Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidstävlingar 2012


EIZO

Recommended Posts

I år verkar ju inbjudan till Rullskidmaran vara riktad mot det egna distriktet i första hand, man har även tagit bort vasaloppsklassen. Det hade varit intressant att se om fler ställt upp där än tidigare år, nu när fler har testat att tävla på tvåor i Alliansloppet. När jag var med för ett par år sedan var vi bara två tappra i den klassen, annars var det en småtrevlig tävling i avspänd atmosfär, men nu när inte vkl är med, så blir det inte aktuellt i år för min del. (fö har jag inte startat rullskidträningen än)

Det finns en "VL-klass" på varje deltävling i Västsvenska rullskidscupen.

www.rullskidscupen.se

 

http://www.facebook.com/pages/V%C3%A4stsvenska-Rullskidcupen/241559962571123

 

http://skidresultat.se/?cat=cup&id=28

 

 

Tyvärr kommer det inte så många än så länge.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply
I år verkar ju inbjudan till Rullskidmaran vara riktad mot det egna distriktet i första hand, man har även tagit bort vasaloppsklassen. Det hade varit intressant att se om fler ställt upp där än tidigare år, nu när fler har testat att tävla på tvåor i Alliansloppet. När jag var med för ett par år sedan var vi bara två tappra i den klassen, annars var det en småtrevlig tävling i avspänd atmosfär, men nu när inte vkl är med, så blir det inte aktuellt i år för min del. (fö har jag inte startat rullskidträningen än)

Dackemaran anno 2010 (?) var ju något utav en klassiker. På startlinjen gick det att finna ikoner på detta forum i namn som Volevodin, Everest och Rible12. Som alla föstår är tävlingen cirka 2 mil norr om Karlskrona långt ifrån den största. Men jag följer mitt egna motto... Alla tävlingar är bra tävlingar :-)

Link to comment
Share on other sites

I år verkar ju inbjudan till Rullskidmaran vara riktad mot det egna distriktet i första hand' date=' man har även tagit bort vasaloppsklassen. Det hade varit intressant att se om fler ställt upp där än tidigare år, nu när fler har testat att tävla på tvåor i Alliansloppet. När jag var med för ett par år sedan var vi bara två tappra i den klassen, annars var det en småtrevlig tävling i avspänd atmosfär, men nu när inte vkl är med, så blir det inte aktuellt i år för min del. (fö har jag inte startat rullskidträningen än)[/quote']

Dackemaran anno 2010 (?) var ju något utav en klassiker. På startlinjen gick det att finna ikoner på detta forum i namn som Volevodin, Everest och Rible12. Som alla föstår är tävlingen cirka 2 mil norr om Karlskrona långt ifrån den största. Men jag följer mitt egna motto... Alla tävlingar är bra tävlingar :-)

Men rätta mig om jag har fel, i år var tävlingen inlagd som distrikttävling i Idrottonline och då kan man bara anmäla sig om man var från Blekinge. Men jag kan ha fel.

Jag missar tyvärr rävlingen ändå i år av andra skäl.

Kör hårt. själv laddar jag med tårta och kommer till Vårgårda nästa helg, lite fetar och lite äldre.

Link to comment
Share on other sites

I år verkar ju inbjudan till Rullskidmaran vara riktad mot det egna distriktet i första hand' date=' man har även tagit bort vasaloppsklassen. Det hade varit intressant att se om fler ställt upp där än tidigare år, nu när fler har testat att tävla på tvåor i Alliansloppet. När jag var med för ett par år sedan var vi bara två tappra i den klassen, annars var det en småtrevlig tävling i avspänd atmosfär, men nu när inte vkl är med, så blir det inte aktuellt i år för min del. (fö har jag inte startat rullskidträningen än)[/quote']

Dackemaran anno 2010 (?) var ju något utav en klassiker. På startlinjen gick det att finna ikoner på detta forum i namn som Volevodin, Everest och Rible12. Som alla föstår är tävlingen cirka 2 mil norr om Karlskrona långt ifrån den största. Men jag följer mitt egna motto... Alla tävlingar är bra tävlingar :-)

Tunnare startfält i år och tyvärr kommer inte heller jag till start. Vaknade med halsont så det är bara att kasta in handduken. Litar på att du tar hem H40, Micke - kör hårt!

Link to comment
Share on other sites

Bra kört. Varför körde du inte i tävlingsklassen.

Ja jag visste inte om hur banan var så tog det säkra och körde på 2or, är väl lite utom det vanliga feg. :)

Maxfart 45,3 så det tuffar allt på ändå, men det går ju att bromsa åtminstone med gummihjulen.

Link to comment
Share on other sites

Bra kört. Varför körde du inte i tävlingsklassen.

Ja jag visste inte om hur banan var så tog det säkra och körde på 2or' date=' är väl lite utom det vanliga feg. :)

Maxfart 45,3 så det tuffar allt på ändå, men det går ju att bromsa åtminstone med gummihjulen.[/quote']

Hoppas se dig i tävlingsklassen nu på Lördag i Vårgårda, inget svårt med PU. Ta med dig honom från 12H också!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Rullskidlopp

Motionslopp

 

Resultat från loppet: http://www8.idrottonline.se/BovallstrandsSK-Skidor/Arkiv/Aktivitetsblad-1---08/Resultatrullskidlopp2810-12/

 

 

Bovallstrand SK inbjuder till ett rullskidlopp söndagen den 28/10-12

 

Loppet går i natursköna omgivningar genom 3 kustnära kommuner

 

 

Samlingsplats: Dingle sporthall

 

Starttid: kl. 11.00

 

Startavgift: 120: -/person finns på bg. 339-8864 Bovallstrand SK den 23/10-12.

Ange klubb och antal deltagare på bg. talong. Anmälan giltig från betalningsdag.

 

Deltagarlista med klubbnamn, deltagares namn översändes senast 25/10-12 till:

 

Ambjörn Olsson

Holma 24

455 98 Dingle

 

Banlängd: ca 34 km och 20 km. OBS: Ange på inbetalningskort eller deltagarlista vilken sträcka ni skall åka!

 

Prisbord

 

Obligatoriskt hjälmtvång samt gärna reflexväst

 

Klassisk stil

 

1 herr och 1 damklass

 

Efteranmälan: Senast kl. 10.30 tävlingsdagen. Avg. 200: -

 

Allt deltagande sker på egen risk och med glatt humör!

 

Upplysningar: Tomas 0523-536 16 mobil: 070-601 21 70,

Ambjörn 0524-810 12 mobil: 070-628 10 12

 

Prisutdelning efter sista målgång

 

OBS! Vid otjänlig väderlek(frost, snöfall o dyl.) kan loppet komma att ställas in

Kolla vår hemsida: http://www8.idrottonline.se/BovallstrandsSK-Skidor/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Öppet KM i Växjö

 

Brittatorps TK inbjuder till Öppet KM i rullskidor

söndag 4 november 2012 kl 11.00

 

Samling Sandsbro Centrum för åkning mot Toftahöjden längs rv 23 mot Oskarshamn

 

Distans: 18 km

 

Hjul: endast träningshjul, 2:or

 

Dessutom en öppen klass med fria hjul och skidor

 

Alla välkomna !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Här kommer resultaten:

 

Brittatorps TK

Hem Nyheter Föreningen Kalender Diskutera Arkiv Inbjudningar tävlingar Nyheter Egna nyheter Nyheter från DF Nyheter från RF

Hem / Nyheter / Egna nyheter / Resultat Öppet KM rullskidor

 

Resultat Öppet KM rullskidor

2012-11-04 20:49

 

Söndagen den 4/11 avgjordes KM i rullskidor i Sandsbro

 

 

Resultat, 18km, träningshjul:

 

1. Niklas Backåberg OK Kullingshof 51,14

 

1. David Fransson VAIS 51,14

 

3. Jan Eriksson BTK 54,26

 

4. Stefan Johansson 338 54,32

 

5. Per Rooth BTK 56,18

 

6. Fredrik Karlsson Ingelstad IK 59,07

 

7. Anders Petersson Rydaholm 1,01,57

 

Urban Rasmusson VAIS (9km) 31,20

 

 

 

Resultat, 18 km, PU-hjul:

 

1. Nils Bergahl 338 48,40

Link to comment
Share on other sites

Här kommer resultaten:

 

Brittatorps TK

Hem Nyheter Föreningen Kalender Diskutera Arkiv Inbjudningar tävlingar Nyheter Egna nyheter Nyheter från DF Nyheter från RF

Hem / Nyheter / Egna nyheter / Resultat Öppet KM rullskidor

 

Resultat Öppet KM rullskidor

2012-11-04 20:49

 

Söndagen den 4/11 avgjordes KM i rullskidor i Sandsbro

 

 

Resultat, 18km, träningshjul:

 

1. Niklas Backåberg OK Kullingshof 51,14

 

1. David Fransson VAIS 51,14

 

3. Jan Eriksson BTK 54,26

 

4. Stefan Johansson 338 54,32

 

5. Per Rooth BTK 56,18

 

6. Fredrik Karlsson Ingelstad IK 59,07

 

7. Anders Petersson Rydaholm 1,01,57

 

Urban Rasmusson VAIS (9km) 31,20

 

 

 

Resultat, 18 km, PU-hjul:

 

1. Nils Bergahl 338 48,40

Stort grattis Niklas!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...