Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seeding till vasaloppet i norrbotten


hjälten

Recommended Posts

Finns det något lopp i norrbotten som man kan seeda sig till till ett bättre startled i vasaloppet?

Jodå, kolla på vasaloppets hemsida, under "anmälan" "vasaloppet" och "seedning", där finns adresser och datum. I luleå brukar det vara 2 st, 1 i boden, 1 i Älvsbyn och dessutom nått i Råneå. Uppe i mamfälten går det en handfull om man vill!

;o)

Link to comment
Share on other sites

Ett säkrare sätt är att gå in på förbundets hemsida www.skidor.com och klicka på "tävlingskalender online". Där finns alla lopp med. På Vasaloppets hemsida redovisas bara lopp vars arrangörer har betalat för annonsplatsen. Kravet för att ett lopp ska räknas som seedningslopp är att distansen är minst 40km och att loppet har minst 100 deltagare.

Seedning kan göras även med färre deltagare, men då blir sannolikt seedningsvärdet sämre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Finns det något lopp i norrbotten som man kan seeda sig till till ett bättre startled i vasaloppet?

Jodå' date=' kolla på vasaloppets hemsida, under "anmälan" "vasaloppet" och "seedning", där finns adresser och datum. I luleå brukar det vara 2 st, 1 i boden, 1 i Älvsbyn och dessutom nått i Råneå. Uppe i mamfälten går det en handfull om man vill!

;o)[/quote']

Där ligger nog bara förra sesongens lopp. Årets kommer nog i nästa Vasalöpare.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Som det ser ut just nu blir det antagligen inget Kronanlopp, enligt info på http://www.kronanloppet.se . Synd, för hade det bara gått att göra spår (med snö och inte bara ren is) så hade jag gärna harvat runt på "grusskidorna" (eller bättre) med en massa andra att hetsa upp tempot mot. Brukar bli en helt annan genomkörare än vad i alla fall jag är kapaabel till på träning, och seeda upp mig lyckas jag ändå aldrig med i något lopp här uppe. =)

 

Vädret tycks dock mot slutet av veckan gå tillbak till samma 10-15 minusgrader som vi hade före regnvädret ( http://www.sr.se/cgi%2Dbin/norrbotten/vader ) , fast uppehåll, men kanske tillräckligt för att Paglaloppet i Boden skall bli av nästa helg? Det där var dock en ren gissning, för jag har noll koll på hur spåren är där. Brukar dock komma lite mer snö tidigare där, också har jag hört att de har konstsnöspår, men har inte den blekaste aning om de har resurser nog att köra ut konstsnö nog för hela Paglaloppet, så det vore intressant information om någon här vet. =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...