Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Värmdöloppet 2013


Dunderklumpen

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply
Tuff seedning. Jag tror den kommer justeras... Inget egenintresse då jag inte åkte själv. Men förvånar mig att Löfström inte ens var nära ettan...

Nej, nej - inga justeringar. Det är tuffa seedningar på alla de lopp jag tittat på nu från helgen. En gissning att en snabb stakbana inte är Löfströms favorit.

Link to comment
Share on other sites

Då kan man pusta ut då. Hade kanske hoppats på led 6 men får nästan vara nöjd med led 7. När jag kollar igenom fjolårets och årets seedningstabeller är det inte många lopp som kräver en tid under 3 timmar för led 7. Men när man har nästan 400 pers framför sig av 700 är det väl i sin ordning.
Link to comment
Share on other sites

Tuff seedning. Jag tror den kommer justeras... Inget egenintresse då jag inte åkte själv. Men förvånar mig att Löfström inte ens var nära ettan...

Nej' date=' nej - inga justeringar. Det är tuffa seedningar på alla de lopp jag tittat på nu från helgen. En gissning att en snabb stakbana inte är Löfströms favorit.[/quote']

Det är bara att kämpa på, du har ju kapaciteten! Själv hade jag tur den här gången.

 

Löfströms ledning var ju inte direkt hotad så hon lär väl inte ha pressat allt hon hade sista varven.

Link to comment
Share on other sites

Tuff seedning. Jag tror den kommer justeras... Inget egenintresse då jag inte åkte själv. Men förvånar mig att Löfström inte ens var nära ettan...

Nej' date=' nej - inga justeringar. Det är tuffa seedningar på alla de lopp jag tittat på nu från helgen. En gissning att en snabb stakbana inte är Löfströms favorit.[/quote']

Det är bara att kämpa på, du har ju kapaciteten! Själv hade jag tur den här gången.

 

Löfströms ledning var ju inte direkt hotad så hon lär väl inte ha pressat allt hon hade sista varven.

Har hon inte varit ganska överlägsen hela säsongen? Hon har ju alltid haft draghjälp av er duktiga herrar. Det är ju inte som att hon fått avgöra i någon spurtstrid hittills.

 

Seedningsfolket kan säkert sina grejer, även om det verkar väldigt hårt. Själv var jag sugen på mer skidor när jag gick i mål i söndags och körde väl således alldeles för slappt. Får bli skärpning nästa helg.

Link to comment
Share on other sites

Vid en jämförelse med Norrbärke, Storvreta och Sthlm Ski Marathon så visar det sig att av de som åkt något av loppen innan så blir utfallet detta, bortsorterat alla resultat som inte lett till seedning:

 

Bästa lopp Värmdöloppet 53 st,

Lika bra i något annat lopp 47 st

och bättre i något av de övriga loppen 21 st.

 

En djupare analys säger att Seedningen kanske var snällare i Norrbärke men tuffare i de två övriga loppen och att det är omöjligt att tolka resultaten.

Link to comment
Share on other sites

Vid en jämförelse med Norrbärke, Storvreta och Sthlm Ski Marathon så visar det sig att av de som åkt något av loppen innan så blir utfallet detta, bortsorterat alla resultat som inte lett till seedning:

 

Bästa lopp Värmdöloppet 53 st,

Lika bra i något annat lopp 47 st

och bättre i något av de övriga loppen 21 st.

 

En djupare analys säger att Seedningen kanske var snällare i Norrbärke men tuffare i de två övriga loppen och att det är omöjligt att tolka resultaten.

Vet inte om jag förstår det du försöker visa här? Kanske är det jag som är dum... eller kvällens intervallpass som gjort mig snurrig, men du får görna förklara.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...