Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sveriges trupp till vrldscupen i Davos

Frida Karlsson drar ner p trning och tvling

Hanna berg tappade ledningen - Sverige trea

Westberg och Olsson fristilsvinnare p Idre Fjll

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Hellener i SVT med Redbull

• Vänligen logga in för att kunna svara
238 svar till detta ämne

Stefan Sand

Stefan Sand

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 099 inlägg

Exakt vilket leverne är det Red Bull står för som inte andas idrott?

Är inte det uppenbart?

Några exempel:

-Enda "sportdrycken" som finns på krogen
-Ingen av deras reklamfilmer jag sett på TV anknyter till idrott utan deras slogan "ger dig vingar" syftar mer på snabba kickar än idrottsliga prestationer
-Skoterfärden i Gamla stan
osv

Hela deras image bygger på "kickar" och det är uppenbart att man har en stark vilja att sälja sin produkt till alla oavsett vilken kick det handlar om. Jag kan i alla fall inte hitta den så tydliga inriktningen bland vara sig Vitargo, Enervit, Isostar eller någon annan. Kan du?
Finns det några ungdomar som funderar på att glida förbi en butik för att köpa sig en Vitargo Carboloader för att skollunchen inte var god eller som bunkrar upp med Enervit Gel när de ska "LANA" en hel natt?

Drycken var förbjuden i tex Frankrike, Norge och Danmark då man ansåg att Taurin var skadligt. Det tvistas ännu om huruvida Taurinet (som i Redbull framställs syntetiskt) är hälsofarligt eller inte men några bevis finns inte så förbudet har tagits bort efter beslut i EU.

Som jag skrev tidigare kan alla sportdrycker ifrågasättas vad gäller innehållet men för min del är Redbull inte ett alternativt och vidhåller att jag tycker det är tråkigt att Hellner agerar skyltfönster för Redbull.

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Jag tycker inte heller att redbull är någon bra produkt men en sak som de har gjort är att sponsra väldigt många idrottare och också varit med att ordna en hel del arrangemang. De sponsrar ju mycket inom alternativa sporter/extreme sporter men också Northug, Vonn och Svindal.

Om man ser på de som de sponsrar så är de ofta stora namn inom deras respektive aktivitet och deras image utåt är iallafall oftast mest som bra utövare.

Åkarparen

Åkarparen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 430 inlägg

Exakt vilket leverne är det Red Bull står för som inte andas idrott?

Är inte det uppenbart?

Några exempel:

-Enda "sportdrycken" som finns på krogen
-Ingen av deras reklamfilmer jag sett på TV anknyter till idrott utan deras slogan "ger dig vingar" syftar mer på snabba kickar än idrottsliga prestationer
-Skoterfärden i Gamla stan
osv

Hela deras image bygger på "kickar" och det är uppenbart att man har en stark vilja att sälja sin produkt till alla oavsett vilken kick det handlar om. Jag kan i alla fall inte hitta den så tydliga inriktningen bland vara sig Vitargo, Enervit, Isostar eller någon annan. Kan du?
Finns det några ungdomar som funderar på att glida förbi en butik för att köpa sig en Vitargo Carboloader för att skollunchen inte var god eller som bunkrar upp med Enervit Gel när de ska "LANA" en hel natt?

Drycken var förbjuden i tex Frankrike, Norge och Danmark då man ansåg att Taurin var skadligt. Det tvistas ännu om huruvida Taurinet (som i Redbull framställs syntetiskt) är hälsofarligt eller inte men några bevis finns inte så förbudet har tagits bort efter beslut i EU.

Som jag skrev tidigare kan alla sportdrycker ifrågasättas vad gäller innehållet men för min del är Redbull inte ett alternativt och vidhåller att jag tycker det är tråkigt att Hellner agerar skyltfönster för Redbull.

Redbull räknas väl ändå som Energidryck och inte Sportdryck, en stor skillnad

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 576 inlägg
Borde inte vara omöjligt för SVT att undvika bildvinklar somexponerar reklamdryck alltför mycket?

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 221 inlägg
Sponsorer skall väl visas upp, det är väl hela grejen,

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 996 inlägg
Oavsett dryckens goda eller negativa egenskaper måste man iaf konstater att Hellner lyckades med sin marknadsföring...
"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

hoai_nam

hoai_nam

Medlem

• Members
  • Pip
  • 101 inlägg

Exakt... mycket gnäll för en liten burk... Lägg energin i skidspåret istället :)

lg

lg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 300 inlägg
För mig sjönk Hellners anseende som en sten när jag såg det. Korkat! Jag sätter inte längre mina ungar framför teven vid skidtävlingar om jag ser det igen.

Nästa steg är väl att någon står och drar i sig en Marlboro; och Marlboro hyllas för att de hjälper och sponsrar så många idrottare.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg
Vem är Hellener?
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

Willie

Willie

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 676 inlägg

Vem är Hellener?

Hellener är ipads automatiska rättstavning av den svenska längdskidåkaren Hellner. Fler frågor på det?

skid_åkare

skid_åkare

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 646 inlägg

jo, men i slutet av förra århundradet började idrottsutövare med lite självrespekt och produktplacerare med lite självaktning söka sig till samarbetspartners som erbjöd mer än bara pengar och exponering. det är det flera, med mig, har synpunkter på.

Magpie

Magpie

Medlem

• Members
  • Pip
  • 133 inlägg

jo, men i slutet av förra århundradet började idrottsutövare med lite självrespekt och produktplacerare med lite självaktning söka sig till samarbetspartners som erbjöd mer än bara pengar och exponering. det är det flera, med mig, har synpunkter på.

Bra där. Har för mig att en viss multinationell hamburgerkedja sponsrade Vasaloppet på 80-talet. Känns rätt otänkbart i dagens läge.
Personligen tycker jag reklam och sponsring är tröttsamt överhuvudtaget men det är jag nog ganska ensam om att tycka. I min drömvärld skulle alla elitskidåkare vara skogshuggare på halvtid och dricka hemkörd energidryck gjord på tallbarr , björksav och motorsågsolja.

Redigerat av Magpie, 31 december 2012 - 22:47 .

skid_åkare

skid_åkare

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 646 inlägg

Bra där. Har för mig att en viss multinationell hamburgerkedja sponsrade Vasaloppet på 80-talet. Känns rätt otänkbart i dagens läge.
Personligen tycker jag reklam och sponsring är tröttsamt överhuvudtaget men det är jag nog ganska ensam om att tycka. I min drömvärld skulle alla elitskidåkare vara skogshuggare på halvtid och dricka hemkörd energidryck gjord på tallbarr , björksav och motorsågsolja.

jo i sponsringens barndom var det ju inte alls konstigt att tex ricky bruch gjorde reklam för en porrtidning..

håller för övrigt med dig helt om att det vore lugnare med tallbarrssoppa om man slapp reklamhetsen.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Vem är Hellener?

Hellener är ipads automatiska rättstavning av den svenska längdskidåkaren Hellner. Fler frågor på det?

Visst är det bra med automatiska "rätt"stavningar ;)

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Vem är Hellener?

Visst är det bra med automatiska "rätt"stavningar ;)

Jaha, många frågor blir det! Greker alltså. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hellener. Trevligt land, men behöver de verkligen extra energi för utöva Grekisk- Romersk stil för att åka klassiskt, eller är de kanske bättre på fristil? http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottning
Annars är väl Taurin Latin? http://sv.wikipedia.org/wiki/Taurin

Gott Nytt i alla fall!
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

snabber

snabber

Medlem

• Members
  • Pip
  • 491 inlägg
Northug blir 'nödig' i gmails rättstavning. Så nu vet ni det.

snabber

snabber

Medlem

• Members
  • Pip
  • 491 inlägg
I går stod han också och viftade med groggvirket i kamerahöjd. Får vi se i morgon då. Jag tycker Red Bull är en riktigt taskig sponsor som tvingar sin adept att stå och göra sig till i intervjusituationer inför fans och fä. Hellner kan ju inte vara 100% bekväm med att agera på det där onaturliga sättet. Ge honom en blaffa att sätta på mössan som alla andra och lägg av med det där. Fattas bara att Tuborg köper spons och agerar på samma vis.

skid_åkare

skid_åkare

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 646 inlägg

I går stod han också och viftade med groggvirket i kamerahöjd. Får vi se i morgon då. Jag tycker Red Bull är en riktigt taskig sponsor som tvingar sin adept att stå och göra sig till i intervjusituationer inför fans och fä. Hellner kan ju inte vara 100% bekväm med att agera på det där onaturliga sättet. Ge honom en blaffa att sätta på mössan som alla andra och lägg av med det där. Fattas bara att Tuborg köper spons och agerar på samma vis.

Bra skrivet!

Tycker faktiskt lite synd om unga artister, idrottsutövare mfl som från början är sympatiska och genuina men som en bit in i karriären hamnar i klorna på komersialismens dirrigenter och "tvingas" lägga halva sin mediatid på kräng och sälj.

Slätstruket, tillrättalagt och så måna om att ge rätt intryck har det mesta blivit ganska förutsägbart och tråkigt att titta på. Tacka vet jag den gamla goda tiden när tex wassberg stänkte ner mediauppbåtet med snor och därefter snäste av dom med ett ilskt "försvinn" när han inte riktigt var på humör för flamsande framför kameran!

ironman

ironman

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 200 inlägg
nu är ni lite löjliga! Varför skulle Taurin va så mycket sämre än aspartam som Vitargo använder tex?

Jag använder redbull på långlopp och kommer så fortsätta med...
Jag fattar inte vad de är ni stör er på! Kan säga att det är väldigt många som använder "redbull-shot" på tävling me...

Varför ska dom då inte få göra reklam för sig??
Train hard win easy!

Doorider

Doorider

Medlem

• Validating
  • Pip
  • 141 inlägg

nu är ni lite löjliga! Varför skulle Taurin va så mycket sämre än aspartam som Vitargo använder tex?

Jag använder redbull på långlopp och kommer så fortsätta med...
Jag fattar inte vad de är ni stör er på! Kan säga att det är väldigt många som använder "redbull-shot" på tävling me...

Varför ska dom då inte få göra reklam för sig??

x2

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar