Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Guld till Mrta Rosenberg p ungdoms-OS

7-mila lottar ut 50 000 kr till en vinnare

Sveriges trupp till vrldscupen i Oberstdorf

Svensk-norskt samarbete i skidspren

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppet 2012 - Hur gick det för er?

• Vänligen logga in för att kunna svara
126 svar till detta ämne

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 224 inlägg

Jag tog personliga rekord både vad det gäller tid och placering. 5 timmar och 33 minuter innebar en placering på 2 793 plats. Vid början av första backens peak tog ett rus vid i kroppen. Redan då märkte jag att dagen skulle bära mig hela vägen till Mora. Det mest underbara är att ruset håller i sig än idag, i skrivande stund!

Det är härligt att passera gränsen för 40 år. Välkommen dit, Skåningen :-)

Det dröjer än flera månader, är fortfarande 30 någonting ;)

Mimi

Mimi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg
:( Tyvärr jag kom inte ända imål och självklart är jag besviken. Jag missade spärrtiden i Evertsberg med bara nån minut. Känns ju irriterande när det var så nära...det kändes iallafall som jag skulle orkat vidare men men bättre lycka nästa gång. Som ju inte blir nästa år då det redan är fullt. Men nåt av loppen i vinterveckan iallafall. Blir mer skidträning nästa säsong och mer backträning.
Även om jag blev besviken så säger folk runt om mig att jag iallafall kom drygt halvvägs och det är bra det med. Försöker tänka så men men....
Kan inte skylla på vallan heller även om jag inte tänker valla med klister nåt mer, det ger för bra fäste enligt mig, nästan lite broms. Hade tänkt valla om i evertberg men så blev det ej. Fast det är klart ibacken på morgonen var det ju bra.
Men trots besvikelsen att ej komma imål så var det en härlig upplevelse att ha stått där på startfältet och sen iväg och trevligt folk att språka med. så trots allt jag är mer inspirerad att träna mer skidor :)

Redigerat av Mimi, 17 mars 2012 - 18:06 .

Mimi

Mimi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg
En sak till, det var en fråga om föret också. Och det var ju kanonfina spår på morgonen och tidig fm, men sen när det blev varmare sämre före och lite mkt skräp i spåren och inga spår i vissa nerförsbackar -det saknade jag lite. Jag är mer van att böja mig,luta mig framåt,stavar bakåt och stå kvar i spåret i nerförsbackar men nu blev det mer ploga för många gjort det innan.

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg

4:35 placering 604. Givetvis otrooooligt nöjd med dagen, skidorna och dagsformen. Känner mig som Super-Mario nu :)

Hm, var det du som bar min väska?

Nu är jag inte riktigt med...?

Mikmun

Mikmun

Medlem

• Members
  • Pip
  • 112 inlägg

4:35 placering 604. Givetvis otrooooligt nöjd med dagen, skidorna och dagsformen. Känner mig som Super-Mario nu :)

Hm, var det du som bar min väska?

Nu är jag inte riktigt med...?

Då var det inte du..................

lackan83

lackan83

Ny medlem

• Members
  • 5 inlägg
Någon av er som har hjärtfrekvens och GPS data från loppet? Fick en förfrågan om jag kunde samla in några sådana för en populärvetenskaplig artikel - beskriva vad vasaloppet innebär i fysisk ansträngning för någon som inte vet....

Har fått från topp 50 och topp 200 åkare men ingen längre ned i fältet.... anonymitet gäller men ungefärlig placering samt känd maxpuls är ju bra att veta förstås

vore väldigt tacksam !

/David Holmberg
skidorientering@hotmail.com

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 251 inlägg

Någon av er som har hjärtfrekvens och GPS data från loppet? Fick en förfrågan om jag kunde samla in några sådana för en populärvetenskaplig artikel - beskriva vad vasaloppet innebär i fysisk ansträngning för någon som inte vet....

Har fått från topp 50 och topp 200 åkare men ingen längre ned i fältet.... anonymitet gäller men ungefärlig placering samt känd maxpuls är ju bra att veta förstås

vore väldigt tacksam !

/David Holmberg
skidorientering@hotmail.com

Här finns en del men förstås inga gpsfiler

http://www.skidforum...pic.php?id=8002

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar