1 sluttiden 2.13. Vinnertiden var da på 1.49. Riktignok var det Oskar Svärd som vant, men årets vinnere er ikke langt bak Svärd i denne løypa. Jeg vil tro at 2.16 vil holde i år. Ser man på seedingen fra Orsa er ikke det urimelig. Skinnar er også 3km lengre enn Orsa, så det skal også tas med i betraktningen.
Link to comment
Share on other sites

Jaha..vad ska man säga..Man skulle kunna tro att de har något emot att jag ska starta i led 1..eller något åt det hållet.(kan det vara just ens meriter från tidigare år, måntro..).Meeen..Har nu har man varit med så länge att man orkar inte bry sig..

Så...Nu jäklars grabbar..Nu ska vi visa dem vart skåpet ska stå..=b

Link to comment
Share on other sites

Tycker det var väldigt hård seedning på damernas 42 km... Topp 3 skulle ha haft led 1 !

Faktum är väl att damernas seedning var lite snällare. 2.07 mot 2.12 för led 1. Damerna åkte ju 3 km kortare och att åka 3 km på 5 minuter är rätt tufft. Fast detta törs man inte säga högt här hemma... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tycker det var väldigt hård seedning på damernas 42 km... Topp 3 skulle ha haft led 1 !

Faktum är väl att damernas seedning var lite snällare. 2.07 mot 2.12 för led 1. Damerna åkte ju 3 km kortare och att åka 3 km på 5 minuter är rätt tufft. Fast detta törs man inte säga högt här hemma... ;)

Mm, krävdes 2.56-tempo av herrarna för led1 och 3.01-tempo av damerna. Har för mig att de gjorde liknande miss 2008 då det sen ändrades, så kanske finns det en chans för ändring om någon orkar kontakta seedarna. 3.01-tempo för herrarna kulle betyda 2.16 som gräns istället. Kollade lite på åkarna i toppen och kan bara se en åkare som inte (vad jag kan se) redan står i 1an eller elit som klarade led1-gränsen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...