Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Snöpremiär på hemmaplan


Stefan Sand

Recommended Posts

speedskejtarn ekerö verkar vara körbart nu

Hela elljusspåret (5,2 km) packat och ett spår draget. Uppför långbacken vid klubbstugan lite genomslag pga vindens verkan. Annars perfekt. Tyvärr trasigt ljus på ca 1 km utmed äldre spåret.

21.45 wow alltså dem sliter hårt alltså mälarö sok

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
Själv ska jag till Mora för ett träningsläger över helgen. Verkar smart med tanke på att de säkert har 5cm snö där..................... :)

Själv ska jag till Orsa Grönklitt ! Konstsnöspår! När man fått en halvmeter här på Ingarö... Skottat snö i 4-5 h idag!!!

Ja, nu får det ta att komma snö däruppe! Har också resa inbokat om en vecka och det känns ju helt galet att sitta i bilen alla de milen upp för att komma till sämre spår och förutsättningar än vad det är på hemmaplan... :(

Link to comment
Share on other sites

speedskejtarn ekerö verkar vara körbart nu

Hela elljusspåret (5,2 km) packat och ett spår draget. Uppför långbacken vid klubbstugan lite genomslag pga vindens verkan. Annars perfekt. Tyvärr trasigt ljus på ca 1 km utmed äldre spåret.

21.45 wow alltså dem sliter hårt alltså mälarö sok

Tack! Jag och en god vän gick med stighudar i slalombacken igårkväll och såg att elljusspåret var nydraget. Mälarö SOK är hjältar - snöar det så är de ute och kör spårmaskin.

Link to comment
Share on other sites

Själv ska jag till Mora för ett träningsläger över helgen. Verkar smart med tanke på att de säkert har 5cm snö där..................... :)

Själv ska jag till Orsa Grönklitt ! Konstsnöspår! När man fått en halvmeter här på Ingarö... Skottat snö i 4-5 h idag!!!

Ja' date=' nu får det ta att komma snö däruppe! Har också resa inbokat om en vecka och det känns ju helt galet att sitta i bilen alla de milen upp för att komma till sämre spår och förutsättningar än vad det är på hemmaplan... :([/quote']

Stanna till här i Gagnef istället, här är det närmare halvmetern..

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har varit ute i Tveta och åkt?

Inte åkt, men pratade nyss med spårkillen. 2,5 kördes på natten, 5:an i dag.

Kan finnas nåt genomslag, så tänk på vilka skidor ni tar.

Jag skall testa spåren i morgon.

 

Scanias spår på Gröndal är oxå körda, enl. bossen där.

Link to comment
Share on other sites

Lida rules! 2h40min avverkat i vm spår. Ett o annat träd att dyka under o att gå mellan spåren vid tavla 19...

Lägg gärna in spårrapport på http://www.skidspar.se/stockholm/botkyrka/lida-friluftsgard

Just nu finns ingen info alls om skidsystemet från Lida.

Behövs väl inte; alla som kan något om längd vet vad som erbjuds i lida. Bästa längdspåren på natursnö i stan

Link to comment
Share on other sites

Lida rules! 2h40min avverkat i vm spår. Ett o annat träd att dyka under o att gå mellan spåren vid tavla 19...

Lägg gärna in spårrapport på http://www.skidspar.se/stockholm/botkyrka/lida-friluftsgard

Just nu finns ingen info alls om skidsystemet från Lida.

Behövs väl inte; alla som kan något om längd vet vad som erbjuds i lida. Bästa längdspåren på natursnö i stan

Ja, det är ju dumt att dela med sig till dom som inte vet och är insatta, härlig inställning Lakota...

Link to comment
Share on other sites

Lägg gärna in spårrapport på http://www.skidspar.se/stockholm/botkyrka/lida-friluftsgard

Just nu finns ingen info alls om skidsystemet från Lida.

Behövs väl inte; alla som kan något om längd vet vad som erbjuds i lida. Bästa längdspåren på natursnö i stan

Ja' date=' det är ju dumt att dela med sig till dom som inte vet och är insatta, härlig inställning Lakota...[/quote']

Lite väl stöddigt sagt medges.

Nu borde väl en del info finnas även på skidspår?

Kollar använder ej sajten tycker de gjort den alldeles för överarbetad och onödigt krånglig att rapportera på.

Lite väl mjuka spår igår som dock var fantastiska att diagonala på -som vanligt när d gäller Lida (förlåt nu var jag ju kaxig igen :-)) - men där stavfästet krävde Rex trugor då o då.

Man kan lugnt ta finlagggarna om man ser upp med d grova sandpappret vid tabla 18-19

Blir nåra tuffa intervaller från järnvägsövergången till lida spårcentral på lördag där!

Link to comment
Share on other sites

Behövs väl inte; alla som kan något om längd vet vad som erbjuds i lida. Bästa längdspåren på natursnö i stan

Ja' date=' det är ju dumt att dela med sig till dom som inte vet och är insatta, härlig inställning Lakota...[/quote']

Lite väl stöddigt sagt medges.

Nu borde väl en del info finnas även på skidspår?

Kollar använder ej sajten tycker de gjort den alldeles för överarbetad och onödigt krånglig att rapportera på.

Lite väl mjuka spår igår som dock var fantastiska att diagonala på -som vanligt när d gäller Lida (förlåt nu var jag ju kaxig igen :-)) - men där stavfästet krävde Rex trugor då o då.

Man kan lugnt ta finlagggarna om man ser upp med d grova sandpappret vid tabla 18-19

Blir nåra tuffa intervaller från järnvägsövergången till lida spårcentral på lördag där!

Vilken tid hade du tänkt dig? Jag tänkte köra intervaller där nånstans på lördag.

Link to comment
Share on other sites

Hur tidigt kan du vara där? Grabben ska till simklubben 9 i västertorp o jag måste skjutsa. Är med hela fam där fr 13 sen o tänkte mig köra i ovan nämnda backar mha pannlampa ca 1530. Har skidmys med massa ungar dessförinnan

Pannlampapasset blir kanske bäst då man fpr ha spåret mer för sug själv?( är ju 1a lördan med snö i 08)

Link to comment
Share on other sites

Hur tidigt kan du vara där? Grabben ska till simklubben 9 i västertorp o jag måste skjutsa. Är med hela fam där fr 13 sen o tänkte mig köra i ovan nämnda backar mha pannlampa ca 1530. Har skidmys med massa ungar dessförinnan

Pannlampapasset blir kanske bäst då man fpr ha spåret mer för sug själv?( är ju 1a lördan med snö i 08)

Då får du nog åka själv. Jag kör inte gärna intervaller med lampa. Tar mig nog dit på morgonen innan värsta rusningen. Kanske syns vi ändå på eftermiddan, jag får se.

Link to comment
Share on other sites

Tveta, Södertälje: Nu är premiärturen avklarat. 2,5 + 5 km. spårade med dubbla spår.

Status bra. Det går ju inte att få underlaget hårt direkt efter snöfall med små maskiner som nyttjas där. Grabbarna har kört klokt, så när spåren görs om nästa gång, finns snö kvar som kan samlas in från kanterna.

Lite mjukt, spec. för stavarna, men spåren var riktigt bra kl. 10 på dagen. Så bra att jag tänker ta med bättre skidor nästa gång. Ett enda ställe fanns lite grus i spåret, det var i högerspår på backtoppen innan 5:an sticker ner till vänster. Vänsterspåret nerför backen var kanonfint. Vad som har hänt under dagen återstår att se. Det räcker att någon får för sig att ploga eller inte aktivt styr skidan i spåret, men hoppas det bästa.

Lite vatten har sipprat upp på vissa håll, men var fruset då jag åkte.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte tävla i morn; jag tränar aldrig, bara tävlar - jämt.

tror jag tänkt mig lida, men öppen för andra alkoholfria alyernativ. Längsta spåret. Typ 3 , 3+ timmar, 5-6 mil ber på före. Borde kunna röra sig om led 2-3 tempo, med reservation för lite förkyln symptom, men ber nog öå ngra dagars konf. Ber på fam logistik, start runt kl 10 - 11, anpassn bart.

 

Hur /över/ befolkat är lidas omkl.rum under helgerna tro?

 

häng me!

Link to comment
Share on other sites

Hur tidigt kan du vara där? Grabben ska till simklubben 9 i västertorp o jag måste skjutsa. Är med hela fam där fr 13 sen o tänkte mig köra i ovan nämnda backar mha pannlampa ca 1530. Har skidmys med massa ungar dessförinnan

Pannlampapasset blir kanske bäst då man fpr ha spåret mer för sug själv?( är ju 1a lördan med snö i 08)

Då får du nog åka själv. Jag kör inte gärna intervaller med lampa. Tar mig nog dit på morgonen innan värsta rusningen. Kanske syns vi ändå på eftermiddan' date=' jag får se.[/quote']

Ser kanske ut som jag kan komma loss kring 13. Intress. Kan ev ringa dig då. Mobil?

Link to comment
Share on other sites

Hur tidigt kan du vara där? Grabben ska till simklubben 9 i västertorp o jag måste skjutsa. Är med hela fam där fr 13 sen o tänkte mig köra i ovan nämnda backar mha pannlampa ca 1530. Har skidmys med massa ungar dessförinnan

Pannlampapasset blir kanske bäst då man fpr ha spåret mer för sug själv?( är ju 1a lördan med snö i 08)

Då får du nog åka själv. Jag kör inte gärna intervaller med lampa. Tar mig nog dit på morgonen innan värsta rusningen. Kanske syns vi ändå på eftermiddan' date=' jag får se.[/quote']

Ser kanske ut som jag kan komma loss kring 13. Intress. Kan ev ringa dig då. Mobil?

Det blir distanspass med kompisar från brantbrink kl 9.

Link to comment
Share on other sites

Wille: Vet du statusen på 10km spåret i Tveta. Ska troligtvis ut där på torsdag runt 20-21 och köra med pannlampa och vill helst ha en statusrapport på milspåret innan..

Har inte en susning,jag skulle definitivt ta sämre skidor där första gången med tanke på hur underlaget såg ut innan snön kom. Det gäller sista kilometrarna över bergen.

Det går ju att vid ca. 7,5 svänga över till 5:an. Det blir ju nästan en mil ändå.

I så fall kan nog bättre skidor användas.

Ps: risk för stenslipning i S-kurvan efter järnvägspassagen, högsta berget. där brukar folk ploga bort snön Ds:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...