Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 - Hur gick det för er?


enannanman

Recommended Posts

BTW, är det någon som vet om tjejen som sprang omkring i led 5 och letade efter sina skidor fann dem till slut? Jag stod ungefär i mitten rätt långt till vänster och led fruktansvärt med henne. Först kom hon när det väl var 10 minuter kvar till start, sedan några minuter senare igen, då ropandes ett namn och med mobilen mot örat. Hon sprang fram till olika skidor och kollade märkningen. Sista gången hon sprang förbi mig, bara någon minut innan 8, såg hon minst sagt desperat ut. Jag led verkligen med henne och hoppas att hon fann skidorna.

 

Tänker den som står bredvid ett par skidor "utan ägare" bara någon minut innan 8 borde ta upp dem och vifta med i luften. Ett synnerligen osvenskt beteende men kanske hade det kunnat lösa saken.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

...Redan efter 500 m, hade jag den rätt a onda känslan.! =)

Trångt, lite bakhalt, lite för hög puls, lite för många norskar,danskar, svenskar som skrek "förhelvete"när man råkade kliva in före dem i ett spår(fast egentligen fanns det ju inget spår, bara en enda plockepinn av skidor och stavar)--

 

Så där höll det väl på i sisådär några mil..Hade ok skidor i början..Gled på bra bitvis, men tyckte ibland att det sög som sjutton..I takt med att temperaturen steg, sjönk mitt mod..Sämre fäste, sämre glid, sämre ork..Försökte tänka att det var ju lika för alla, ända tills jag märkte/tyckte att jag blev konstant omkörd av alla..(F..n..jag blir ju sist..)..Kändes som jag stod still i backarna, när jag stakade..De tjejer som körde om mig, diagonalade ju hur fint som helst i uppförsbackarna..Jag hade inte en chans..

 

Fick ändå in en liten glädjefnatt vid Eldris i samband med lite RedBulll. Kändes ok att staka på de platta partierna, men både ryggen och benen gjorde ont så in i h..vid varje litet motlut som tvingade mig att saxa eller så.

 

Hade två mål inför VL i år..Ett var att bli 10e dam, ett annat var att åka under 5 t..Det första gick ju åt skogen..20e dam (om än 2a i D40)..Men 4.47 lär jag ju aldrig kunna åka snabbare än..Om vi räknar bort alla Norskor, blev jag ju 8a i alla fall..(haha..) och så står jag kvar i 2a-ledet till nästa års VL.Det är ju alltid något..=)

Link to comment
Share on other sites

åkte in på 5,09,06 är nöjd men ändå inte ! hade nog medelglid+ ofta lite bättre men även sämre ibland bitvis på myrarna så kände jag att fästvallan sög lite ,men helt okej på det hela sett ! förutom utförsåkningen då...men iaf ingen vurpa iår...=)
Link to comment
Share on other sites

Åkte in på 7,56,03 (placering: 9307) är sjukt nöjd efter att ha startat långt bak i led 10, plockade många placeringar på myrarna.

Efter att ha lagt om livsstil helt och hållet (tappat 25 kg sen januari 2011) i form av mat och träning så var detta en slags "belöning" och test för om kroppen skulle hålla.

Är väldigt nöjd med min tid. Nästa år blir det till att seeda upp mig så jag får starta lite längre fram och slippa den värsta kön till Smågan.

 

Jag följde Swix vallatips (vallade själv), hade i mitt tycke kanonskidor fäste hela vägen till mål. Något sämre glid från hökberg till mora men det hade nog mest med kvaliteten på snön att göra.

Link to comment
Share on other sites

4:14 / 245:a. Kom iväg bra i starten och det kändes mycket bra i diagonalåkningen i första backen. Strax innan toppen slog jag upp en gammal vadskada och högerbenet blev obrukbart. Jag fick börja staka och fick göra så hela vägen till Mora.

 

När det var 6 km kvar började kroppen krampa i uppförsbackarna' date=' särskilt magen. Vänstra armbågen började helt ofrivilligt lyftas uppåt!? Förmodligen var det kramp i axelmuskeln som orsakade detta. Jag fick försöka staka på alternativa sätt för att ta mig fram sista kilometrarna.

 

Väldigt nöjd med loppet![/quote']

Är detta årets skidforumrekord i herrklassen?

Grym tid hur som helst!

tror att lejonet2 var snabbare :-)

dok riktigt grymt kört!!

Link to comment
Share on other sites

Grattis Torwald, det var en grym förbättring, - 5 tim slår ingen här på forumet. Från vilket led startade du - du kan ju inte startat i 10:an utan seedade väl upp dig till ett bättre led ?

 

Grattis MMG, du har gjort den bästa prestationen av alla här på forumet, 4,47 av en kvinna är super bra !:o:)

 

Jag körde ner på 5.41 1980 under liknande förhållande (i år i TV-soffan), så jag vet att man måste ligga i för att få en bra tid. (dock fanns varken struktur, rillning el hf på den tiden o alla hade kortare stavar + att jag hade dåligt glid första 3 milen, men sen gick det undan)

 

Globe - åkte du i år och hur gick det i "matchen" mot Vasa o Lars-Erik ?

Link to comment
Share on other sites

...Redan efter 500 m, hade jag den rätt a onda känslan.! =)

Trångt, lite bakhalt, lite för hög puls, lite för många norskar,danskar, svenskar som skrek "förhelvete"när man råkade kliva in före dem i ett spår(fast egentligen fanns det ju inget spår, bara en enda plockepinn av skidor och stavar)--

 

Så där höll det väl på i sisådär några mil..Hade ok skidor i början..Gled på bra bitvis, men tyckte ibland att det sög som sjutton..I takt med att temperaturen steg, sjönk mitt mod..Sämre fäste, sämre glid, sämre ork..Försökte tänka att det var ju lika för alla, ända tills jag märkte/tyckte att jag blev konstant omkörd av alla..(F..n..jag blir ju sist..)..Kändes som jag stod still i backarna, när jag stakade..De tjejer som körde om mig, diagonalade ju hur fint som helst i uppförsbackarna..Jag hade inte en chans..

 

Fick ändå in en liten glädjefnatt vid Eldris i samband med lite RedBulll. Kändes ok att staka på de platta partierna, men både ryggen och benen gjorde ont så in i h..vid varje litet motlut som tvingade mig att saxa eller så.

 

Hade två mål inför VL i år..Ett var att bli 10e dam, ett annat var att åka under 5 t..Det första gick ju åt skogen..20e dam (om än 2a i D40)..Men 4.47 lär jag ju aldrig kunna åka snabbare än..Om vi räknar bort alla Norskor, blev jag ju 8a i alla fall..(haha..) och så står jag kvar i 2a-ledet till nästa års VL.Det är ju alltid något..=)

Bra kämpat! Låter som att vi hade liknande resor. La för snålt med fäste (eller slets bort trots tunt klister i botten) och hängde mer och mer över stavarna från Evertsberg in mot mål.

(Det var vi som tjingsade på varandra när jag lämnade in skidorna till Brazan. OK Tyr du vet...)

Link to comment
Share on other sites

4:14 / 245:a. Kom iväg bra i starten och det kändes mycket bra i diagonalåkningen i första backen. Strax innan toppen slog jag upp en gammal vadskada och högerbenet blev obrukbart. Jag fick börja staka och fick göra så hela vägen till Mora.

 

När det var 6 km kvar började kroppen krampa i uppförsbackarna' date=' särskilt magen. Vänstra armbågen började helt ofrivilligt lyftas uppåt!? Förmodligen var det kramp i axelmuskeln som orsakade detta. Jag fick försöka staka på alternativa sätt för att ta mig fram sista kilometrarna.

 

Väldigt nöjd med loppet![/quote']

Är detta årets skidforumrekord i herrklassen?

Grym tid hur som helst!

tror att lejonet2 var snabbare :-)

dok riktigt grymt kört!!

Lejonet2 kom 160, så han är nog bäst...

Själv hade jag riktigt bra skidor, men inte dagsformen och kunde inte jaga upp pulsen som vanligt, superdipp efter Tennäng, placering 1094 var sämre än jag hade hoppats på (700-800), men ändå ganska nöjd.

Link to comment
Share on other sites

BTW, är det någon som vet om tjejen som sprang omkring i led 5 och letade efter sina skidor fann dem till slut? Jag stod ungefär i mitten rätt långt till vänster och led fruktansvärt med henne. Först kom hon när det väl var 10 minuter kvar till start, sedan några minuter senare igen, då ropandes ett namn och med mobilen mot örat. Hon sprang fram till olika skidor och kollade märkningen. Sista gången hon sprang förbi mig, bara någon minut innan 8, såg hon minst sagt desperat ut. Jag led verkligen med henne och hoppas att hon fann skidorna.

 

Tänker den som står bredvid ett par skidor "utan ägare" bara någon minut innan 8 borde ta upp dem och vifta med i luften. Ett synnerligen osvenskt beteende men kanske hade det kunnat lösa saken.

Såg också henne, snacka om panik. Men hon verkade köra metodiskt gå ut med spår efter spår. Jag har en kompis som gick in i fel led och letade efter sina skidor men som tur var hann han inse det innan det var försent.

Link to comment
Share on other sites

Målsättningen var sub-7h och jag gick i mål på 6:53, så kan bara vara nöjd! En förbättring på 2h 40 min dessutom :) Uppladdningen (Vitargo...) hade lyckats perfekt för jag kände mig trött första gången vid 60 km, en bedrift i sig. Glidet var bra i 60 km, därefter gled alla förbi mig. Fästet perfekt hela vägen, vilket gjorde att jag blev lätt frustrerad i uppförsbackarna då det gick så långsamt. Startade i led 7 och blev förvånad över hur dåligt de flesta diagonalar. Stakningen går det bra men stannar nästan upp helt i uppförsbackarna. Jag skulle gärna ha hållit betydligt högre tempo själv och inte saxat/promenerat direkt då det var kuperat.

 

En härlig dag i spåret :) Nästa år ska det gå en timme snabbare!

Link to comment
Share on other sites

5.09.00 placering 1750. 10 min bättre än ifjol men 500 platser sämre. Fick en riktigt miserabel start. Tappade trugorna på mina stavar i första backen en direkt i början. Fick ny stav, men strax efteråt tappa jag trugan på min andra stav. Åkte utan truga till smågan. Fick nya stavar där. Men dessa stavars remmar var värdelösa. Fick åka och hålla i stavarna hela vägen för annars hade jag tappat dom. Orkade inte ställa mig och fippla med dem. Annars tyckte jag att jag fram till oxberg hade bra skidor. Gled om folk utför men det kom någon enstaka och gled om mig också. Efter Oxberg börja det suga lite antagligen för att det blev varmare. Fästet var bra hela vägen. Men gled fortfarande om folk. Vid Hökberg tog ryggen slut som vanligt.

 

Är inte helt nöjd ville ju under 5h och bli bättre placeringsmässigt. Men har ju inte varit i samma form som ifjol och haft lite oflyt i träningen. Sedan så har jag ju bara förbättrat mig varje år jag åkt. Var kanske dags för en liten motgång så man får ta sig en funderare på hur man skall bli ännu bättre. Blir nya tag till nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt nöjd med mitt lopp! Startade typ sist i startled 8. Hade superglid(kuzmin) första 2,5 milen och flög förbi folk på myrarna(låg mellan spåren och saaaaatan vad det gick). Fästet var dock riktigt dåligt så vallade om 3 gånger(smågan, risberg, evertsberg). Låg i Smågan på plats 8501 och klättrade sedan successivt utan nån riktigt downperiod till plats 7912 i mål med tiden 7.36.17. Personbästa med 64 minuter och 1100 placeringar från samma startposition som ifjol, jävligt nöjd!

 

Måste för övrigt säga att upp till Mångsbodarna var den bästa skidåkningen i mitt liv, kanonglid, kanonväder och kroppen svarade underbart!

 

Lyckades också se världshistoriens värsta vurpa. I en utförslöpa kollade jag upp och såg att en man(en riktigt stor man dessutom) tappade balansen och krockade med killen som låg längst ut till vänster så att han flög ut i skogen. Mannen som hade krockat ut honom studsade som en studsboll tillbaka ut i spåret(fortfarande utan kontroll) och åkte i fartställning tvärs över spåret i riktigt hög hastighet och rammade killen längst ut i högerspåret så att båda fullkomligen flög iväg. Undrar hur det gick med dom egentligen, gick riktigt fort just där nämligen.

Link to comment
Share on other sites

Permiär i loppet för mig efter att tidigare ha åkt öppet spår. Åkte in på alldeles under 5:49, placering strax över 3400. Känner mig lite kluven till huruvida jag är nöjd eller inte. Målet inför loppet var att åka på under sex timmar vilket jag klarade, så långt skönt. :) Dessvärre hade jag riktigt dåligt glid under ca 70km, som gjorde att jag tvingades släppa många placeringar, framför allt de första tre milen, från startled fyra. Kändes mentalt väldigt jobbigt att släppa och ideligen bli omgliden, men ville inte riskera att gå in i väggen på grund av för hård öppning. Med facit i hand tror jag att det, givet mitt dåliga glid, var rätt prioritering, för de sista 20 km, när mitt glid var ungefär medelbra el till och med kanske något över medel, lyckades jag plocka ungefär 200 placeringar.

 

En snabbanalys av mitt kassa glid förklaras nog huvudsakligen av för mjuk och för tjockt med klistervalla. Fästvallade fäste enligt följande: Rode Chola-grund, Start Universal (båda dessa lager, inser jag i efterhand, på tok för tjocka), täckt med Rode violett och ytterst Rode Super Extra. När jag kollade slitaget efter målgång visade sig dessutom att jag lagt för lång fästzonzon, trots att skidorna var köpta som klisterskidor (ytterligare en lärdom beträffande något som borde vara självklart: använd inte skidor för första gången på Vasan, utan att vara säker på att de fästzoner som butiken märkt upp verkligen är rätta). Glidet var som sagt urkass, men på plussidan får sägas att jag verkligen bergfäste hela loppet igenom. Det blev därför trots allt en ganska behaglig upplevelse i det fina vädret!

Link to comment
Share on other sites

...Redan efter 500 m, hade jag den rätt a onda känslan.! =)

Trångt, lite bakhalt, lite för hög puls, lite för många norskar,danskar, svenskar som skrek "förhelvete"när man råkade kliva in före dem i ett spår(fast egentligen fanns det ju inget spår, bara en enda plockepinn av skidor och stavar)--

 

Så där höll det väl på i sisådär några mil..Hade ok skidor i början..Gled på bra bitvis, men tyckte ibland att det sög som sjutton..I takt med att temperaturen steg, sjönk mitt mod..Sämre fäste, sämre glid, sämre ork..Försökte tänka att det var ju lika för alla, ända tills jag märkte/tyckte att jag blev konstant omkörd av alla..(F..n..jag blir ju sist..)..Kändes som jag stod still i backarna, när jag stakade..De tjejer som körde om mig, diagonalade ju hur fint som helst i uppförsbackarna..Jag hade inte en chans..

 

Fick ändå in en liten glädjefnatt vid Eldris i samband med lite RedBulll. Kändes ok att staka på de platta partierna, men både ryggen och benen gjorde ont så in i h..vid varje litet motlut som tvingade mig att saxa eller så.

 

Hade två mål inför VL i år..Ett var att bli 10e dam, ett annat var att åka under 5 t..Det första gick ju åt skogen..20e dam (om än 2a i D40)..Men 4.47 lär jag ju aldrig kunna åka snabbare än..Om vi räknar bort alla Norskor, blev jag ju 8a i alla fall..(haha..) och så står jag kvar i 2a-ledet till nästa års VL.Det är ju alltid något..=)

JAG tycker att du körde KANONBRA. Att bli nummer 20 är ju FANTASTISKT , speciellt med tanke på att nummer 1 var ren landslagsklass. Dessutum betyder ju detta att inte bara majoriteten av vårt herrlag slog Rible på hans KingKong skidor, specialbrställda av King Tony själv, dessutom gjorde ju din prestation att även hela vårt damlag kom före Rible.

Nu hade ju ni som motvikt mot KingKong skidorna fått ett specialkomponerat hemligt tiopunktsprogram, men ändå är din prestation superstrong. Speciellt med tanke på att jag även tycker att Rible gjorde ett utmärkt lopp, med mycket bättre tid än jag någonsin presterat även när jag var ung ch fräsch.

Denna gång blev det blygsamma 6.37 för min egen del. Tyvärr var mina skidor lite bakhala så jag förlorade extra mycket uppför, för att nu ha något lite att skylla på.

Link to comment
Share on other sites

Tid: 5.57.16 placering: 3789, pers både på tid och placering så jag är mkt nöjd framförallt att jag lyckades gå under 6 timmar som var det stora målet i årets lopp.

Hade helt OK skidor, glidet(ståliskclat plus rill) var bra första halvan och mkt bra sista halvan relativt omgivningen. Kanske tog fästet något på myrarna, men inte mycket iaf, hade lagt tunt skarklister botten och ett lager tunt Start Universalklister, har aldrig lagt klister så tunt som nu. Ovanpå det 5-6 lager av den legendariska Rode Super Gialla (pölderklassiker) och något lager Rode Blå Extra på toppen. Hade fäste hela vägen. Klisterlängd på vallningen och ganska tunt jämfört med en normal klistervallning. Tror många la klistret för tjockt.

 

Kroppen funkade mkt bra fram till Oxberg, har aldrig kännt mig så pigg i Evertsberg och Oxberg som i år. Efter Oxberg upplevde jag att snön blev mjukare och blötare av solgasset, föret var lite tyngre, började även få ont i stakmusklerna här. Insåg att det skulle bli tufft att nå 6timmar nu när flöret blev sämre och kroppen började tröttna. Med milen kvar hade jag 42min på mig för att gå under 6tim och tänkte att nu är det dags att sluta lipa och bita ihop , 6,01 hade jag ingen lust att köra in på. Trotsade smärtan och efter Eldris var snön lite kallare och snabbare igen, ökade nu hela tiden marginalen mot 6tim och med 3km kvar insåg jag att det skulle gå fick extra krafter och körde på lite extra in mot mål.

Hade rejält ont sista 2milen i axlar, rygg och armar, att få energin att räcka under detta lopp var inget problem, det var stakmusklerna som tog slut. Inte i närheten av några typiska Vasaloppsdippar. Stakade nog 7-7.5mil av loppet blev inte många diagonalsteg ens på slutet, irriterande att så många började diagonala ganska tidigt i backarna redan tidigt i loppet när man enkelt kunde staka med god fart uppför de flesta backarna i det här föret.

 

Tredje loppet på raken utan glidvalla och på lågkohydratkost, enligt gängse expertis skulle jag förmodligen knappt ta mig i mål men istället har jag förbättrat min tid från 2009 med knappt 2 timmar...tänk utanför lådan och våga testa egna idéer även om de går stick i stäv med vedertagen praxis, ibland prickar man rätt(och lika ofta går man vilse men det är kul på vägen).

 

Som helhet stämde loppet mycket bra, börjar redan nu längta mot mitt 15:e VL!

Link to comment
Share on other sites

Grattis Torwald, det var en grym förbättring, - 5 tim slår ingen här på forumet. Från vilket led startade du - du kan ju inte startat i 10:an utan seedade väl upp dig till ett bättre led ?

 

Grattis MMG, du har gjort den bästa prestationen av alla här på forumet, 4,47 av en kvinna är super bra !:o:)

 

Jag körde ner på 5.41 1980 under liknande förhållande (i år i TV-soffan), så jag vet att man måste ligga i för att få en bra tid. (dock fanns varken struktur, rillning el hf på den tiden o alla hade kortare stavar + att jag hade dåligt glid första 3 milen, men sen gick det undan)

 

Globe - åkte du i år och hur gick det i "matchen" mot Vasa o Lars-Erik ?

Stort tack! Kanske jag kan få någon medalj för största förbättring, som tröst för att jag missade den riktiga med en sex minuter? :) Jag seedade mig, mycket riktigt, en del under säsongen. Jag startade i femte startled i år. Till min förvåning en bit bakom mitten efter att ha börjat köa 05:30! Tog många placeringar till Smågan och Mångsbodarna, sedan höll jag mig ganska stadigt och tappade nog en hundra sista tredjedelen när jag började bli trött. Hur som helst en riktigt härlig dag, även om jag undrade vad fan jag höll på med för dumheter både i Risbergsbackarna och innan Oxberg. Nästa år får det bli topp 1000 kanske?

 

Vill även jag passa på att gratulera MMG, det var ju en helt fantastisk prestation! Häftigt att vi har sådana toppåkare på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jag stod i 7:an och där var det en tjej som sprang omkring i panik och letade efter sina skidor. En stackare hade lagt sina skidor i spåret med fläppen på bindningarna uppfällda. Tjejen sprang rakt på den ena skidan, träffade bindningen klockrent, så att skidan for iväg. Den stackars ägaren gick och hämtade skidan, och upptäckte då att bindningen hade böjts, så att det inte gick att stänga. Det var flera och hjälpte honom att försöka böja tillbaks fläppen, men jag tror att han fick kliva ur starten. SNACKA OM OTUR! Man tror ju inte att det skall behöva hända.Tänk om alla kunde behålla lugnet och hålla reda på vilket spår man har (25 på vänster och 25 på höger), och ta ett riktmärke i längsled.

BTW, är det någon som vet om tjejen som sprang omkring i led 5 och letade efter sina skidor fann dem till slut? Jag stod ungefär i mitten rätt långt till vänster och led fruktansvärt med henne. Först kom hon när det väl var 10 minuter kvar till start, sedan några minuter senare igen, då ropandes ett namn och med mobilen mot örat. Hon sprang fram till olika skidor och kollade märkningen. Sista gången hon sprang förbi mig, bara någon minut innan 8, såg hon minst sagt desperat ut. Jag led verkligen med henne och hoppas att hon fann skidorna.

 

Tänker den som står bredvid ett par skidor "utan ägare" bara någon minut innan 8 borde ta upp dem och vifta med i luften. Ett synnerligen osvenskt beteende men kanske hade det kunnat lösa saken.

Link to comment
Share on other sites

6,08 och 4269 plats från led 6. Hade en fantastisk dag och tog en chansning med helt nya RCS skidor (hämtade förra onsdagen). De gick jättebra och vädret var ju fantastiskt. Kroknade ordentligt sista biten dock och nästa år kommer jag att vara mycket bättre på att dricka mellan kontrollerna. Var femte kilometer efter smågan tänkte jag börja med. Hur gör ni andra?
Link to comment
Share on other sites

6,08 och 4269 plats från led 6. Hade en fantastisk dag och tog en chansning med helt nya RCS skidor (hämtade förra onsdagen). De gick jättebra och vädret var ju fantastiskt. Kroknade ordentligt sista biten dock och nästa år kommer jag att vara mycket bättre på att dricka mellan kontrollerna. Var femte kilometer efter smågan tänkte jag börja med. Hur gör ni andra?

Köpte flaskbälte inför årets vasalopp som jag laddade med Vitargo för att kunna dricka mellan kontrollerna. Fick den påfylld i Evertsberg. Sen hade jag fyllt jackfickan med twix och en Vitargogel (smakar apa, tänker inte prova den nån mer gång...). Och så tog jag mig tid för tre muggar blåbärssoppa och någon mugg buljong mot kramp vi varje station. Ändå kroknar man... Kanske drack för lite ändå, behövde aldrig nån pisspaus.

Tycker att flaskbältet fungerade bra. man kan fortfarane inte stå i mittspåret och fippla med flaskan, men det gick rätt fort ändå att åka ut till höger och dricka i någon lagom nerförsbacke. Största kruxet var de miljonerna med gelförpackningar som låg i de backarna.

Link to comment
Share on other sites

Mitt första Vasalopp på 8 år, och så får jag exakt samma tid som sist jag åkte! 5:19 både 2004 och 2012. Nästan lite mystiskt...

 

För övrigt tyckte jag att standarden på led 4-åkarna har höjts sedan 2004. Då tyckte jag att många var dåliga på att staka, dåliga på att behålla farten i början av motluten och dåliga på att åka utför. Nu kör de på rejält, och jag såg knappt någon enda som plogade i nerförsbackarna.

Link to comment
Share on other sites

Åkte på 5:15 placering 2008 en förbätring med 50min jämfört med 2011.

Jag är grymt nöjd då en förkylning gjort att jag inte tränat något sedan värmdöloppet.

Jag var på väg att hoppa över årets lopp då jag hadde 20 slag högre vilopuls på morgonen.

Men det var nog bara nervositet och upphetsning som skickade upp pulsen.

 

Det var annars en sjukt trevlig upplevelse i år.

Körde kuzmin med skigo HF pulver på toppen vilket gav sjukt bra glid.

 

//Färskingen

 

Vasaloppet 2011 6:04 plac 2808, 2012 5:15 plac 2008, 2013 mål topp 1500.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...