Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2014


Sniperolsson

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Precis Björn det är snitt på 500m... väger 81-80kg så det känns bra... fantastisk form nu... Hoppas den håller i 285 dagar... Förresten Björn du hade gillat detta loppet tror ja... :)

Jag är grymt sugen. Hur snabbt fylls detta lopp? Körde 5x1000 igår. Snittade 3:37. Man börjar hitta tillbakas :) grymt jobbigt. 80.9kg på vågen.

Link to comment
Share on other sites

Se upp med ägarinnan på Sport Hotel, vi hade kompisar som bodde där vid årets Marcialonga och hon försökte salta notan riktigt rejält vid avresan, det hade tydligen hänt flera resenärer i samma grupp och enligt Tripadvisor så det inte första gången, men läget går ju inte att klaga på, spåret direkt utanför dörren.

 

 

Nu är arrangör vald och det blev PWT :) Ska du åka igen Rible?

Snyggt! Bokad och klar' date=' Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar![/quote']

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Link to comment
Share on other sites

Tack Chippen för det värdefulla tipset :)

Se upp med ägarinnan på Sport Hotel, vi hade kompisar som bodde där vid årets Marcialonga och hon försökte salta notan riktigt rejält vid avresan, det hade tydligen hänt flera resenärer i samma grupp och enligt Tripadvisor så det inte första gången, men läget går ju inte att klaga på, spåret direkt utanför dörren.

 

 

Snyggt! Bokad och klar' date=' Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar![/quote']

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Marcialonga tillhör Dolomiterna.. Området är hur vackert som helst och loppet är minst lika häftigt. Jag kan prata mig varmt om detta lopp, något som jag kört fem år på raken. Känslan blir bara starkare från år till år..Mitt råd är att testa och kör om du har möjlighet!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?

Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

Seeda upp dig för guds skull. Det blir snabbt trångt genom Moena och de fegar i första utförslöpan så att det blir kö. Ganska fort blir det två, max tre spår.

Link to comment
Share on other sites

För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?

Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

Seeda upp dig för guds skull. Det blir snabbt trångt genom Moena och de fegar i första utförslöpan så att det blir kö. Ganska fort blir det två' date=' max tre spår.[/quote']

Har aldrig åkt själv, men kom ihåg att jag läste det här...

http://erikwickstrom.se/2012/04/17/anmalan-till-marcialonga-2013/

Link to comment
Share on other sites

För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?

Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

Min kvalificerade gissning säger att du ska vara i led 1 eller 2 på Marcialonga.

 

Pröva med att hänvisa till ditt Vasalopp - därmed inte sagt att du seedar upp dig automatiskt, men det kan funka. Hoppas det funkar?!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?

Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

Min kvalificerade gissning säger att du ska vara i led 1 eller 2 på Marcialonga.

 

Pröva med att hänvisa till ditt Vasalopp - därmed inte sagt att du seedar upp dig automatiskt' date=' men det kan funka. Hoppas det funkar?![/quote']

Har skrivit en massa mejl till dem nu och de svarar bara att jag står i rätt led (5)....Jag hittar 38st Svenskar som startar i led tre som också har åkt Vasaloppet nu i år, jag var mellan 2min-1,28tim före samtliga dessa 38 i Vasaloppet i år men ändå står de i led 3 och jag i 5!?

De motiverar det mad att dessa 38 åkte Marcialonga förra året därför har de rätt att stå där de står??? Är inte seedning till för att få ett flyt för samtliga och att man ska försöka seeda åkare efter kapacitet och inte efter antalet tidigare starter oavsett tid/placering??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jag fick ett mail på att jag är anmäld till Marcialonga men har ännu inte fått en bekräftelse med startnummer som vi fått tidigare år. Var i kontakt med Marcialonga organisationen men där fick jag inga vettiga svar, hur är det för er andra, har ni fått ett mail/bekräftelse med startnummer?
Link to comment
Share on other sites

Jag fick ett mail på att jag är anmäld till Marcialonga men har ännu inte fått en bekräftelse med startnummer som vi fått tidigare år. Var i kontakt med Marcialonga organisationen men där fick jag inga vettiga svar, hur är det för er andra, har ni fått ett mail/bekräftelse med startnummer?

Tror jag fick ett mejl! Har du kollat startlistan?

Link to comment
Share on other sites

Jodå jag är med på startlistan så det är lugnt, jag fick svar från Marcialonga imorse och de skriver att de inte skickar ut ett mail med startnummer som vi fått tidigare år. Vi skall gå in på nätet, hitta fatt i startnumret, klicka vidare på personal card och skriva ut den och ta med, grejen är bara att min är blank och inget startnummer, får skriva ut det och skriva för hand istället. De är för sköna Italienarna..
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Är det någon som har lyckats få ändrad seedning till detta lopp? Jag står i absolut sista led, så det är bara att glömma att få en bra placering och lika bra att lägga ner all träning. Jag är inte bitter... Jag fick nyss svar från arrangören att enbart Worldlopp 2013 och MArcialonga 2012-13 räknas som seedningsgrundande. Jag åkte inte vasan förra året så då är det kört. Om ingen annan har nåt knep att föreslå?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...