Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp 2013


Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Jaha, det var det.... Kanonfin start och superglid men efter ca 2,5 km var det en åkare som ville prova en omkörning och plumpt kastade sig ut i mitten i en uppförsbacke och knäckte min stav... Åkte klart 1:a varvet med en stav men blev lack när mitt seedningsmål försvann och bröt. Sitter nu med en tröste-whiskey och kollar efter lopp imorgon.

 

Om ni såg en svartklädd moloken kille med en halv stav i handen vid sidan av spåret var det jag ;-)

 

Hoppas det gick bra för er andra, det var ändå en fin skiddag.

Link to comment
Share on other sites

Var det någon som hade fäste alla varven? Jag hade hyfsat fäste med blandad rode multigrade och lila täckt med vr 45, men som sagt, sista 4 varven var det i princip borta. För övrigt ett mycket bra lopp i fina spår och fantastiskt väder!

Jodå, mitt fäste höll bra, jag kunde springa på uppför Volovbacken även på sista varvet. Jag hade Rode Chola i botten, och sedan ett ganska tjockt lager lila klister (KR40) täckt med lite blå extra. Jag har ganska hårt spann på mina skidor, så jag brukar lägga tjockt med fästvalla. Jag tyckte att det gled bra trots klistret.

 

Edit: Jag hittade mig själv i resultatlistan, så det blev nog rätt med varven i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle tagit mina skidor med burkvalla... Hade täckt klistret för dåligt så efter halva loppet bromsade det...

Men jag är riktigt nöjd ändå. Ungefär samma tid som på Västgötaloppet 40 km enligt klockan och 43 idag.

Jag fick det också till ca 43. Hoppas Vasaloppet tar hänsyn till det på seedningen.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle tagit mina skidor med burkvalla... Hade täckt klistret för dåligt så efter halva loppet bromsade det...

Men jag är riktigt nöjd ändå. Ungefär samma tid som på Västgötaloppet 40 km enligt klockan och 43 idag.

Jag fick det också till ca 43. Hoppas Vasaloppet tar hänsyn till det på seedningen.

Står 44 km på listan. Riktigt gôtt:-)

Link to comment
Share on other sites

Jaha, det var det.... Kanonfin start och superglid men efter ca 2,5 km var det en åkare som ville prova en omkörning och plumpt kastade sig ut i mitten i en uppförsbacke och knäckte min stav... Åkte klart 1:a varvet med en stav men blev lack när mitt seedningsmål försvann och bröt. Sitter nu med en tröste-whiskey och kollar efter lopp imorgon.

 

Om ni såg en svartklädd moloken kille med en halv stav i handen vid sidan av spåret var det jag ;-)

 

Hoppas det gick bra för er andra, det var ändå en fin skiddag.

Låg en bit bakom dig på första varvet och såg dig kämpa med en och en halv stav.

Surt! :(

Hoppas whiskyn tröstar lite...

Link to comment
Share on other sites

Min visade 43,3 km. Tror ändå inte seedningsgrupperna tar hänsyn till det utan de kollar vem segraren är och sen stickprover i den stora massan. Alla har ju åkt samma lopp så längden e ganska oväsentlig (min teori). Varför den skulle vara oviktigt grundar jag på att man aldrig kan jämföra en tävling med en annan pga banprofil, före m.m,
Link to comment
Share on other sites

Elit 1.50

Led 1 2.00

2 2.10

3 2.20

4 2.30

5 2.40

6 2.50

7 3.00

8 3.15

9 3.30

 

??

Ser väl lite tufft ut?

Segraren är ju en etablerad elitåkare och skulle enl ovan ej klara elitled.

Tror vi kan lägga på 5 min' date=' förhoppningsvis mer ;)[/quote']

Visst lägger de på tid på Mobergs, så här kanske?

 

Elit 1.54

Led 1 2.02

2 2.12

3 2.22

4 2.32

5 2.42

6 2.52

7 3.02

8 3.15

9 3.30

Link to comment
Share on other sites

Förra året vann Dan Moberg på nästan samma tid (1:50:24), på samma bana. Den gången blev gränserna så här:

 

1:56

2:05

2:12

2:22

2:32

2:44

2:54

3:06

3:18

3:30

 

Men det är ju inte alls säkert att det blir samma denna gång.

 

Rible, var det du som körde med baclava eller var det din teamkamrat?

 

/Mats

Dom kan nog stämma i år med.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vilja se Rible med en baclava i spåret. ;-)

 

http://farm7.staticflickr.com/6005/5954504109_dafc50dd6e_z.jpg

 

 

Förra året vann Dan Moberg på nästan samma tid (1:50:24), på samma bana. Den gången blev gränserna så här:

 

1:56

2:05

2:12

2:22

2:32

2:44

2:54

3:06

3:18

3:30

 

Men det är ju inte alls säkert att det blir samma denna gång.

 

Rible, var det du som körde med baclava eller var det din teamkamrat?

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vilja se Rible med en baclava i spåret. ;-)

 

http://farm7.staticflickr.com/6005/5954504109_dafc50dd6e_z.jpg

 

 

Förra året vann Dan Moberg på nästan samma tid (1:50:24), på samma bana. Den gången blev gränserna så här:

 

1:56

2:05

2:12

2:22

2:32

2:44

2:54

3:06

3:18

3:30

 

Men det är ju inte alls säkert att det blir samma denna gång.

 

Rible, var det du som körde med baclava eller var det din teamkamrat?

 

/Mats

:D

En vit buff hade han däremot!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...