Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Öppet Spår 2012


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

jkes - resultatjakt.se visar det (men det tar nog en tag innan de lägger in resultaten)

 

SOW - det var nog snabbt (kändes inte så isigt dock, men riktigt hårda spår - men andra får avgöra om de spåren skulle kallas isiga, jag har inte så bra koll). Verkade gått överraskande snabbt för de flesta (inklusive mig), och "segrartiden" (4:37) var snabbare än ÖS Söndag 2010 och 2011 (5:24 respektive 5:07). Iaf för mig tror jag det gick 30-40 minuter snabbare pga föret.

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte att spåren var av väldigt varierande kvalitet. Uppe på myrarna var spåren hårda men det var trögt. Mellan spåren gick det dock riktigt snabbt. Jag tror att jag startade runt 3000 och kom i mål runt 1500 men ju längre man kom (när det blev varmare) så blev spåren sämre och i många uppförsbackar som var 1-2 dm is-sörja. Tycker synd om dom som kom lite längre bak.

 

Nedförsbackarna var inte alls sönderplogade och vissa (efter Risberg t.ex.) var mer eller mindre ren is. Hade man trillar där hade man nog inte haft några kläder kvar.

Link to comment
Share on other sites

Hur snabbt var föret på söndagens ÖS? Var det isigt? Verkar ha gått ganska snabbt.

Det var snabbt o fint. Gissar att seedningstiderna kommer visa detta...Inte direkt isigt dock.. Märkte att många hade svårt med fästet i uppförsknäpparna fast igår kändes det nästan som det inte spelade nån roll. Själv hade jag både bättre glid o fäste än snittet. Vallade strikt efter swix rekar på fästet. Bet nästan för bra ibörjan men det påverkade inte glidet nämnvärt.

 

Glid: kuzmin orginal, topp racewax H2 + microfiber, rill julgran för minus på båda glidytor och en rak 1.0 därbak

 

Det enda som besvärda var att bussen var sen till start o jag kom inte iväg förrän vid 7.30 så jag fick en kass start med mycket "stå" i backen och mycket kryssning efter det... Missade väl en 10 min där. I mål på 5.24

Link to comment
Share on other sites

Om vi tar Lars Eriks tider för ÖS söndag:

2008: 5;57

2009: 7:01

2010: 6:56

2011: 6:35

2012: 6:07

 

Så ser det onekligen ut som ett snabbt år, och vi kan väl uteslut skillnad i glid så allt är på samma supersickling :)

 

Så kvarstår bara för dig Lars Erik att fylla i din form så har vi facit.

Link to comment
Share on other sites

Om vi tar Lars Eriks tider för ÖS söndag:

2008: 5;57

2009: 7:01

2010: 6:56

2011: 6:35

2012: 6:07

 

Så ser det onekligen ut som ett snabbt år, och vi kan väl uteslut skillnad i glid så allt är på samma supersickling :)

 

Så kvarstår bara för dig Lars Erik att fylla i din form så har vi facit.

Jag trodde att han sicklat om? tex på senaste bilderna står ju självaste sicklarkungen och sicklar hans skidor.

 

 

Jag körde sicklat och rill(tack enklaresport), och kapade min tid från 10:16(helt otränad) till 07:50(inte tränat mycket sedan skolstart i höstas). Sub 7 nästa år, kanske tillåmed sub 6:30!

 

Just det: jag gled ifrån folk som körde pulver och allt möjligt(dyraste vallningarna på vita marknaden :) ), kanske att 1/100 hade lika glid som mig men inte någon med bättre glid vågar jag nästan påstå.

Link to comment
Share on other sites

Om vi tar Lars Eriks tider för ÖS söndag:

2008: 5;57

2009: 7:01

2010: 6:56

2011: 6:35

2012: 6:07

 

Så ser det onekligen ut som ett snabbt år' date=' och vi kan väl uteslut skillnad i glid så allt är på samma supersickling :)

 

Så kvarstår bara för dig Lars Erik att fylla i din form så har vi facit.[/quote']

Jag trodde att han sicklat om? tex på senaste bilderna står ju självaste sicklarkungen och sicklar hans skidor.

 

 

Jag körde sicklat och rill(tack enklaresport), och kapade min tid från 10:16(helt otränad) till 07:50(inte tränat mycket sedan skolstart i höstas). Sub 7 nästa år, kanske tillåmed sub 6:30!

 

Just det: jag gled ifrån folk som körde pulver och allt möjligt, kanske att 1/100 hade lika glid som mig men inte någon med bättre glid vågar jag nästan påstå.

Härligt, vad hade du för rill?

Link to comment
Share on other sites

Vasaloppsdebuten fick avslutas med att bryta i Evertsberg med en djävulusisk kramp i axlarna:(

Tråkigt' date=' stakar du massor?

 

Första året jag körde så hade jag så fruktansvärt dåligt glid så jag det va diagonala 90%, jämfört med i år som blev 90% stakning.[/quote']

kan fortsätta den här om du vill

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=7819

 

men det var mest diagonalåkning, fast från 3 mil fram till Evertsberg var det nästan utan armar över huvud taget

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...