Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Globen - kom tillbaka!!!


larsbern

Recommended Posts

När nu Lars-Erik har hittat tillbaka till flocken (eller är det han som är herden?) så undrar man ju var pratkvarnen Globen tagit vägen? På rullskidor tvärs över USA? Sahara - bättre än Swenors 4or? För många varv i Torsby-tunneln gör en yr i bollen! (Liksom skogsstjärna...)
Link to comment
Share on other sites

http://erikwickstrom.se/2012/02/28/halvvasan-i-bilder-del-2/

 

eller så beror det på vad Erik Wickström skrev.

 

"Jag åkte också tidvis med ”kändisar”: Casco-Mackan, som var läckert ekiperad i en röd Casco-skärm; Majken, som åker TjejVasan, HalvVasan och Vasaloppet i år; Niclas Hammar (globe86), som är medlem i Team Skidforum. Den sistnämnde åkte jag länge med. Han verkar skriva mer på Skidforum.se än vad han tränar, men han var väldigt trevlig. Jag åkte även ca halva loppet med en glad Gävlekille."

 

och så har vi pressen från Vasa om att ligga i ledet framför Globen

Link to comment
Share on other sites

http://erikwickstrom.se/2012/02/28/halvvasan-i-bilder-del-2/

 

eller så beror det på vad Erik Wickström skrev.

 

"Jag åkte också tidvis med ”kändisar”: ...Niclas Hammar (globe86),... Den sistnämnde åkte jag länge med. Han verkar skriva mer på Skidforum.se än vad han tränar, men han var väldigt trevlig.

Så han har börjat träna istället för att häcka här? Kanske vore något att pröva själv ... :)

Men helt klart - kom tillbaka lite i alla fall. Eller har du nytt alias?

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju förmånen att ha globen även som facebookvän så jag har lite insiderinformation om denne skidåkarbroder och allmänt färgstarke gamäng (jag vill dock inte visa hans nuvarande profilbild på facebook så ni får en förnimmelse av vad jag menar...). Jag håller med att vi verkligen vill ha dig tillbaka på banan och på skidforum så att bl.a. Vasa åter får känna ditt flås i nacken.
Link to comment
Share on other sites

tror han är hotad för att ha varit nära orsaka masskrasch på VL;

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=7950

 

eller oxå är det ngn stålsickelfanatiker som hotat skära fingrarna av honom med ngn stålsickel för att han kanske sagt ngt positivt om pulver.

Ha ha, med tanke på hans profilbild på FB så kan det mycket väl vara sant det där med pulver men inte för att ha på belag dock! ;-) Som sagt var, tror L-E sade det. Han väntar in snön (den riktiga!) :-) Själv väntar jag på att han skall byta sin äckliga profilbild! :-)

Link to comment
Share on other sites

http://erikwickstrom.se/2012/02/28/halvvasan-i-bilder-del-2/

 

eller så beror det på vad Erik Wickström skrev.

 

"Jag åkte också tidvis med ”kändisar”: ...Niclas Hammar (globe86)' date='... Den sistnämnde åkte jag länge med. Han verkar skriva mer på Skidforum.se än vad han tränar, men han var väldigt trevlig.[/quote']

Så han har börjat träna istället för att häcka här? Kanske vore något att pröva själv ... :)

Men helt klart - kom tillbaka lite i alla fall. Eller har du nytt alias?

Ångrar att jag lade mig i och skämtade om frånvaron..

 

Hoppas på en återkomst, är tacksam för hjälp och råd förra året som nybörjare

Link to comment
Share on other sites

Haha ni är för roliga :) jorå är allt inne å smygkikar lite ibland !!!! Såg att jag börjar glida neråt på inläggstoppen och det går ju inte för sig ! :D

Tror Stefan Sand ligger mest rätt med sin gissning! ;) nu ska bara snön komma igen så ska man sparka igång fläsket! Får tjuvatarta med fotbollsträning på söndag! Och Lars Erik och Niklas ! Nu är profilbilden bytt men det kanske ni har märkt haha! Vart ett spännande halvår,måttligt med träning! Lär nog öka dosen nu om man ska kunna dansa om Rible å CO. I vinter :D

 

/välmående glob

Link to comment
Share on other sites

Haha ni är för roliga :) jorå är allt inne å smygkikar lite ibland !!!! Såg att jag börjar glida neråt på inläggstoppen och det går ju inte för sig ! :D

Tror Stefan Sand ligger mest rätt med sin gissning! ;) nu ska bara snön komma igen så ska man sparka igång fläsket! Får tjuvatarta med fotbollsträning på söndag! Och Lars Erik och Niklas ! Nu är profilbilden bytt men det kanske ni har märkt haha! Vart ett spännande halvår,måttligt med träning! Lär nog öka dosen nu om man ska kunna dansa om Rible å CO. I vinter :D

 

/välmående glob

;)

Link to comment
Share on other sites

Haha ni är för roliga :) jorå är allt inne å smygkikar lite ibland !!!! Såg att jag börjar glida neråt på inläggstoppen och det går ju inte för sig ! :D

Tror Stefan Sand ligger mest rätt med sin gissning! ;) nu ska bara snön komma igen så ska man sparka igång fläsket! Får tjuvatarta med fotbollsträning på söndag! Och Lars Erik och Niklas ! Nu är profilbilden bytt men det kanske ni har märkt haha! Vart ett spännande halvår' date='måttligt med träning! Lär nog öka dosen nu om man ska kunna dansa om Rible å CO. I vinter :D

 

/välmående glob[/quote']

;)

Härligt. Jag har ju haft förmånen att följa dina intressanta förehavanden på facebook under "mellantiden" och är mycket glad att se denna färgstarka profil back on the track again.

Anm: Även profilbilden på facebook var ju onekligen just färgstark (:D) men det är inte precis det jag menar. Det jag menar är att skidforum verkligen behöver dig och dina utmaningar så att vi inte låter latmasken få allt för stort inflytande.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ju kul att vaknade till liv. :) Under din bortvaro smög jag upp bakom och förbi dig i "inläggsligan", men nu lär det väl bli hett om öronen, när du swixar (=svischar) förbi.;)

 

Om jag förstått det rätt, så startar du om från scratch och det är ju perfekt att kunna slå ur underläge mao kommer du att vara en "outsider" denna säsong. (om någon är intresserad kan jag redogöra för min ´outsiderfilosofi´)

Link to comment
Share on other sites

Lite därifrån; det är mycket som skall stämma i ett VL, dagsform, skidor, valla, före, led. Jag vet de år jag misslyckats, så har jag varit mycket revanschlysten och önskat att det skulle gå ett nytt VL en vecka efter. Då skulle det varit en helt annan åkare, en grym sådan! Tyvärr är det ju ett helt år till nästa lopp och under tiden hinner det mesta av revanschlusten rinna av och det är inte lika lätt att få till den där revanschen som det hade varit en vecka efter.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...