Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarloppet 17/2


apelsin

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Med min begränsade vallautr. kan jag åstadkomma följande alt...

 

1. Tejp (klister med i väskan om det skulle behövas)

 

2. Burkvalla - typ blå + röd + violett

 

3. Klister - Rode Violet plus Swix universal

 

Vad skall man välja?

 

 

Har inget basklister utan tänkte väl lägga ett lager Violett först och sen blanda violett och universal...

 

Är ingen vidare på fästvallning men det blir väl åt andra sidan mer stakning detta lopp.

Link to comment
Share on other sites

Seedningskriterierna ligger ute på hemsidan nu. Grymt besviken eftersom jag inte åkt något av de loppen de har med som seedningsgrund. Står i Led 2 på VL men det verkar inte spela någon roll. Besviken!

Ta med dig resultat från de tävlingar du åkt' date=' så borde de väl kunna seeda dig ändå om du åkt bra:) seedning är ju till att man ska stå i rätt led efter hur duktig man är:)[/quote']

Det verkar vara lugnt med seedningen som ni skrev. Ringde och prata med dem tidigare idag.

Link to comment
Share on other sites

Skigos tips kom ut när det var prognos på kallare och mindre plus dagen innan.

Är det ingen här som testat spåren ikväll och som kan avgöra om burk funkar eller om det bara är klister som gäller?

Körde på banvallen vid 10 idag. Hög luftfuktighet , -1, som skapade lite skorpa i spåret. Täckt klister funkade bättre än burk.

Körde på starplatsen vid halv 5. Där funkade burk bättre, det var mer finkornig snö där.

Förmodligen funkar burk bäst i start och mer mot täckt klisterr ju närmare Jkpg man kommer.

I sista backarna på konstsnön på Hallby, när tempen kanske ökat lite också, så lär täckt klister funka bäst.

 

Jag kör på klister täckt med burk...

Link to comment
Share on other sites

Körde stålsicklat o hade helt otroligt bra glid!!!! :)

Har aldrig varit i närheten av något liknande! :)

Kul' date=' vad gjorde du mera med skidorna, vilken

Sickel rillning etc. /JB[/quote']

Kuzminsicklade och rillade (julgran) inför ÖS 2012, inte gjort ett dugg med dom sedan dess, bara borstade lite med nylonborste inför loppet. Tejp som fäste. Helt otroligt vad dom gick!!!! :) Så glad!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Körde stålsicklat o hade helt otroligt bra glid!!!! :)

Har aldrig varit i närheten av något liknande! :)

Kul' date=' vad gjorde du mera med skidorna, vilken

Sickel rillning etc. /JB[/quote']

Kuzminsicklade och rillade (julgran) inför ÖS 2012, inte gjort ett dugg med dom sedan dess, bara borstade lite med nylonborste inför loppet. Tejp som fäste. Helt otroligt vad dom gick!!!! :) Så glad!!!!!!!

Det är en go känsla :)

Link to comment
Share on other sites

Kul' date=' vad gjorde du mera med skidorna, vilken

Sickel rillning etc. /JB[/quote']

Kuzminsicklade och rillade (julgran) inför ÖS 2012, inte gjort ett dugg med dom sedan dess, bara borstade lite med nylonborste inför loppet. Tejp som fäste. Helt otroligt vad dom gick!!!! :) Så glad!!!!!!!

Det är en go känsla :)

Finns inget bättre!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tog det säkra före det osäkra och körde med klister täckt med röd burk. Det var nog ett dåligt val... Hade problem med ifrysning hela vägen. I början gick det att sparka bort men sista 5 blev en plåga. Höll på att stå på öronen efter varenda backkrön och till sist satt det helt fast på vänsterskidan så jag fick köra digonal med bara glid på höger. Måste varit en kul syn...

 

Men bra fäste hade jag :D

Link to comment
Share on other sites

Efter två veckors sjukdom ville jag se hur kroppen svarade.

Orkade i tre km sen sa kroppen stopp, funderade på att kliva av men bestämde mig för att fullfölja i lugnt tempo o se det som träning. Väldigt olikt mig men en skön känsla att kunna njuta av skidåkningen även under tävling. Gick över mållinjen pigg o glad (triceps var lite trötta måste erkännas).

Riktigt härlig åkning större delen av loppet men tycker inte det är speciellt roligt med hawaiiåkningen första milen...

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet segrare och segertid?

 

Antar att man inte skall hoppas på nån bättre seedning...... Hade klister + blå burk..... det frös i hela tiden så det blev tvärstopp efter klättringarna.

Oskar Lund på 2:01 enl rykte... Annars är det högst oklart att det tar sån tid att få ut prel resultat listor.... Man vet ju ingenting...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...