Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2013


Mac

Recommended Posts

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply
Det finns väldigt många hotell längs dalgången där loppet går. Boendet är inget problem bara man får en startplats. De två år jag har åkt, 2011 och 2012, så bokade vi väldigt sent. Finns ett väldigt stort utbud till rimliga priser.
Link to comment
Share on other sites

Jag har förresten varit i kontakt med fyra hotell och två av dem var redan fullbokade för Marcialonga-helgen. Så när biljetterna släpps i maj kan det var väldigt svårt att hitta härbärge.

Vad kostar det att gå med i din klubb? Sannolikt mindre än diffen mellan egen resa och en researrangör:). Måste väl ha en adress också antar jag, er klubbstuga har väl en adress det kan väl räcka.

Link to comment
Share on other sites

Loppet är ju helt beroende av svenskar och norskar så det är ju bara att hoppas att få nappar på resebolagens erbjudanden så att det blir ett fiasko och de slutar med såna här dumheter.

 

Annars är det väl inte helt ovanligt att vissa populära marathonlopp har samma system med enbart bokning via researrangör.

Link to comment
Share on other sites

"Dear Sir,

 

As you read in the website, observing what happens in other major sport event, the

Marcialonga Organising Committee has decided to entrust some experienced tour

operators to handle part of the registrations in Marcialonga 2013 of the competitors

from Sweden and Norway.

If there were availability of star numbers later you can buy the ticket on line, but

it is not sure and it is not possible to fix when.

 

Please check the website to find more information or any good news.

 

Best regards,

 

 

Barbara Vanzo

 

Marcialonga

I-38037 Predazzo

Tel. 0039 - 0462 - 501110

Fax 0039 - 0462 - 501120

www.marcialonga.it

barbara.vanzo@marcialonga.it"

Link to comment
Share on other sites

Nu ska jag inte åka ML, och har kanske därför ingen talan, men kan inte någon av er som vill åka, men inte betala en dyr researrangör, maila dem och hota med att dra inför EU-domstol för diskriminering/lova dem att det kommer att synas i media och orsaka dålig publicitet/kontakta svenska skidförbundet och be dem kontakta arrangören och be om en förklaring/kontakta svenska elitteam och be dem framföra frågor osv.

 

Det hade varit mycket intressant att se hur utfallet skulle bli om någon tog ett par timmar av sin tid (jag vet att det är mycket begärt, själv är jag ofta alldeles för disträ/lat för att göra sådana saker tyvärr) för att verkligen pressa arrangörerna.

 

Det finns ju ett par av elitteamen som i princip bara är svenskar o norskar (team exspirit/United bakeries/Team Tynell osv). De borde väl kunna frammana någon form av reaktion från arrangörerna om de framför en negativ åsikt gällande nationell särbehandling?

Link to comment
Share on other sites

Vilka andra tävlingar har det systemet? Jag tycker att det är helt idiotiskt och att det borde medföra att det mest blir folk i medelåldern med gott om pengar som är med på tävlingarna.

Det är väl just folk i medelålden med tjocka plånböcker de vill ha dit också.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju ett par av elitteamen som i princip bara är svenskar o norskar (team exspirit/United bakeries/Team Tynell osv). De borde väl kunna frammana någon form av reaktion från arrangörerna om de framför en negativ åsikt gällande nationell särbehandling?

Du kan ju glömma att elitåkarna behöver krångla med att boka via utvalda researrangörer. Jag har bl.a frågat arrangören om hur bra man måste vara för att inte behöva boka via researrangör, men inte fått svar ännu.

Link to comment
Share on other sites

Hej på dig JO!

Du vet att trycket vilar på dig att fixa platserna till Marcialonga;) Kunde vi inte tävla för någon Estnisk klubb?

Som coach skall du ju ta fram det bästa åt ditt team!! Vätske kontrollerna skötte du ju exemplariskt på VL så nu gäller det bara att fortsätta på inslaget spår och fixa platserna i Italien

Lycka till från svågern

Tjena, det lutar åt att vi får åka för någon estnisk klubb. Jag har frågat arrangören om detta är möjligt som svensk. I så fall fixar jag detta. Annars får vi åka på något annat roligt lopp. Jag är inne på att köra Tartu. Då har vi inga problem med logi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Det finns ju ett par av elitteamen som i princip bara är svenskar o norskar (team exspirit/United bakeries/Team Tynell osv). De borde väl kunna frammana någon form av reaktion från arrangörerna om de framför en negativ åsikt gällande nationell särbehandling?

Du kan ju glömma att elitåkarna behöver krångla med att boka via utvalda researrangörer. Jag har bl.a frågat arrangören om hur bra man måste vara för att inte behöva boka via researrangör' date=' men inte fått svar ännu.[/quote']

Det jag menade var att elitåkarna ifrån sverige/norge kanske kan frammana en reaktion om de protesterar mot att deras landsmän särbehandlas negativt. Att en elitåkare ifrån tidigare nämnda team inte behöver boka via en researrangör begriper jag.

Link to comment
Share on other sites

Nu har det kommit att anmälan för 2013 är stängd,utan man hänvisar till researrangörerna.

Vad händer nu ? Är det kört för privata anmälningar ? Tänk på dom som redan bokat och

betalt typ flyg m.m. Tycker att informationen från arrangören varit väldigt bristfällig,kan

man verkligen göra på detta viset ?

Link to comment
Share on other sites

Nu har det kommit att anmälan för 2013 är stängd,utan man hänvisar till researrangörerna.

Vad händer nu ? Är det kört för privata anmälningar ? Tänk på dom som redan bokat och

betalt typ flyg m.m. Tycker att informationen från arrangören varit väldigt bristfällig,kan

man verkligen göra på detta viset ?

Anmälningen har nog inte öppnat ännu, antagligen därför det står Closed. Anmälningen öppnar i maj enligt arrangören.

Link to comment
Share on other sites

Det här är ju fa..mej löjligt: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_entry.php

De har stängt anmälan till 2013 innan den ens har öppnat! Har kollat nån gång varje dag även på den italienska delen, men det har aldrig ens öppnats för anmälningar. Undrar hur alla andra nationer har kunnat anmäla sig??? Och varför har de svarat en del här på mail att anmälan ska öppnas i maj???

Pajastävling arrangerad pajasar kanske man får hålla med om nu.

Link to comment
Share on other sites

Det här är ju fa..mej löjligt: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_entry.php

De har stängt anmälan till 2013 innan den ens har öppnat! Har kollat nån gång varje dag även på den italienska delen, men det har aldrig ens öppnats för anmälningar. Undrar hur alla andra nationer har kunnat anmäla sig??? Och varför har de svarat en del här på mail att anmälan ska öppnas i maj???

Pajastävling arrangerad pajasar kanske man får hålla med om nu.

Oerhört trist. Känner de av vilket land man loggar in från? Skall be ngn utomlands logga in och se vad som händer. Vad säger Mankke?

Link to comment
Share on other sites

Har testat via en italiensk proxy och får samma resultat. Kanske har det sett annorlunda ut de senaste dagarna om det stämmer att de öppnade anmälningen 1 april som det sägs på en del ställen.

Jo så kan det vara, anmälan öppnade 1 april om man loggade in som icke Norsk/Svensk och nu är det full för alla utom resebolagen. För att lura oss dumma Nordmän så la de ut vilseledande info när anmälan skulle öppna. För mig är det obegripligt att det inte höjer startavgiften med 1000 SEK istället för ge bort 4000 SEK till en massa resebyråer. Skall vi starta resebyrån Skidforum?

Link to comment
Share on other sites

Har testat via en italiensk proxy och får samma resultat. Kanske har det sett annorlunda ut de senaste dagarna om det stämmer att de öppnade anmälningen 1 april som det sägs på en del ställen.

Jo så kan det vara' date=' anmälan öppnade 1 april om man loggade in som icke Norsk/Svensk och nu är det full för alla utom resebolagen. För att lura oss dumma Nordmän så la de ut vilseledande info när anmälan skulle öppna. För mig är det obegripligt att det inte höjer startavgiften med 1000 SEK istället för ge bort 4000 SEK till en massa resebyråer. Skall vi starta resebyrån Skidforum?[/quote']

Hav förtröstan, det finns förfarande platser kvar till Vålarullen! Märkligt med denna negativa särbehandling av Skandinaver i Marcialonga, men jag antar att det inte strider mot någon juridik, de får väll ta emot precis vilka de vill, eller kanske det inte är rätt, etnisk diskriminering får man inte bedriva på Stureplan, antar att det är samma i Italien och då även Marciaionga.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ingenting. Jag har mejlat med arrangören i mars och de bekräftade att jag som finne kan anmäla mig normalt över nätet när registreringen öppnar i maj. Det går stick i stäv med den information som de nu lagt upp. Jag har mejlat Marcialonga igen, återkommer när de svarat.

 

Lita aldrig på italienare...

Link to comment
Share on other sites

de e lugnt. italien är efter grekland nästa land att hamna totalt i skiten ekonomiskt. Vad gäller italien är de så stora så EU mfl kan inte rädda dem. Då kommer italienarna inte ha råd att åka Marcialonga, utan de kommer ropa efter våra rediga svenska kronor isf fjantvalutan euro.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...