Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidspår i Stockholm


Perre

Recommended Posts

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Åkte 2 tim på gärdet idag öå förmiddagen. Helt ok. Massor m folk men inget stök. Bitvis lite dålig stavbädd i vä sterspår. Kommer nog att bli slitet under dagen, men synd att klaga på ett ok spår alldeles gratis o runt knuten. Ska du köra högfartspass är det kanske bra att åka sent eller väldigt tidigt.
Link to comment
Share on other sites

Åkte en dryg timme på Bisslinge under eftermiddagen. Snön är fortfarande för lätt för att kunna spåra så det blev en tung tur i uppkörda spår med lite gräs emellanåt. Men alltsomallt bra stakträning. Konstigt nog hårt som sten emellanåt vad gäller stavfästet.
Link to comment
Share on other sites

Åkte en dryg timme på Bisslinge under eftermiddagen. Snön är fortfarande för lätt för att kunna spåra så det blev en tung tur i uppkörda spår med lite gräs emellanåt. Men alltsomallt bra stakträning. Konstigt nog hårt som sten emellanåt vad gäller stavfästet.

torde väl vara fruset gräs du satte stavarna i. Funkar säkert m rullskidstavarna.

Link to comment
Share on other sites

Åks det på alla sträckor i Bisslinge?

Jag åkte den sträckning som jag tror är Bansträckningen för Bisslinge Ski Maraton. Så ja' date=' jag skulle säga att alla sträckningar går att åka på.

 

Carl A: Kan stämma, stenhårt var det i alla fall.[/quote']

Idag åkte jag några varv på 2,9 km-slingan. Och den är helt klart i bäst skick. Där finns faktiskt något som liknar skidspår och var helt okej att åka på. Dock galet mycket folk så man får verkligen öva spårbyte... :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte Granåsens eljusspår (2km) utanför Bålsta. Dubbla spår , ngt lösa men bra kvalitet. Jag har svårt att tänka mig att det finns bättre spår någon annanstans runt omkring Sthlm just nu.

Det kan det nog göra ;)

Jag har ett bra spår nära mig som jag inte tänker berätta om, då kanske det blir för mycket folk där ;) Ett spår som är platt som är 5 km och ett krävande som är 3.

 

Men alla som är medlemmar i söderskidan kan ju komma till ett annat spår på tisdag här ute - där jag inte har hunnit åka än. Jag hade hoppats att vi skulle lagt det på det alternativ jag håller hemligt...

http://www.nvskidor.se/artikel/458/

Jag vet inte om ni bör ta några finskidor...

Link to comment
Share on other sites

Åks det på alla sträckor i Bisslinge?

Jag åkte den sträckning som jag tror är Bansträckningen för Bisslinge Ski Maraton. Så ja' date=' jag skulle säga att alla sträckningar går att åka på.

 

Carl A: Kan stämma, stenhårt var det i alla fall.[/quote']

Åkte allt idag, typ två gånger, snöpremiär i Stockhol, på slutet på långpasset blev jag omkörd, så då blev det lite tempohöjning för att inte bli frånkörd:). Ja, den långa slingan var inte spårad med maskin och backen på mellanslingan och östra delen på mellanslingan var lite stenig. Allt går att åka med lite vilja, men fulskidor är det som gäller på Bisslinge. 2,9km slingan kan man nog åka med finskidor utan att gråta. Speciellt trångt var det inte på eftermiddagen, därmemot dåligt glid där gräset sticker upp. Enligt rykte har dom också spåret Sollentuna golf Skillinge, så nästan gång kan jag åka skidor hemifrån.

Link to comment
Share on other sites

Skate är på G. Leif som sköter spåren uppdaterar statusen på skidspår.se regelbundet.

2km klassisk håller riktigt bra klass. Lite halvtrist slinga, men vad gör det när man vet att närhelst man än kommer dit så får man åka på kanonfina spår. Inga avgifter krävs, men det går att donera via wywallet om man har en smartphone och uppskattar eldsjälar som lägger ner enormt arbete för att glädja andra

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...