Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

LF eller HF för lagom seriös motionär?


Nalle Puh

Recommended Posts

Som frågan i rubriken säger: Är det någon mening att köra med LF-vallor i stället för vanliga syntetparafin i varmt väder, eller är skillnaden försumbar, så att jag bör gå direkt på HF om jag ska köpa något dyrare?

Om man kollar på Swix tex skulle man kunna säga CH4 LF6 HF8 så destå varmare det är ju mer behov har du av flour i parafinet så satsa på varma sidan.

 

Det är skillnad på LF bland olika märken också. det är bara att kolla på priset. SWIX LF mot STAR LA då är det bara halva priset på Swix120kr mot star 240kr. så jag tror man får vad man betalar för.

Link to comment
Share on other sites

Som frågan i rubriken säger: Är det någon mening att köra med LF-vallor i stället för vanliga syntetparafin i varmt väder' date=' eller är skillnaden försumbar, så att jag bör gå direkt på HF om jag ska köpa något dyrare?[/quote']

Om man kollar på Swix tex skulle man kunna säga CH4 LF6 HF8 så destå varmare det är ju mer behov har du av flour i parafinet så satsa på varma sidan.

 

Det är skillnad på LF bland olika märken också. det är bara att kolla på priset. SWIX LF mot STAR LA då är det bara halva priset på Swix120kr mot star 240kr. så jag tror man får vad man betalar för.

Tack, det var det jag misstänkte. jag tänkte beställa en del annat från Letro sport och de säljer Swix LF-vallor för 90:-, men om det är marginell skillnad mot CH-serien käönns det bättre att gräva djupare i plånboken och köpa HF8 eller motsvarande av annat märke.

:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...