Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2013


Mac

Recommended Posts

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Med dom priserna aldrig i livet, det är ju hutlösa priser och när de samarbetar med en norsk arrangör så kan det ju inte bli annat, många skall ha sin del av kakan.

 

Vi har bekanta som har efter tips på forumet kontaktat hotell i Italien för att köpa rum och startplatser direkt av hotellen, de hade ingenting att erbjuda så det känns som om det är mycket spekulation just nu hur vi skall få fatt på platser. Det blir nog bara att avvakta och hoppas på det bästa tills dess att de öppnar den officiella registreringen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
SNÖVITRESOR har fått tillgång till startplatser!

IK Stern har kastat in handduken så nu har jag bokat två platser på Snövit-resor. De har nu fyra startplatser kvar på 70km och två startplatser på 45km.

Nu får ni ösa på med tips om vad man ska tänka på och hur loppet ska läggas upp. Inser att det inte är nåt optimalt seedningslopp. Det är upplevelsen och träningen som är målsättningen.

Link to comment
Share on other sites

Fick bekräftelse från Marcialonga idag. Kan man utläsa startled från någon av numrena i mailet? Brorsan och jag har samma seedning till Vasaloppet, men han fick nummerlapp 1880 och jag 6320. Kanske straff för min protestlista..? :rolleyes:

Startleden hittar du här: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_race_rules.php

 

Mellan 1880 och 6320 är dte ju ganska många startgrupper. Så det verkar som dem fortsatt inte har någon direkt logik i sin seedning. Din bror kanske har ett mer italienskklingande namn?

Link to comment
Share on other sites

Fick bekräftelse från Marcialonga idag. Kan man utläsa startled från någon av numrena i mailet? Brorsan och jag har samma seedning till Vasaloppet' date=' men han fick nummerlapp 1880 och jag 6320. Kanske straff för min protestlista..? :rolleyes:[/quote']

Startleden hittar du här: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_race_rules.php

 

Mellan 1880 och 6320 är dte ju ganska många startgrupper. Så det verkar som dem fortsatt inte har någon direkt logik i sin seedning. Din bror kanske har ett mer italienskklingande namn?

Har du tittat på Bib? Jag fick 862 vilket jag är mycket nöjd med. Ekade väl för mycket mellan bergen av typ orden "Please" och "Move" 2012. Pensionärstruppen startar väl i startled 2 så dessa måste man ju ta sig förbi oavsett.

Link to comment
Share on other sites

Fick bekräftelse från Marcialonga idag. Kan man utläsa startled från någon av numrena i mailet? Brorsan och jag har samma seedning till Vasaloppet' date=' men han fick nummerlapp 1880 och jag 6320. Kanske straff för min protestlista..? :rolleyes:[/quote']

Startleden hittar du här: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_race_rules.php

 

Mellan 1880 och 6320 är dte ju ganska många startgrupper. Så det verkar som dem fortsatt inte har någon direkt logik i sin seedning. Din bror kanske har ett mer italienskklingande namn?

Bengt?! :/

Link to comment
Share on other sites

Fick bekräftelse från Marcialonga idag. Kan man utläsa startled från någon av numrena i mailet? Brorsan och jag har samma seedning till Vasaloppet' date=' men han fick nummerlapp 1880 och jag 6320. Kanske straff för min protestlista..? :rolleyes:[/quote']

Startleden hittar du här: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_race_rules.php

 

Mellan 1880 och 6320 är dte ju ganska många startgrupper. Så det verkar som dem fortsatt inte har någon direkt logik i sin seedning. Din bror kanske har ett mer italienskklingande namn?

Har du tittat på Bib? Jag fick 862 vilket jag är mycket nöjd med. Ekade väl för mycket mellan bergen av typ orden "Please" och "Move" 2012. Pensionärstruppen startar väl i startled 2 så dessa måste man ju ta sig förbi oavsett.

Japp, kollat bib nr och det är ju märkligt när det skiljde 8 min mellan oss i Vasaloppet och vi båda är kvalificerade till led 3 nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Startleden hittar du här: http://marcialonga.it/marcialonga_ski/EN_race_rules.php

 

Mellan 1880 och 6320 är dte ju ganska många startgrupper. Så det verkar som dem fortsatt inte har någon direkt logik i sin seedning. Din bror kanske har ett mer italienskklingande namn?

Har du tittat på Bib? Jag fick 862 vilket jag är mycket nöjd med. Ekade väl för mycket mellan bergen av typ orden "Please" och "Move" 2012. Pensionärstruppen startar väl i startled 2 så dessa måste man ju ta sig förbi oavsett.

Japp' date=' kollat bib nr och det är ju märkligt när det skiljde 8 min mellan oss i Vasaloppet och vi båda är kvalificerade till led 3 nästa år.[/quote']

Du har fått helt fel startnummer. Ett administrativt fel antar jag. Skall bli intressant att höra svaret från seedningskommittén om det inte skulle vara så. Blir ju betydligt roligare lopp om man hamnar i rätt startgrupp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag bevakar denna tråden och gick in och kollade så fort jag såg Damarsts inlägg. Då stod det att anmälan hade öppnat men när jag klickade vidare för att anmäla funkade det inte. Några minuter senare stod det att det var fullt. Hur har folk fått info om att anmälan hade öppnat? Jag har inte sett någon förvarning....=( Och hur många platser släppte de egentligen? J*vla italienare. =(
Link to comment
Share on other sites

Nej den har nog bara varit öppen en stund under förmiddagen. Jag var inne och kollade igår kväll och då hade den inte öppnat, har sedan inte hört eller sett något förrän jag kollade denna tråd.

 

Surt att missa detta lopp då årets upplaga var en fantastisk upplevelse, men får förhoppningsvis min dos av utländska lopp ändå genom att jag är anmäld till König Ludwig, Tartuu samt Birken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...