Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2013


MC Hammer

Recommended Posts

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Vintern var inte fruktansvärt dålig (jag har åtminstone varit med om värre för ett par år sedan), bara dålig :)

 

För första gången har jag upplevt föret som såpass enkelt att det jag ville anmäla mig på bussen hem från Vasaloppet.

Så visst har vädret och föret (rekordtider) spelat roll, det tror jag.

 

Apropå priset så testar man visst en prishöjning redan... +110 kronor mot förra året.

Link to comment
Share on other sites

Hm' date=' verkar inte vara så många norrmän som hann anmäla sig i tid.

Om man söker på Norge och Norway, så blev det inte ens 150st.

Dom har väl fullt fokus på Birken. :D[/quote']

Hur många brukar de vara?

Har hørt at det bruker være ca 2000.

 

Overraskende om det ikke er fler enn 150stk som er påmeldt. Den enorme pågangen har vært omtalt på norske nettsteder også.

 

http://www.langrenn.com/vasaloppet-2013-er-fulltegnet.5032837-1743.html‏

 

http://www.langrenn.com/vaakn-opp-om-du-vil-gaa-vasan.5031818-1743.html

Link to comment
Share on other sites

Ett schysst grisår med dåligt med snö hela vintern utom första helgen i mars då det vräker ner en meter så finns det nog platser under hösten igen :)

Kanske' date=' men den här vintern har ju också varit kass. Endast under ca 1-2 veckor var det möjligt att åka skidor på hemmaplan (Södermanland) för min del, det är jävligt magert. Riktigt roligt dock att intresset håller i sig och att det blir anmälningsrekord![/quote']

Jaså, var bor du som haft det så dåligt? I Stockholm gick det att åka en månad i alla fall. Men visst, det var ju inga toppspår, och en månad är ju inte mycket det heller.

Link to comment
Share on other sites

Galet vilken hype det är runt Vasaloppet nu. Har varit med de 11 senaste gångerna och aldrig har jag tvingats anmäla mig redan i mars vilket blev fallet i år. Kul trots att den senaste vintern inte varit lika bra som de två föregående.
Link to comment
Share on other sites

Hm' date=' verkar inte vara så många norrmän som hann anmäla sig i tid.

Om man söker på Norge och Norway, så blev det inte ens 150st.

Dom har väl fullt fokus på Birken. :D[/quote']

1335 Resultat

Jag kollade under anmälda.

Söker man under Resultat så är det ju betydligt fler, just nu 1834 st från Norge.

Link to comment
Share on other sites

Har elitledsåkare säker plats till året efter eller vilken kapacitet krävs för det?

Nja de där e ju lite skumt... tror de handlar lite om kontakter..

hmmm ja jag tror ju att om petter jr bestämmer sig i januari nästa år för att åka får han nog det även om han missat anmälningståget :) och det är inget fel i det tycker jag. skapar ju ett intresse......

Link to comment
Share on other sites

Har elitledsåkare säker plats till året efter eller vilken kapacitet krävs för det?

Nja de där e ju lite skumt... tror de handlar lite om kontakter..

hmmm ja jag tror ju att om petter jr bestämmer sig i januari nästa år för att åka får han nog det även om han missat anmälningståget :) och det är inget fel i det tycker jag. skapar ju ett intresse......

Gäller lite fler än så... kanske top 75?? men jag vet faktiskt inte.

Link to comment
Share on other sites

Frågan är ju bara hur många av dessa 15800 som faktiskt är skidåkare och tänkt åka loppet och hur många startplatser som köpts på spekulation av folk och företag som planerar att sälja dem dyrt i vinter. Många andra typer av populära evenemang (konserter etc) har ju problem med att vissa köper på sig väldiga mängder biljetter och säljer dyrt i andra hand.

 

Kan samma sak ha skett i Vasaloppet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...