Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Toppen i skidtunneln


TT

Recommended Posts

Som jag misstänkte. Får se om vi lyckas ta oss till tunneln på fredag eller lördag jag och dottern.

Är du där på lördag kanske vi ses.

jola61;

Blir det av så är det lördag som gäller.

Siktar på att åka vid 6-tiden från GBG så kanske är i spåren ca 10:30-11:00 då dottern skall hyra utrustning först.

Om allt går enligt plan är vi oxå där vid den tiden.

Link to comment
Share on other sites

hur funkar skintech på sockrig tunnelsnö tro?

Nån som provat rullskidebanan förresten? Verkar rätt kuperad.

Rullskidbanan är fin och rolig. Visst är den kuperad men inte värre än att det går att ta sig runt. Jag är gammal och feg så jag plogar en bit i början av längsta utförsbacken. Åker faktiskt hellre rullskidbanan än i tunneln om det är varmt och fint. Rekommenderas!

Link to comment
Share on other sites

hur funkar skintech på sockrig tunnelsnö tro?

Nån som provat rullskidebanan förresten? Verkar rätt kuperad.

Rullskidbanan är fin och rolig. Visst är den kuperad men inte värre än att det går att ta sig runt. Jag är gammal och feg så jag plogar en bit i början av längsta utförsbacken. Åker faktiskt hellre rullskidbanan än i tunneln om det är varmt och fint. Rekommenderas!

Ja den är fin, själva vitsen med en rullskidbana är ju att den ska vara ordentligt kuperad så det liknar riktigt skidåkning utan att man behöver vara rädd för vägkorsningar och liknande längst ner i backen.

Link to comment
Share on other sites

Är du där på lördag kanske vi ses.

jola61;

Blir det av så är det lördag som gäller.

Siktar på att åka vid 6-tiden från GBG så kanske är i spåren ca 10:30-11:00 då dottern skall hyra utrustning först.

Om allt går enligt plan är vi oxå där vid den tiden.

Det blir av, skidor och pjäxor införskaffade idag på Skiandrun till dottern vilka bara måste testas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Årets premiärtur i tunneln under helgen. Jag hade hört att det skulle vara bra men blev ändå positivt överraskad. Vilket bra glid det var! Jättekul faktiskt. Regniga semesterdagar får bli skidtunneldagar!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Var I tunneln förra veckan. Bättre än d varit vid den här tiden tidigare år jag varit där. Fr.allt glidet var nog bättre. Men visst slits spåren snabbt o snön faller isär, med resultat sådär fäste o stavfäste. Men en go tur var det. Blev 32 varv, eller 16 loopar fram o tillbaka.

föreslog för dem de skulle överväga om d gick få till på smidigt o säkert vis åkriktningsändring efter halva dagen. Skulle fördubbla spårkvaliten utan mer spårpreppning. Fästet är ju jättebra första typ 300-700 (?) personpassagerna.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr motsvarar 300-700 passager bara 1-2 varv per person om det är som vanligt på hösten med 300 personer som köar kl 09.00. Ska man bara åka ett pass per dag tycker jag det är bättre att vänta till framåt lunch då trycket lättat lite. Brukar vara ganska lugnt från ca kl 12 - 14.30. Men någon manchester ser man aldrig röken av då såklart.

Link to comment
Share on other sites

Det är bara att göra som tomatch här på forumet och Öystein "Pölsa", stänga av huvudet och staka runt. :)

 

Pölsa åkte runt 5:15 h i förrgår i ett sträck stakandes med lite skate på slutet.

Rätt tråkigt att staka runt i tunneln till slut :P  Jag försöker nöta så mycket teknik som går när jag får tillfälle att vara där. Staka kan jag göra på rullskidorna så här års. Moberg är likadan som Pölsa, stakar varv efter varv...

Link to comment
Share on other sites

Rätt tråkigt att staka runt i tunneln till slut :P  Jag försöker nöta så mycket teknik som går när jag får tillfälle att vara där. Staka kan jag göra på rullskidorna så här års. Moberg är likadan som Pölsa, stakar varv efter varv...

Jo men har man inte tänkt använda benen i vinter (till mer än att bära upp kroppen vid stakning då) så är det ju inget större vits att diagonala i tunneln. Men annars så håller jag med. :)

Link to comment
Share on other sites

Jo men har man inte tänkt använda benen i vinter (till mer än att bära upp kroppen vid stakning då) så är det ju inget större vits att diagonala i tunneln. Men annars så håller jag med. :)

Håller med dig där, men för min egen del så får nog benen göra mer än bära kroppen i vinter :) Man blir imponerad av dom som stakar runt där dag efter dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...