Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Starkt startflt p trningsrace i Orsa Grnklitt

Blir det verkligen ngot fluorfrbud i vinter?

Salomon och Birken blir samarbetspartners

Team Ramudden tror p segrar men viktigast r att ha kul

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Marcialonga 2014

• Vänligen logga in för att kunna svara
57 svar till detta ämne

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg

Snyggt! Bokad och klar, Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?
Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar!

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)
Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)
Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Jens på PWT är grym! Bra val, det valet hade jag oxå gjort!
PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Redigerat av Sniperolsson, 15 april 2013 - 18:53 .

2014 Placering 818.

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)
Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar fina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar ina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Oj då...då är du grym....de där är bara 7-8sek sämre än vad jag ligger på mina 500m intervaller...du är nästan dubbelt snabbare än mig....eller:-/

2014 Placering 818.

BjörnJonsson

BjörnJonsson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 683 inlägg

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar ina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Oj då...då är du grym....de där är bara 7-8sek sämre än vad jag ligger på mina 500m intervaller...du är nästan dubbelt snabbare än mig....eller:-/

Han menar snitt/500m
Waiting for winter

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
Precis Björn det är snitt på 500m... väger 81-80kg så det känns bra... fantastisk form nu... Hoppas den håller i 285 dagar... Förresten Björn du hade gillat detta loppet tror ja... :)

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 262 inlägg
Anmäld till 2014 också, men jag tänkte inte hänga på Rible, jag får nöja mig med en fika dagen innan eller nåt ;)
Eller lite skön åkning på/i Lavaze på torsdagen

BjörnJonsson

BjörnJonsson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 683 inlägg

Precis Björn det är snitt på 500m... väger 81-80kg så det känns bra... fantastisk form nu... Hoppas den håller i 285 dagar... Förresten Björn du hade gillat detta loppet tror ja... :)

Jag är grymt sugen. Hur snabbt fylls detta lopp? Körde 5x1000 igår. Snittade 3:37. Man börjar hitta tillbakas :) grymt jobbigt. 80.9kg på vågen.
Waiting for winter

ironman

ironman

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 200 inlägg

Anmäld till 2014 också, men jag tänkte inte hänga på Rible, jag får nöja mig med en fika dagen innan eller nåt ;)
Eller lite skön åkning på/i Lavaze på torsdagen

Vi ses där!
Train hard win easy!

Chippen

Chippen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg
Se upp med ägarinnan på Sport Hotel, vi hade kompisar som bodde där vid årets Marcialonga och hon försökte salta notan riktigt rejält vid avresan, det hade tydligen hänt flera resenärer i samma grupp och enligt Tripadvisor så det inte första gången, men läget går ju inte att klaga på, spåret direkt utanför dörren.

Nu är arrangör vald och det blev PWT :) Ska du åka igen Rible?

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg
Tack Chippen för det värdefulla tipset :)

Se upp med ägarinnan på Sport Hotel, vi hade kompisar som bodde där vid årets Marcialonga och hon försökte salta notan riktigt rejält vid avresan, det hade tydligen hänt flera resenärer i samma grupp och enligt Tripadvisor så det inte första gången, men läget går ju inte att klaga på, spåret direkt utanför dörren.

2014 Placering 818.

Påven

Påven

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg
Hur fint är det där könig ludwig och marcialonga går? Är det i alperna eller iaf alpkänsla?

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 855 inlägg
Marcialonga tillhör Dolomiterna.. Området är hur vackert som helst och loppet är minst lika häftigt. Jag kan prata mig varmt om detta lopp, något som jag kört fem år på raken. Känslan blir bara starkare från år till år..Mitt råd är att testa och kör om du har möjlighet!

Påven

Påven

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg
Möjlighet finns, men till 2014års lopp är det slutsålt?. Året därpå ska jag köpa en startplats!

:)

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg
För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?
Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

2014 Placering 818.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 226 inlägg

För er som åkt tidigare...Hur avgörande är startled? Är det trångt i start och därefter?
Ser att jag fått startnummer 1769 och startled 5 (av15)....står jag rätt eller kommer det att skapa "trängselproblem" om min kapacitet ligger på omkring 600 på Vasan?

Seeda upp dig för guds skull. Det blir snabbt trångt genom Moena och de fegar i första utförslöpan så att det blir kö. Ganska fort blir det två, max tre spår.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg

Seeda upp dig för guds skull. Det blir snabbt trångt genom Moena och de fegar i första utförslöpan så att det blir kö. Ganska fort blir det två, max tre spår.

Har aldrig åkt själv, men kom ihåg att jag läste det här...
http://erikwickstrom...rcialonga-2013/

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 855 inlägg

Min kvalificerade gissning säger att du ska vara i led 1 eller 2 på Marcialonga.

Pröva med att hänvisa till ditt Vasalopp - därmed inte sagt att du seedar upp dig automatiskt, men det kan funka. Hoppas det funkar?!

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg

Min kvalificerade gissning säger att du ska vara i led 1 eller 2 på Marcialonga.

Pröva med att hänvisa till ditt Vasalopp - därmed inte sagt att du seedar upp dig automatiskt, men det kan funka. Hoppas det funkar?!

Har skrivit en massa mejl till dem nu och de svarar bara att jag står i rätt led (5)....Jag hittar 38st Svenskar som startar i led tre som också har åkt Vasaloppet nu i år, jag var mellan 2min-1,28tim före samtliga dessa 38 i Vasaloppet i år men ändå står de i led 3 och jag i 5!?
De motiverar det mad att dessa 38 åkte Marcialonga förra året därför har de rätt att stå där de står??? Är inte seedning till för att få ett flyt för samtliga och att man ska försöka seeda åkare efter kapacitet och inte efter antalet tidigare starter oavsett tid/placering??

Redigerat av Sniperolsson, 19 oktober 2013 - 16:36 .

2014 Placering 818.

Chippen

Chippen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg
Jag fick ett mail på att jag är anmäld till Marcialonga men har ännu inte fått en bekräftelse med startnummer som vi fått tidigare år. Var i kontakt med Marcialonga organisationen men där fick jag inga vettiga svar, hur är det för er andra, har ni fått ett mail/bekräftelse med startnummer?

Damarst

Damarst

Medlem

• Members
  • Pip
  • 41 inlägg

Jag fick ett mail på att jag är anmäld till Marcialonga men har ännu inte fått en bekräftelse med startnummer som vi fått tidigare år. Var i kontakt med Marcialonga organisationen men där fick jag inga vettiga svar, hur är det för er andra, har ni fått ett mail/bekräftelse med startnummer?

Tror jag fick ett mejl! Har du kollat startlistan?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar