Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Solsken och snabba spr p Ungdomsvasan och ppet spr

Pl Golberg och Therese Johaug tog hem Ski Tour 2020

Krnika: Stark form och snabba skidor - d slr ingen Britta Johansson Norgren

Magdalena Olsson vrldscupvinnare i Vindeln

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Stockholm Ski Maraton 27/1 2013

• Vänligen logga in för att kunna svara
108 svar till detta ämne

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg
Hoppas på ordentligt med snö i hemmaterängen och att fler får uppleva Lidas fina spår, som går ett stenkast från jobbet.
http://www.lida.nu/a...lm-ski-marathon

Redigerat av Mario, 17 september 2012 - 21:56 .

Smålänningen

Smålänningen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 271 inlägg

Hoppas på ordentligt med snö i hemmaterängen och att fler får uppleva Lidas fina spår, som går ett stenkast från jobbet.
http://www.lida.nu/a...lm-ski-marathon

Fan vad nice, närmre än så kan man nog inte få till ett seedningslopp.

ablearcher

ablearcher

Medlem

• Members
  • Pip
  • 435 inlägg
Vad kul! 800 platser, det här loppet blir säkert fullt redan i december. Ses där!

VL12 - pl. 4395 (6:07) | VL13 - pl. 2804 (5:57) | VL14 - pl. 1093 (5:20) | VL15 - pl. 770 (5:34)

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg
Ja det låter kul, och start och mål uppför övre delen av slalombacken kan bli intressant. Kul att det är planerat 3 långlopp i Stockholm till vintern, får verkligen hoppas att det blir en hyfsad vinter!

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg

Ja det låter kul, och start och mål uppför övre delen av slalombacken kan bli intressant. Kul att det är planerat 3 långlopp i Stockholm till vintern, får verkligen hoppas att det blir en hyfsad vinter!

Vilket är det 3:e? Södertäljeloppet/Gripsholmsloppet?

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg

Veidekke Skimarathon som Sumpan ordnar (tillsammans med Täby tror jag) i samband med tjejskidan är tanken. Står i tävlingskalendern men det har ännu inte kommit ut någon information om loppet vad jag vet.

Lakota

Lakota

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 853 inlägg
Är d jag som är dumm i huvudet eller är det ett Mensa test som behövs för o hajja hur man anmäler sig????

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg

Är d jag som är dumm i huvudet eller är det ett Mensa test som behövs för o hajja hur man anmäler sig????

Vilken klubb kör du för? Man anmäler sig via tävlingskalendern på IdrottOnline, via sin klubbs hemsida.

Rionoer

Rionoer

Medlem

• Members
  • Pip
  • 72 inlägg
Anmälde mig i hopp om att kunna seeda upp mig inför vasan. Vill inte starta i led 10 då jag är så mycket snabbare än så. Hoppas ni elitåkare inte tar illa upp.. :)

Lakota

Lakota

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 853 inlägg

Vilken klubb kör du för? Man anmäler sig via tävlingskalendern på IdrottOnline, via sin klubbs hemsida.

NvSkidor men jag har inte lyckats där än. Väntar svar från vårt Forum. Prövade via kalendern i arrangörsklubben men då hamnar man i motionsklass vilket ju många gånger inte blir så bra startpos

Redigerat av Lakota, 18 september 2012 - 16:49 .

Henrik_73

Henrik_73

Medlem

• Members
  • Pip
  • 67 inlägg

Veidekke Skimarathon som Sumpan ordnar (tillsammans med Täby tror jag) i samband med tjejskidan är tanken. Står i tävlingskalendern men det har ännu inte kommit ut någon information om loppet vad jag vet.

Har du hört något om Veidekke Skimarathon är tänkt att köras på samma plats som tjejskidan?

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg

Har du hört något om Veidekke Skimarathon är tänkt att köras på samma plats som tjejskidan?

Jag vet inte om det är beslutat var det ska gå men det var ett av alternativen i alla fall. Då med förlängning på Täby-IP spåren.

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg

NvSkidor men jag har inte lyckats där än. Väntar svar från vårt Forum. Prövade via kalendern i arrangörsklubben men då hamnar man i motionsklass vilket ju många gånger inte blir så bra startpos

Det borde dom (NVSK) kunna fixa till tycker jag. Vissa klubbar, tex Sumpan, gör även gruppanmälan, dvs en samordnare anmäler alla sina åkare som ställer upp på en gång.

olle

olle

Medlem

• Members
  • Pip
  • 231 inlägg
Klart vi har fixat det. Du har svar i forumet Lakota

Henrik_73

Henrik_73

Medlem

• Members
  • Pip
  • 67 inlägg

Jag vet inte om det är beslutat var det ska gå men det var ett av alternativen i alla fall. Då med förlängning på Täby-IP spåren.

Hoppas på detta , går det att köra loppet via Skavlöten kan det bli hyfsat utslagsgivande också

Mankke

Mankke

Medlem

• Members
  • Pip
  • 330 inlägg

Vad kul! 800 platser, det här loppet blir säkert fullt redan i december. Ses där!

Inte ens 200 anmälda än så länge. Kanske själva anmälningsproceduren är för invecklad :)

Ser med spänning fram emot säsongens första seedningslopp! Nu gäller det bara att bli frisk...

VL10: 9h 34min (10776) | VL12: 6h 53min (6243) | VL13: 7h 3min (5131) | VL14: 6h 34min (3349) | VL15: 6h 50min (3057) | VL16: 5h 49min (2526)

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg

Inte ens 200 anmälda än så länge. Kanske själva anmälningsproceduren är för invecklad :)

Ser med spänning fram emot säsongens första seedningslopp! Nu gäller det bara att bli frisk...

Eller så väntar folk för att det finns/funnits viss osäkerhet om loppet blir av. Nu verkar det ju som det kommer köras som planerat i alla fall. Får hoppas på att väderprognosen håller i sig!

Mankke

Mankke

Medlem

• Members
  • Pip
  • 330 inlägg

Eller så väntar folk för att det finns/funnits viss osäkerhet om loppet blir av. Nu verkar det ju som det kommer köras som planerat i alla fall. Får hoppas på att väderprognosen håller i sig!

Hoppas det jo! Hoppas också på några elit och led 0-åkare, brukar bli vettigare seedningstider då.

Kan förresten nån som brukar skida i Lida beskriva rutten?

VL10: 9h 34min (10776) | VL12: 6h 53min (6243) | VL13: 7h 3min (5131) | VL14: 6h 34min (3349) | VL15: 6h 50min (3057) | VL16: 5h 49min (2526)

kenta72

kenta72

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg
Från deras hemsida:

OBS!! Antalet anmälda begränsas till 500 st!
Postat den 15 januari, 2013 av admin

Antalet anmälda striger för varje dag. Vi vill understryka om att tävlingsledningen har tagit ett beslut om att begränsa antalet startplatser till 500st.

Redigerat av kenta72, 15 januari 2013 - 17:58 .

Besegra mig själv! :)

Björn_H

Björn_H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 174 inlägg
Jaha då var även jag anmäld att köra mitt första lopp någonsin :). har dem fått ordning på sin pistmaskin än? Med dagens snöfall lär det ju bli fina spår. Gäller att hålla sig frisk nu.

hoppas att man har fått till sin diagonal hyfsat till dess vore ju inte kul att saxa..

Redigerat av Björn_H, 15 januari 2013 - 20:38 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar