Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad kostar ett Vasalopp totalt sett?


Isletwig

Recommended Posts

Här kommer mer än du frågade efter. Berätta inte för min fru!

I vårt fall hyrde vi minibuss och bodde i Stuga i Sälen.

 

Vasaloppet 1 Mars, kostnader

Anmälningsavgift 1 400 kr

Införskaffning av skidor mm. 3 400 kr

Rullskidor 1 330 kr

Valla o tillbehör 1 550 kr

Resa/uppehälle 1 700 kr

Träningskostnader 2 440 kr

 

Summa Vasan 11 820 kr

 

Vätternrundan 12 Juni, kostnader

Anmälningsavgift 1 150 kr

Införskaffning av cykel 6 300 kr

Resa/uppehälle 1 200 kr

Träningskostnader 330 kr

 

Summa Vättern 8 980 kr

 

Vansbrosimmet 12 Juli, kostnader

Anmälningsavgift 630 kr

Införskaffning av simdräkt 0 kr

Resa/uppehälle 700 kr

Träningskostnader 850 kr

 

Summa Vansbro 2 180 kr

 

Lidingöloppet 28 September, kostnader

Anmälningsavgift 495 kr

Införskaffning av nya skor 1 260 kr

Resa/uppehälle 900 kr

Träningskostnader 0 kr

 

Summa Lidingöloppet 2 655 kr

 

 

Klassikern totalt, kostnad 25 635 kr

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Och så lägger vi till...

 

Stenslip innan loppet: 300

Grundvallning: 200

VL-vallning: 1000 (hos Vasasvahn)

Vitargo-laddning: 200

Drickalangning (även den hos Vasasvahn): 800

Buss Mora-Sälen: 200 (har jag för mig)

Och så något onödigt som köps på Johns sport på lördagkvällen i desperat jakt på lite självförtroende, typ en extra burkvalla, nya linser till brillorna, en buff eller motsv.

Och en hamburgetallrik på tågstationen på söndagkvällen: 70

 

Som hittat . Tjokoko :)

Link to comment
Share on other sites

Förra året kom jag undan med en hundring för bussen till start, samt 20 spänn för en korv i Mora utöver kostnaden för startavgiften. Resa, bostad och mat fick jag mot att jag vallade en polares skidor. Nu var det förvisso skejtvasan, men ändå.

 

Ett mer normalt vasalopp brukar gå på runt en tusenlapp för klubbens bussresa inklusive logi i Lima.

 

Kostnaden för skidor och valla är lite svårt att räkna för just vasaloppet, skidor håller ju i 10-15 år och mina vallainköp snittar på ett par hundra kronor om året, så den andelen som kan hänföras till vasaloppet är inte stor.

Link to comment
Share on other sites

Resa till boendet ca 300:-

Boende 2 nätter på hotell med mat och buss till start ca 2000:-

Valla ca 500:-

Kläder och skidor ca 6000:-

Träning ca 400:-

Konstiga utlägg på sportdryck, bra att ha larv och dylikt 1500:-

 

Totalt över 10 000:- herregud!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ni har ju alla glömt den största posten!?

 

Tjänstledig från jobbet fredag och måndag. cirkus: 4000 spänn sk®atta(n)de pengar.

Får du ut över 40000 efter skatt en vanligt månad ser jag inte riktigt hur kostnaden för vasaloppet är ett problem.

 

Antar att du bor lång norrutöver? Jag behöver inte ta någon semester/tjänstledighet trots att jag bor i Malmö (med vasaloppståget). Kan inte vara många delar av landet där det inte går att klara av resan under helgen (definitivt dit). Att du sen väljer att ta ledig och ha det bekvämare får du nog ta på semesterkonton och inte vasaloppskontot :)

Link to comment
Share on other sites

Ni har ju alla glömt den största posten!?

 

Tjänstledig från jobbet fredag och måndag. cirkus: 4000 spänn sk®atta(n)de pengar.

Får du ut över 40000 efter skatt en vanligt månad ser jag inte riktigt hur kostnaden för vasaloppet är ett problem.

 

Antar att du bor lång norrutöver? Jag behöver inte ta någon semester/tjänstledighet trots att jag bor i Malmö (med vasaloppståget). Kan inte vara många delar av landet där det inte går att klara av resan under helgen (definitivt dit). Att du sen väljer att ta ledig och ha det bekvämare får du nog ta på semesterkonton och inte vasaloppskontot :)

Du behöver inte komma upp i mer än 30 så blir det 4000, du blir av med semester också!

 

...men jag klagar inte, jag bara räknade lite... sen vill jag inte hålla med om att dagen efter känns som semester precis...

Link to comment
Share on other sites

Ni har ju alla glömt den största posten!?

 

Tjänstledig från jobbet fredag och måndag. cirkus: 4000 spänn sk®atta(n)de pengar.

Får du ut över 40000 efter skatt en vanligt månad ser jag inte riktigt hur kostnaden för vasaloppet är ett problem.

 

Antar att du bor lång norrutöver? Jag behöver inte ta någon semester/tjänstledighet trots att jag bor i Malmö (med vasaloppståget). Kan inte vara många delar av landet där det inte går att klara av resan under helgen (definitivt dit). Att du sen väljer att ta ledig och ha det bekvämare får du nog ta på semesterkonton och inte vasaloppskontot :)

Du behöver inte komma upp i mer än 30 så blir det 4000' date=' du blir av med semester också!

 

...men jag klagar inte, jag bara räknade lite... sen vill jag inte hålla med om att dagen efter känns som semester precis...[/quote']

Blir väl även med 12% kompenserad semester så att pratar vi om drygt 38000 (4000*0,88=3520/2=1760*22=38720)? Eller räknar jag fel?

 

Dagen efter är den bästa dagen :D

Link to comment
Share on other sites

jag tar bussen från Västsverige på lördag - 480 kr

sover i Sälenskola - 340 kr

VL platsen - 1500 kr

tar tåget hem samma kväll till Skövde 780 kr

Bil hem - 250 kr

s:a = 3350 kr

 

Materialkostnader, resekostnader till konstsnöspår mm går på nöjeskontot...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...