Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 - Hur gick det för er?


enannanman

Recommended Posts

Så...

Årets Vasalopp är snart över.

Själv har jag fått följa er från TV:n pga. sjukdom.

Har suttit på Facebook och lekt kommentator åt kompisarna som åkte.

 

Skulle vara roligt att höra:

Hur gick det?

Var det som ni trodde/förväntade er?

Nöjda med resultat?

Nöjda med föret och vädret?

 

Stort grattis alla till en enastående prestation!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Jag skulle gärna vilja se en "resultatlista" på så många Forumiter som möjligt: Vasa, rible, Lars-Erik, globe, HW, Tallen, TT, Andreas 87, Tobbe F, The Tor, Adam Eriksson, aerblacher, lasbern, Thorrez mfl. Alla kanske inte har åkt och en del är inte kända och kan ju redovisa sitt resultat själv.

 

I år är det väl inte så svårt att visa sitt resultat med de bra förhållande som rådde. :)

Link to comment
Share on other sites

4:49:45, plac 1041 tror ja, inte riktigt topp 500 som tänkt men det var vad jag hade o ge för dagen, kingkong skidor förutom mitt eget fel att ja fick i frys lite och en eventuell för hård öppning som gjorde mig ganska mör mot oxberg... har lite att jobba vidare med för att komma ner där och det ska bli spännande. fint väder och helt okej spår, upplevde inte spåren som över snabba där jag var o härja, en super härlig dag!!
Link to comment
Share on other sites

4:37:36. plac 668 .

 

Får vara nöjd, dock så tyckte jag att det gick VÄLDIGT sakta uppför första backen... fick till och med stanna och saxa på ett ställe... (startade längst fram i mitten på led 2 ) . Vet inte varför det gick så segt iår...

vädret var kanon! men dock så hade jag dåligt glid hela vägen... sög nått så fruktansvärt på myrarna ! och sen Speciellt dåligt i Evertsberg! Tappade många utför... men tog igen uppför..

Skulle varit kul med en topp 500 placering, men det var för tufft iår.. har väl inte riktigt haft den träningsmängden som krävs...

 

Fick också otrolig kramp i vänster lår. fick stanna och stretcha när det var 2 km kvar ... benet blev som ett spett haha...

Link to comment
Share on other sites

6:07 placering 4213.

Pers både tid och placering (600 bättre drygt).

Är väldigt nöjd med det och speciellt som jag dragits med magproblem senaste veckan och egentligen inte var schysst förens i torsdags.

Var dock ett väldigt tungt lopp. Hade krampkänningar i framsida lår och i triceps redan i Evertsberg och från Oxberg var jag helt tom. Ville bara imål och rabblade aldrig mer ... Kändes som jag blev omkörd av alla fast det var bara 150 pers Har lite att jobba på när det gäller det mentala i långlopp.

Link to comment
Share on other sites

6.39.28 Riktigt nöjd! Åkte ÖS 2011 på 7.58.59 så det har gått framåt =)

Startade längst fram i led 5. Backen gick segt. Fattar inte hur folk orkar klättra upp på kanterna mot skogen för att skaffa sig lite bättre placering...

Det va väldigt många som vurpade. Detta plogande i minsta backe...

Vädret va kanon! Spåren sådär på sina ställen. Åkte bredvid Lars-Erik i första backen. Sen gick han om mig med 5 km kvar.

Link to comment
Share on other sites

4,39 är jag nöjd med efter låren sade upp sig när 3 mil återstod!

Krampade så fort jag skulle diagonala el gå ner i fartställning.

Körde förbi MMG tror jag hon kallas, duktig tjej att åka!

Blev väl spännande i en del nerförslut när folk skulle byta spår i 40-50km/h.

Link to comment
Share on other sites

5.13, plac 1937 och medalj :)

Riktigt nöjd under förutsättningarna trots pisk av brorsan och att jag inte, vanan trogen, lyckades kapa en timme från föregående år. Hade fältets bästa högfartsglid vilket är Brazans förtjänst och även Örjans förarbete i Bengtsfors. Tyvärr snålade jag med fästet och tappade mycket i uppförskörningar från innan Evertsberg till Hökberg.

Link to comment
Share on other sites

Har nog aldrig varit så nöjd i hela mitt liv. Åkte på 6:07 och tog mer än 800 placeringar Smågan-Mora! Sista 6km var en orgie i lidande, annars kändes det bra nästan jämnt.

 

Faceplant i Oxberg, har riktigt ont i axeln idag.

 

Hur räknas placeringen ut, alltså är placeringen inkl. både damer och herrar? Isf kom jag på typ 4400.

 

Edit: plac. 4231, 4394 "totalt". Vilken är det som räknas? HW spöade mig med 8 placeringar!

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd: jag körde med Lj03 struktur på nanosonic klisterskidor hf8 o fc8 som glid och fick gjort en klistergrund av toko sen lade jag kr30 och efter infrys 3lager vr40 klossade.

Hade urkasst glid fram till oxberg why?

Vad var vinnar receptet för glidet igår?

5.06 och upp 400pl från i fjol

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk skiddag med grymt väder och före! Gick sådär, kändes med tanke på de 10 träningspass jag gjort totalt under höst/vinter ändå riktigt bra i kroppen. Hade uselt fäste och blev bl a tvungen att staka uppför backarna mot Risberg. Stannade vid 50km kvar-skylten och fick vallahjälp. Förlorade kanske 1000 platser bara på själva omvallningen. Tog därefter

igen nästan alla de platserna till målet även fast jag hade fått lätt kramp både i magen och båda låren.

Gick in på 6:24 och plats 48-4900 nånting...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...