Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Segrare Vasaloppet 2012?


larsbern

Recommended Posts

Har bara läst någon enstaka som tror på Eldar Rönning och det tycker jag är förvånande. Inte att han ska vara en större favorit än Jörgen Brink men eftersom han är en av världens bästa åkare i klassiskt och en bra avslutare tror jag mer på honom som en "vinnare" av loppet än t.ex. Richardsson, Ahrlin m.fl.

 

Richardsson tror jag hänger med hela vägen men får se sig spurtbesegrad utav någon annan.

Håller med dig om att både Rönning och Richardsson är farliga utmanare. Rönning är bevisligen duktig spurtare. Richardsson kan både rycka tidigt i loppet och spurtmässigt var han inte långt ifrån i Tartu. Northug är borta ur bilden och är Brink och Rezac avhängda så vette tusan.

Har en känsla dock av att Jimmie Jonsson inte visat alla kort än i något av loppen hittills i år och att han lyckats toppa formen precis till VL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
Väldigt förvånande att han bakade in det loppet där de bästa dessutom inte var med. Fel distans, fel motståndare och nu långlopp tre helger i rad för honom. Märklig förberedelse. Men han är väl rutinerad och kanske ser det som bättre träning än att träna på egen hand..
Link to comment
Share on other sites

Kul att Brink fick sin tredje raka och därtill rekordtid! :D

Intressant att de fyra första var bland de mest favorittippade; Brink, Tynell, Rezac och Richardsson. Aukland har en go inställning också genom att inte fega och sätta färg på spänningen med sitt ryck.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...