Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

slipa atomic?


solna85

Recommended Posts

tjenis...

tänkte nyttja denna enorma kunskapsbank som skidfrum är...

jag har ett par atomic vasarace 2011 med wc belaget som jag tycker glider typ dåligt, men tänkte att det beror på min bristande teknik, men så skulle jag pröva min väns skejt skidor och han mina,och även han tyckte det va lite dåligt glid. jag tror ej det är fästvallan,jag vallar bara till halva hälen/foten. det sega glidet upplevs i alla fören, bra träning men inte så kul..

vet att pölder skrev att det var något märke som hade dålig fabrikslip, och att det speckulerats i om det var atomic. jag undrar alltså om det är någon annan som har mer kött på benen om just atomics belag de senaste åren? och om slipen kan hjälpa mig?

 

mvh solna

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att Atomic haft en del problem med sina belag förr. Jag har faktiskt reklamerat ett par Atomic World Cup som köptes 2010 pga att belaget var kasst. Men kan inte svara på om det gäller just dina skidor. Men hur har du skött skidorna sedan inköpet? Glidvallat?

Sa inte han som slipade dina att det var nåt speciellt med Atomic? Har för mig att du.skrev det på bloggen. Jag har ett par WC från 2011 som går fint nu efter två stenslip och rejält med Kuzmin

Link to comment
Share on other sites

Om du aldrig slipat men glidvallat ofta så låter det som det skulle behövas en slipning eller stålsickling. Angående tjockleken fick jag höra av en ganska säker källa att Atomic av just av de årgångarna hade väldigt tjockt belag som behövde slipas extra för att kunna gå bra. Det gällde iaf World Cup men vet inte om det gäller Vasa Race.
Link to comment
Share on other sites

Jag vet att Atomic haft en del problem med sina belag förr. Jag har faktiskt reklamerat ett par Atomic World Cup som köptes 2010 pga att belaget var kasst. Men kan inte svara på om det gäller just dina skidor. Men hur har du skött skidorna sedan inköpet? Glidvallat?

Sa inte han som slipade dina att det var nåt speciellt med Atomic? Har för mig att du.skrev det på bloggen. Jag har ett par WC från 2011 som går fint nu efter två stenslip och rejält med Kuzmin

Precis! Verkar vara ett problem som Atomic hade då.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...