Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Fakta, statistik, nyheter och kuriosa infr det 96:e Vasaloppet

Britta har Vasaladdat i sitt eget paradis

Hjrnskakning kan stoppa Kardin frn Vasaloppet

Skna kvitton fr Isabel Saln och Markus Lundholm

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Marcialonga 2013

• Vänligen logga in för att kunna svara
208 svar till detta ämne

Mac

Mac

Medlem

• Members
  • Pip
  • 137 inlägg
Skulle in och anmäla mig. Kört två gånger innan, en härlig tillställning. Men nu gick det inte att boka för oss nordbor. Utan det skulle ske via olika researrangörer. Så då blir det väl några dyra resepaket. Utvalda researrangörer skulle presenteras inom kort. Vad är det för idioti!

Ps. Stefan Sand, jag ska genast skrapa bort min två marcialongamärken

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
Anmäld!

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Mac

Mac

Medlem

• Members
  • Pip
  • 137 inlägg

Anmäld!

Hur gick du tillväga?

Chippen

Chippen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg
Är också anmäld, nu jobbar vi mot 2013

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 389 inlägg
Är också sugen!

JanneW

JanneW

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg
Anmälan har ju inte öppnat för 2013????

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg

Jodå.. Researrangörerna har förtur..

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Mac

Mac

Medlem

• Members
  • Pip
  • 137 inlägg
Så då är man tvungen att boka ett resepaket. Vi brukar boka eget boende och resa, det är ju det som inte går nu. Värdelöst tycker jag

mollino

mollino

Medlem

• Members
  • Pip
  • 124 inlägg

Jodå.. Researrangörerna har förtur..

Vad för arrangör, upplägg och pris?

Torwald

Torwald

Medlem

• Members
  • Pip
  • 176 inlägg
Jag är också intresserad av uppgifter om arrangörer, upplägg och priser.

Probie

Probie

Medlem

• Members
  • Pip
  • 164 inlägg
Fan va kass.... Körde ett eget smidigt upplägg i år... Vore grymt tråkigt om man inte kom med dit....
2013: Vasaloppet?

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
pwt.no, finns många alternativ.

Chippen

Chippen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg
www.gstours.se är ett annat

pwt.no, finns många alternativ.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg
Frågan är om man verkligen måste boka via en arrangör eller om de bara får förtur och det finns en liten chans att få tag på en plats via ordinarie anmälan i alla fall? Hade tänkt köra men tror inte jag anmäler mig om jag måste betala 3 gånger så mycket och göda en researrangör i onödan.
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

the_p

the_p

Medlem

• Members
  • Pip
  • 35 inlägg
Vad är det för idioti? Brukar alltid boka allt själv, och nästa år var tanken att stanna en vecka efter och sedan åka König, nu blir det ju bara bökigt och sjukligt dyrt! Brukar komma undan med hälften av de priser som dom här researrangörerna.
Gäller detta även nordbor som står i elitledet?

mischief

mischief

Medlem

• Members
  • Pip
  • 22 inlägg
de öppnar en vanlig bokning senare, först alla italienare som vill ha plats sedan alla som betalar paketresor och därefter de dödliga som får slåss om platserna som blir över

Team Heuschnaps - www.alpinisti.se

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

de öppnar en vanlig bokning senare, först alla italienare som vill ha plats sedan alla som betalar paketresor och därefter de dödliga som får slåss om platserna som blir över

När öppnar den chansen? Då har man förmodligen bara några sekunder eller maximalt några enstaka minuter på sig!
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

mischief

mischief

Medlem

• Members
  • Pip
  • 22 inlägg
ungefär så

återkommer inom kort

Team Heuschnaps - www.alpinisti.se

Probie

Probie

Medlem

• Members
  • Pip
  • 164 inlägg

Vad är det för idioti? Brukar alltid boka allt själv, och nästa år var tanken att stanna en vecka efter och sedan åka König, nu blir det ju bara bökigt och sjukligt dyrt! Brukar komma undan med hälften av de priser som dom här researrangörerna.
Gäller detta även nordbor som står i elitledet?

Vi körde det konceptet i år och det var en suverän resa, men som sagt, finns inte en chans i hela helvete att jag o tjejen har råd att boka via en agentur. Vi betalade mindre för våra 10 dagar än vad man betalar för bara ML med en resebyrå.
2013: Vasaloppet?

LeffeJ

LeffeJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg
Hej!
Har haft en skiftväxling med arrangörerna. Får ngt vaga svar på varför man gör så här. Man säger att man vill öka servicenivån men jag har mkt svårt att se hur man gör det genom denna nyordning. Sannolikt handlar det om pengar. Researragörerna slantar säkert upp betydligt mer än den ordinarie anmälningsavgiften. Jag gav dem förslaget att drastiskt höja startavgiften då jag hellre ser att pengarna hamnar i arrangörernas fickor än i resebolagens. Dessutom gagnar det knappast de lokala hotellen och restaurangerna om de tävlande ska styras att äta och bo på ställen där man pressar priserna.

Tycker att alla som är missnöjd med detta ska maila Marcialonga och säga sin mening. Maila info@arcialonga.it

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar