Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarloppet 17/2


apelsin

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply
Vilka ska köra?

Tror ni det finns någon chans att det blir Bottnaryd-Hallby?

Ska köra!

Stakade hela banvallen tor i söndags från Bottnaryd och då var det ok. Mycket folk var det, kul!

Nu är dock nästan all snö borta. Det krävs mer snö och det ganska snart, så de hinner preppa, om denna sträckning ska bli aktuell..

Link to comment
Share on other sites

Enligt klart.se skall det komma 47mm nederbörd (snö) tills loppet går. Borde ju bli ca en halvmeter snö då.

 

Behöver ett seedningslopp innan Vasa och är väl bättre stakåkare än på diagonalen. Hur bra passar Rallarloppet för det?

Om banvallen blir aktuell så blir det stakorgie. Förutsätter att du har rätt angående nederbörden.

Link to comment
Share on other sites

Enligt klart.se skall det komma 47mm nederbörd (snö) tills loppet går. Borde ju bli ca en halvmeter snö då.

 

Behöver ett seedningslopp innan Vasa och är väl bättre stakåkare än på diagonalen. Hur bra passar Rallarloppet för det?

Om banvallen blir aktuell så blir det stakorgie. Förutsätter att du har rätt angående nederbörden.

Nej jag hade fel ..... det skall komma ännu mer! ...ca 58mm nu :D

 

Banprofilen påminner ju lite om en krympt Vasa med en brant backe i början.

 

Då får det bli Rallarloppet då och hoppas att de får allt färdigt i tid. Känns roligare att köra en lång runda istället för varvbana..... och förhoppningsvis mindre trångt!

 

Vi åker nog med bil från Västra Blekinge via Skåne (C4-Hässleholm) ifall nån mer är sugen att hänga på!

Link to comment
Share on other sites

Enligt klart.se skall det komma 47mm nederbörd (snö) tills loppet går. Borde ju bli ca en halvmeter snö då.

 

Behöver ett seedningslopp innan Vasa och är väl bättre stakåkare än på diagonalen. Hur bra passar Rallarloppet för det?

Om banvallen blir aktuell så blir det stakorgie. Förutsätter att du har rätt angående nederbörden.

Kul om det blir banvallen! :) Även om jag är sämst på stakning....

Link to comment
Share on other sites

Om Rible ska åka så ska jag åka:) Bara anmäla sig nu...

Lazer jag ska åka! Ligger ett dock här' date=' det ska vara orginalbanan annars blir det Åkulla eller Ymerloppet, väljer det loppet som är flackast... haha![/quote']

OK då väntar jag också med anmälan:) Hör av dig hur du gör:)

Link to comment
Share on other sites

Tydligen finns det chans att köra a-b -bana. Trodde jag inte. Det ska snöa inatt...

 

"Bedömningen är att om vi får ca 15 cm nysnö över Rallarloppsterrängen mellan Bottnaryd och Hallbystugan så ska vi kunna köra loppet i enkelsträckning så som vi gjorde 2010.

Dock kommer vi inte att dra spåret ute på Dumme Mosse utan istället dra spåret på nya cykelleden som löper parallellt med rv 40 mot Axamo friluftsområde, därifrån går spåret mot Hallbystugans skidspår o vidare mot mål."

 

http://www.rallarloppet.se/

Link to comment
Share on other sites

10cm+5cm enligt tidigare inlägg men såvitt jag kunde se så fanns det inte 15 cm nysnö i Hallby imorse. Däremot tillräckligt för att åka platta naturspåret igen! Får se hur det blir när pistmaskinen kört också...

Det har blåst lite, så lite ojämt fördelat. Tror det kommit mer snö i Bottnaryd än i Jönköping. Det behövs nog lite mer snö.

Link to comment
Share on other sites

Ja det ska bli kul! Nu inväntar vi bara rapport om hur stavfästet kommer vara? kanske läge för Rex dasslock? :)

Kör man inte på mestadels hårt underlag, dvs ingen mosse, golfbana?

I kombination med tjäle och relativt tunt snötäcke så jag tror inte det blir något problem?

 

Jag testar banvallen senare i veckan iallafall

Link to comment
Share on other sites

Ja det ska bli kul! Nu inväntar vi bara rapport om hur stavfästet kommer vara? kanske läge för Rex dasslock? :)

Kör man inte på mestadels hårt underlag' date=' dvs ingen mosse, golfbana?

I kombination med tjäle och relativt tunt snötäcke så jag tror inte det blir något problem?

 

Jag testar banvallen senare i veckan iallafall[/quote']

Det verkar lite oklart hur sträckningen kommer att gå... Men stämmer banprofilen som ligger på hemsidan ändå, de skulle väl inte ut på mossen med spåret?

Topp! <inväntar rapport innan det limmas Rex-lock... :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det ska bli kul! Nu inväntar vi bara rapport om hur stavfästet kommer vara? kanske läge för Rex dasslock? :)

Kör man inte på mestadels hårt underlag' date=' dvs ingen mosse, golfbana?

I kombination med tjäle och relativt tunt snötäcke så jag tror inte det blir något problem?

 

Jag testar banvallen senare i veckan iallafall[/quote']

Det verkar lite oklart hur sträckningen kommer att gå... Men stämmer banprofilen som ligger på hemsidan ändå, de skulle väl inte ut på mossen med spåret?

Topp! <inväntar rapport innan det limmas Rex-lock... :)

Nä de skulle väl dra en bit ytterligare på en cykelled ut mot Jära ..är rätt så säker på att det också är flackt sen är det ju bara backen inne på Hallbys elljus..

 

Hoppas formen från Västgötaloppet kommer tillbaks tills på söndag då kan det bli riktigt kul :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...