Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lärjebanan


larsbern

Recommended Posts

Ja gamla vägen Jonsered - Lerum går ganska bra lite ojämnt på vissa stället men inget speciellt.

Jag är inte så snabb än så jag får träna lite själv tills jag får upp farten annars förstör man väl för andra speciellt om folk har samma tempo som dom som körde ifatt mig igår dom bara försvann i horisonten....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply
Ja gamla vägen Jonsered - Lerum går ganska bra lite ojämnt på vissa stället men inget speciellt.

Vore ju grymt coolt om de fixade cykelbana sträckan Jonsered-Aspen Station så fick man en obruten runda Gbg-Lerum-Stenkullen-Gråbo-Olofstorp-Gbg; http://kartor.eniro.se/m/n4OCR

Skulle bli ca 65 km hemifrån om man gav sig ut på det äventyret :rolleyes:

Rätt fantastiskt att slå på cykelbanorna i Eniro eller Google Maps och se hur bra förspänt vi har det i Göteborgsregionen. En hel del av cykelbanorna är belysta också så slipper man bara isen så...

Link to comment
Share on other sites

Ja gamla vägen Jonsered - Lerum går ganska bra lite ojämnt på vissa stället men inget speciellt.

Jag måste vara en riktig fegis' date=' verkar smalt och backigt när jag kör där med bil. Får väl prova någon gång[/quote']

Har bara sprungit där, men det känns som riktningen österut Jonsered-Lerum är flackare utför än det motsatta.

Link to comment
Share on other sites

Jag är väldigt mycket nybörjare: öppet spår 9:47!!!!

Tänker på döden i nedförsbackar och fegar i kurvor men denna sträcka går bra...

 

Ligger på ca 5 min tempo på 2:or så snabb är jag inte men det kommer förhoppningsvis, åker kortvasan 2014 men tänkte ge mig på klassikern 2015 så nästa år blir det att träna mycket. Kroppen håller inte så mycket nu vid 44 års ålder fast men med tjockt pannben går det bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag är väldigt mycket nybörjare: öppet spår 9:47!!!!

Tänker på döden i nedförsbackar och fegar i kurvor men denna sträcka går bra...

 

Ligger på ca 5 min tempo på 2:or så snabb är jag inte men det kommer förhoppningsvis, åker kortvasan 2014 men tänkte ge mig på klassikern 2015 så nästa år blir det att träna mycket. Kroppen håller inte så mycket nu vid 44 års ålder fast men med tjockt pannben går det bra.

Tjockt pannben har du redan Micke......... :D det är inget du behöver träna på:)

 

Mvh Tretjak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag märke samma sak igår. Som tur är var det bara några km än så länge. Jag har aldrig kört längre än till Gråbo tidigare men förra veckan åkte jag till Sjövik. Biten mellan Gråbo och Sjövik måste ju vara en av Sveriges vackraste rullskidvägar!

Jo, den är i klass med Deje-Forshaga på Klarälvsbanan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
aaah, 42km stakning Björsared-Sjötorp ToR. Kände mig urstark mot Sjövik och när jag vände och möttes av go motvind förstod jag varför :) Inget regn, +6 grader, ingen sidvind och inte mycket grus. Inte mkt att klaga på. En hel del åkare ute. Take it away winter!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Lurar på ett långpass på lördag morgon, typ Gråbo-Sjövik-Gråbo-Gamlestan-Hisingen: dryga 5 mil. Det blir lugnt, tänkt som tömningspass för Lidingöloppet. Nån som ska med?

Blå Express går från Lilla Bommen 07:48, Centralstation 07:51, Svingeln 07:52 och landar på Gråbo Busstation 08:31.

Då är man hemma till lunch B)

Link to comment
Share on other sites

Lurar på ett långpass på lördag morgon, typ Gråbo-Sjövik-Gråbo-Gamlestan-Hisingen: dryga 5 mil. Det blir lugnt, tänkt som tömningspass för Lidingöloppet. Nån som ska med?

Blå Express går från Lilla Bommen 07:48, Centralstation 07:51, Svingeln 07:52 och landar på Gråbo Busstation 08:31.

Då är man hemma till lunch B)

 

Låter lockande. Får se om jag kan ta mig ut till Gråbo på något bra sätt bara. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lurar på ett långpass på lördag morgon, typ Gråbo-Sjövik-Gråbo-Gamlestan-Hisingen: dryga 5 mil. Det blir lugnt, tänkt som tömningspass för Lidingöloppet. Nån som ska med?

Blå Express går från Lilla Bommen 07:48, Centralstation 07:51, Svingeln 07:52 och landar på Gråbo Busstation 08:31.

Då är man hemma till lunch B)

 

Nu vet jag att du redan åkt. Men hur lång tid tog passet? Funderar på om jag skulle köra något liknande någon gång. Brukar normalt starta från Willys i Gamlestaden och köra strax över en timme bort på Lerjebanan och vända några kilometer efter Olofstorp, passen blir då 35-37 km beroende på vind, regn och form :)

Link to comment
Share on other sites

Nu vet jag att du redan åkt. Men hur lång tid tog passet? Funderar på om jag skulle köra något liknande någon gång. Brukar normalt starta från Willys i Gamlestaden och köra strax över en timme bort på Lerjebanan och vända några kilometer efter Olofstorp, passen blir då 35-37 km beroende på vind, regn och form :)

Ända hem till mig blev det 51,5km och det tog 3 timmar lite drygt. Inget mördartempo och jag kör numera med 3or bak. Tyvärr var det dimmigt när vi startade i Gråbo så vi såg inget av den vackra sjön Mjörn. Det är den finaste biten.

Link to comment
Share on other sites

Ända hem till mig blev det 51,5km och det tog 3 timmar lite drygt. Inget mördartempo och jag kör numera med 3or bak. Tyvärr var det dimmigt när vi startade i Gråbo så vi såg inget av den vackra sjön Mjörn. Det är den finaste biten.

 

Okej, Kanske kan passa bra en solig höstdag eller en vacker sommarmorgon. Ska lägga den rundan på min to-do lista :) Kör också med 3:or bak. Jag är lite för klen för 3:or rakt över, då orkar jag inte riktigt komma upp ordentligt med höften i stakningen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...