Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Guld till Mrta Rosenberg p ungdoms-OS

7-mila lottar ut 50 000 kr till en vinnare

Sveriges trupp till vrldscupen i Oberstdorf

Svensk-norskt samarbete i skidspren

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppet 2013

• Vänligen logga in för att kunna svara
213 svar till detta ämne

Memel

Memel

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Oj, måste först gå med i en klubb.
Får nog bli Sundbyberg skidklubb eftersom jag flyttar dit om en månad.

bestefar

bestefar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 409 inlägg

Det räcker nog om du går med innan loppet. Bara du redan nu vet viken klubb du ska åka för så kan du anmäla dig.

Memel

Memel

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg

Det räcker nog om du går med innan loppet. Bara du redan nu vet viken klubb du ska åka för så kan du anmäla dig.

Har åkt Vasaloppet för Polstjärnans IF (skidklubb i Karensuando) eftersom det glädje min svärfar men klubben finns tydligen inte kvar.

Nacka skidklubb tar 300 i klubbavgift medan Sundbyberg 900. Intressant...

OL-Ankan

OL-Ankan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Är nu anmäld och satsar på revansch på årets misslyckande. Hoppas på trögföre nästa år :) Målet är topp 500 och att ha bra skidor.

Redigerat av OL-Ankan, 05 mars 2012 - 22:26 .

Climb_76

Climb_76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 357 inlägg
Anmäld snart.
Målet är att träna effektivt ca 200h (mer är svårt med jobb och familj) och klara placering 1500 (för att slå personbästa från -96).

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 513 inlägg

Nacka skidklubb tar 300 i klubbavgift medan Sundbyberg 900. Intressant...

Nacka-Värmdö SK har också tagit hem pokalen för bästa Stockholmsklubb i VL, så du hamnar i gott sällskap om du väljer NVSK.
http://www.nvskidor.se/artikel/340/

Bra support till åkare på alla nivåer tack vare personligt engagemang från vissa ovärderliga personer.

Sumpan kör väl med outsourcing (?)

Torwald

Torwald

Medlem

• Members
  • Pip
  • 176 inlägg
Jag fick fin drickalangning av NVSK i år, kände mig väldigt proffsig :)

andreaszzzz

andreaszzzz

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg
Anmäld

Målsättning: Tid < 6:30

Redigerat av andreaszzzz, 06 mars 2012 - 16:00 .

Vasaloppet: 2011 tid 8:42, 2012 tid 7:15, 2013 tid ?

Thunis

Thunis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg
Anmäld!

Vasaloppet:
2002 tid 08:23 plac 7370
2009 tid 06:47 plac 4175
2010 tid 06:18 plac 2924
2011 tid 05:47 plac 2172
2012 tid 05:15 plac 1991

Kaktus77

Kaktus77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Anmäld till Tjejvasan och Vasaloppet. Målsättning? Ja, låt se...placerade mig på 323:e resp. 318:e plats (damer) i år, bland de 250 främsta ligger väl som ett jämnt och fint mål för båda loppen?
Göteborgska inflyttad till Jämtland. Första gången på skidor 30/11 2010, det var kärlek omedelbart. 2011: ÖS 8:17. 2012: Tjejvasan 1:59 (323:a), VL 6:49 (318:e tjej, 6432 totalt)

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Jaha, då var man anmäld igen, efter tre år av lugn vasaloppsmorgon i soffan så är suget tillbaka.

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg
Anmäld. Nu är det slut på fega målsättningar, om ett år ska medaljen hänga runt min hals at all costs.

VL12 - pl. 4395 (6:07) | VL13 - pl. 2804 (5:57) | VL14 - pl. 1093 (5:20) | VL15 - pl. 770 (5:34)

vattenfall

vattenfall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 66 inlägg
Anmäld ,efter några års vasaloppsuppehåll,borträknat årets öppet spår som gick åt h-vete,bröt motvilligt pga av sjukdom,(med facit i hand så var det rätt),så...full av träningslust och med högtflytande planer så är jag revanchsugen värre,ja,det lär väl avta en aning när snön försvunnit :-) ,men har redan plockat fram och börjat fingra lite på mina gamla gamla rullskidor ,lagren rasslar och hjulen är torra o slitna,lite som jag då :-)det blir nog bra det här

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg

Anmäld ,efter några års vasaloppsuppehåll,borträknat årets öppet spår som gick åt h-vete,bröt motvilligt pga av sjukdom,(med facit i hand så var det rätt),så...full av träningslust och med högtflytande planer så är jag revanchsugen värre,ja,det lär väl avta en aning när snön försvunnit :-) ,men har redan plockat fram och börjat fingra lite på mina gamla gamla rullskidor ,lagren rasslar och hjulen är torra o slitna,lite som jag då :-)det blir nog bra det här

Härligt! Jag tror det blir ännu bättre om du PMar Skåningen så kan du nog få bukt med dina gamla gamla rullskidor... :) kör hårt!!

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg
Anmäld, träningen startar idag! Hoppas denna gång på ett j-vlgt före som möjligt så det blir en utmaning!
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

vattenfall

vattenfall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 66 inlägg

Härligt! Jag tror det blir ännu bättre om du PMar Skåningen så kan du nog få bukt med dina gamla gamla rullskidor... :) kör hårt!!

Tack för peptalken!:-)!ja...har ett par Swed Ski rullskidor,t.o.m Turbo,vad det nu innebär...inget jag känt av direkt.. :-) kommer inte riktigt ihåg hur länge jag haft dom, men det aktuella lär väl bli att hitta en donator,nya delar kan nog bli svårt,ska bli kul!!

Grizzlybrottarn

Grizzlybrottarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 200 inlägg
Efter att ha svurit nog över trängseln i backen 2009 så beslöt jag att inte åka vasaloppet något mer innan jag hade seedat upp mig till minst led tre. Redan 2010 blev abstinensen för stor och jag trängdes åter i led 5. Men i fjol och i år kunde jag hålla mig och åkte skatevasan istället.

Till min förvåning så gjorde jag ett kanonlopp på skatevasan i år och fick seedning för led 3 till nästa år så nu är det väll bara att börja åka vasan igen då.

Anmäld.

Våga vägra att spåra dubbelklassiskt!

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 513 inlägg
Söker man på anmälda VL2013 just nu så är träfflistan 114 sidor x 25 pers/sida dvs ca 2850 anmälda. Efter 2 1/2 dygn.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 119 inlägg
Tack McHammer att du stressar oss lite med anmälan, även jag har anmält mig idag. Både till Vasalopp och öppna spår för säkerhets skull.

rurp

rurp

Ny medlem

• Members
  • 2 inlägg
Nu är man anmäld. Har åkt två ÖS innan men det blir mitt först riktiga lopp. Hoppas komma under 6 timmar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar