Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp 2013


Recommended Posts

Håller med om att det var tuffa gränser. Jag har åkt sämre lopp än så och hamnat i 3:an, men nu var det inte ens nära. Sedan skulle jag vilja påstå att det är en myt att nordligare lopp ger snällare seedning.

Tyvärr är det ofta en myt. Ska åka Andörjan 17/2 40km ganska flack banprofil som var ett av de hårdast seedade loppen ifjol... Målet är VL4 men rädd för att sub 2:20 krävs..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Måste säga att jag tycker seedningen blivit väldigt bra för mig, nästan så att jag tycker att jag kommit i för bra startled och då var jag ändå bara 2 min ifrån led 4. Kanske spelar in att jag är ganska tung och inte åkt skidor så jätte länge så ju längre loppen blir ju sämre för mig tror jag.

Så iallafall en nöjd med seedningen här.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja, och två veckor senare är jag i fyrans startled, nästan i tredje faktiskt. Skillnad på lopp och lopp. Det jag tar med mig från detta är att det lönar sig att åka flera seedningslopp dels pga variationer i den egna prestationen men också dels på grund av uppenbarliga och säkerligen förståeliga variationer i seedningsbedömingen. Men det har säkert alla redan fattat som tycker detta med startled är viktigt... ;)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...