Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Anna och Johan Olsson nya officiella Vasaloppscoacher

Guld till Marcus Johansson och Olivia Hansson p SM i masstart

Svensk dubbel fr bde damseniorerna och herrjuniorerna

Dubbelt svenskt i juniorklassen och Smskar damseniorvinnare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Fischer RCS märkning

• Vänligen logga in för att kunna svara
22 svar till detta ämne

Lejonet

Lejonet

Medlem

• Members
  • Pip
  • 410 inlägg

Ursäkta att jag lyfter gammal tråd, men hur tolkar man märkningarna på nya Fischer. På mina RCS Skate finns ingen tresiffrig kombination efter serienumret. Finns det bara på klassiska? Sedan finns en etikett med en streckkod där det står 81, vad betyder det?

FA stämplas/trycks inte efter serienummret längre. Det brukar stå på en etikett som du skriver. 81 är rätt lågt, typ damskida.

Fredrik H

Fredrik H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 141 inlägg

FA stämplas/trycks inte efter serienummret längre. Det brukar stå på en etikett som du skriver. 81 är rätt lågt, typ damskida.

Skidorna är RCS Plus 191 cm medium. Det skulle ju vara typiskt att jag fått skidor som inte funkar för mig. Om man räknar FA-värdet – 10% så får man väl den tänkta vikten, alltså 73kg i detta fall då? Väger själv 76 kg, så kan ju hända att de blir lite sladdriga på hårt underlag, men jag är mer intresserad av skidor som funkar bra på mjukt underlag. Jag kanske får dem testat imorgon så får vi se hur de går.

Fredrik H

Fredrik H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 141 inlägg

Hitta följande riktlinjer för FA-värde skate:

Mjukt underlag 1.05 - 1.2 x egen vikt

Hårt underlag 1.2 - 1.35 x egen vikt

Så mina skulle kunna funka för mjukt underlag, men återstår att se. Har inte haft möjlighet att testa ännu.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar