Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Högbo Bruk


K0rpen

Recommended Posts

Som tidigare konstaterats är det stängt i Högbo bruk just nu. Finns det någon "insider" här som kan bedöma sannolikheten att det är öppet imorgon lördag eller på söndag?

Sannolikheten är stor en "insider" sade att det är troligen åkbart i kväll fredag. Kommer just från gymet intill' date=' såg då spårmaskinen och ny snö utlagd. Om du åker långt skulle jag för säkerhets skull kolla hemsidan innan avfärd.[/quote']

Hur är det med formen, ? tänkt jag skulle stöta ihop me dig i Högbo men du kör väl andra tider.

Formen är rätt så... Tja god, på väg. Träningen sker mestadels p tidig förmiddag. Många statsanställda här då :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Hmmm; ser ut som de nästan gett upp Högbo. Ser ut som snön tynar bort o blir redigt skitig.

- ska bli kallare snart enl progn,kanman hoppas på högbo då tro?

 

- att det skall bli natursnö har jag gett upp för länge sedan, människan har ju fuckat upp klimatet, och alla vill att det görs ngt åt det, av alla andra än en själv...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm; ser ut som de nästan gett upp Högbo. Ser ut som snön tynar bort o blir redigt skitig.

- ska bli kallare snart enl progn,kanman hoppas på högbo då tro?

 

- att det skall bli natursnö har jag gett upp för länge sedan, människan har ju fuckat upp klimatet, och alla vill att det görs ngt åt det, av alla andra än en själv...

Nja gett upp är nog inte rätta ordet. Naturlagarna har visat sin makt. Efter idoghet regnande är det mer en plats för skridskor nu. Tror inte att det är temperaturen i sig som är hindret, håller det sig bara någorlunda torrt skall det nog gå att få till det. Man lovar kallare väderlek framöver såg jag, det finns en del snö kvar på hög också. Men visst är det tragiskt att plocka fram rullskidorna igen! Efter gårdagens tur var det bara att trampa in i duschen med kläder och pjäxor på för att få bort det värsta skiten!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Enligt skidspår.se är det åkbara' date=' men isiga, spår.[/quote']

I dag måndag fm. Riktigt fina nyfrästa spår. Svårt att tro efter söndagens isracing. Spårpatrullen kommer att fräsa om i kväll igen. Håller tummarna att regnet håller sig på rätt sida!

Såklart, igår em var det katastrof. Blåis som väl knappast kunde kallas åkbart.

Link to comment
Share on other sites

de skulle ha ngn form av fällbart tak, eller iaf presenningar att lägga över...?

 

finskidor? - hur många o hur djupa repor kan man räkna med?

Lämna finskidorna hemma. Som det var i dag med lite grovkorniga iskristaller gör inte stenar så stor skada, när de fryser fast i isen kan det bli förödande grov rillning.

Jag åker aldrig pay & ski med finskidor! Sydvästvindar är det största problemet och regn förstås. Det har varit snack om vindskydd, men ekonomin tillåter nog inte det nu.

Link to comment
Share on other sites

55 varv, check. Bara 760 m runt berget öppet.

bra spår. Snökänsla, då det kommit ngra cm. Ngt mjukt här o där för stavarna. Ganska snabba spår. Vi snittade ca 19 km/h. Vallat m tunnt m silver universal k21n täck ganska bra m 2 lagr ski go hf violett. Bra fäste i början, halvok när spåret blev lute lösare o sockrigare. Tog nog lite lite glid. Hade ngn tendens t ifrysning o var lite lite is i fästvallan på slutet. Spannhöjd 1,3 på halvvikt.

 

de lär nog öppna hela t helgen. M tanke på väderprogn blir d nog riktigt bra i helgen o hela nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

jo det var lite sådär att snurra på 760 m...

 

- men som sagt fint underlag. jag åkte på finskidor, tror inte jag fick ngn repa, även om det krävde lite vakenhet. jag petade bort ngra få stenar från spåret. - Är man superrädd om skidorna skall man nog inte ta dem. jag som stålsicklar fixar ju till repor enkelt o billigt.

Link to comment
Share on other sites

precis, därför ska vi ha revansch på tossda (med reservdag onsdag em/kväll) . Då blir det tävling igen där.

 

Spårkvaliten dock klart över förväntan igår.

När åkte ni i går? Jag var där till 10.30. Borde blivit varvad av "tävlingsklungan" om ni var där då?

Link to comment
Share on other sites

Sådär. 51,8 km idag.

mkt mkt fina spår o bra snö, om än ngt iskornigt, men mer snö än iskänsla. Blev nog lite glattare/isigare under dagen.

men... Redigt m skräp fr.a i spåren men även bredvid. Blev mkt stakande bredvid spåret. Kändes miserabelt första 3-7 km, men man kom in i det, så blev en najs tur.

snabb snö, men skräpet bromsade en hel del.

 

lagt tunnt m swix silver universal, k21n. Ganska bra fäste inledningsvis men blev allt sämre trol efter vallan tunnades ut av skräpet o spåret blev glattare. Fascinerande ytterst lite skräp som satt i klistret. - kanske ha riktigt höga skidor i skräpig snö? Mina var bara ca 1,3 halvvikt

 

hur som helst, redigt go tur.

Link to comment
Share on other sites

Sådär. 51,8 km idag.

mkt mkt fina spår o bra snö, om än ngt iskornigt, men mer snö än iskänsla. Blev nog lite glattare/isigare under dagen.

men... Redigt m skräp fr.a i spåren men även bredvid. Blev mkt stakande bredvid spåret. Kändes miserabelt första 3-7 km, men man kom in i det, så blev en najs tur.

snabb snö, men skräpet bromsade en hel del.

 

lagt tunnt m swix silver universal, k21n. Ganska bra fäste inledningsvis men blev allt sämre trol efter vallan tunnades ut av skräpet o spåret blev glattare. Fascinerande ytterst lite skräp som satt i klistret. - kanske ha riktigt höga skidor i skräpig snö? Mina var bara ca 1,3 halvvikt

 

hur som helst, redigt go tur.

Det var nog dig och din kompis jag morsade på vid stadion? Såg två åkare som gick som en spårvagn! Hade intervalldag i dag, annars hade jag hakat på ett varv eller två.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...