Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Risberg 2012 - lika illa som förra året


larsbern

Recommended Posts

Den backen slutar väl med en ytterst svag vänsterkurva?

 

Problemet med dåliga spår utför uppstår ju pga plogning...

Ett problem med plogningförbud (förutom att upprätthålla det) är ju att det är många åkare med olika bra glid.

Svag högerkurva är det men många blir nog rädda när de inte ser var det tar slut.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Dårliga spår utför oppstår ofta inte på grund av plogning. Små riktningsendringar i spåret blir tex ibland större större för varje åkare.

 

Att ens tänka på plogninsförbud tycker jag bara blir dumt. Plogning är en del av skidåkningen och jag tycker att det är bättre om folk plogar ibland än att de okontrollerat kör in i varandra.

Link to comment
Share on other sites

Fler bra ideer;

lägga spåren på spångar ngra meter över marken så de som faller ej är ivägen för de som kommer bakom.

 

(nu kommer väl jag trilla där o bli skadad för livet e ännu värre pajja skidorna)

Den röstar jag på! Och för att minimera skaderisken, så har man 1m lössnö under.

Bonus: Kommer bli vansinnigt roliga filmer på Youtube veckan efter.

Link to comment
Share on other sites

Fler bra ideer;

lägga spåren på spångar ngra meter över marken så de som faller ej är ivägen för de som kommer bakom.

 

(nu kommer väl jag trilla där o bli skadad för livet e ännu värre pajja skidorna)

Den röstar jag på! Och för att minimera skaderisken' date=' så har man 1m lössnö under.

Bonus: Kommer bli vansinnigt roliga filmer på Youtube veckan efter.[/quote']

Fatta skräcken att åka nedför backarna från evertsberg på smala spångar. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...