Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2014


Sniperolsson

Recommended Posts

Jag och ett par skidkamrater har bestämt oss för att åka Marcialonga nästa år och behöver tips på researrangörer från alla er som åkt tidigare (det verkar ju vara en hel del från detta forum). Vi är ute efter "All Inclusive" (resa, startbokning, mat, boende)!

Tar tacksamt emot tips på arrangörer som ni har goda erfarenheter av men även såna som ni ej rekommenderar :)

Är det något vi borde tänka på mm?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Global Sports Tours hjälpte oss med boende, startplatser till bägge loppen, hyrbil mm till en kombiresa med Marcialonga och König, fungerade klockrent. Vi hade planerat att bara köra Marcialonga men bestämde oss sent att lägga till König och det var inga bekymmer.

 

Det som gör att vi väljer att resa med dem är den service de ger, exempelvis så kontaktade Björn oss under Marcialonga helgen och förvarnade om lite snö i Oberammergau inför König, han bokade då om oss från Oberammergau till ett nytt hotell Seefeld där vi sedan kunde åka skidor hela veckan trots att det som vi alla vet ösregnade i området runt Ettal och Oberammergau. Service utöver det vanliga

 

www.gstours.se

Link to comment
Share on other sites

Nån som lyckades fixa startplats utan att gå via arrangör? (Har en italiensk kompis så jag kan be henne ringa/tjata om det hjälper).

 

Jag vill väldigt gärna åka loppet men då får det bli i samband med semester för hela familjen där nere, och då har jag ingen lust att betala de överpriser som paketen innebär.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jag kommer att arrangera en privat resa för tredje året i rad. 22-28 jan, Flyg till Innsbruck , hyra av minibussar, boende med halvpension (redan prel. bokat och de ordnar våra startplatser) , reseledning, startavgift. Pris ca 6500 kr exkl flyg (räkna med runt 2500 kr i dagsläget till Innsbruck). Senast torsdag 7 mars vill jag ha er intresseanmälan. (Startavgift+ rumsdep samt flyg ska betalas in omgående efter anmälan) Hör av er till Ulrika Jonsson Olofsdotter, Hallstahammar
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Marcialonga förnekar sig inte. Samma "populära" upplägg som förra året. Undrar om t.ex. IK Stern får loss startplatser i år. Är det inte identiska arrangörer som sist? Har de utvärderat..?

MARCIALONGA 2014

 

 

 

Dear friend of Marcialonga,

 

we are pleased to inform you that also for next edition the Marcialonga Organising Committee has decided to entrust some tour operators with long experience to handle part of the registrations from Sweden and Norway.

 

Hereinafter the list of these agencies where you can find the best opportunity and treatment to be a protagonist of the 41st Marcialonga di Fiemme e Fassa:

 

 

 

MAXPULSE www.maxpulse.no post@maxpulse.no

 

PWT TRAVEL www.pwt.no info@pwt.no

 

VACANZA IN www.vacanzain.com post@vacanzain.com

 

GLOBAL SPORTS TOURS www.gstours.se info@gstours.se

 

VASA SVAHN www.vasasvahn.se info@vasasvahn.se

 

SPORT & HELSEFERIE www.sportoghelse.no info@sportoghelse.no

 

NYE HOYDER www.nyehoyder.no post@nyehoyder.no

 

 

 

Hope to see you on January 26th, 2014.

 

Best regards,

 

MARCIALONGA ORGANISING COMMITTEE

Link to comment
Share on other sites

Hur länge hann den allmänna anmälningen vara öppen ifjol? Tycker att jag kollade sidan varje dag och det gick från "registration not open" till "registration closed" så där bara... som finländare skulle jag ju ha fått anmäla mig den vägen.
Link to comment
Share on other sites

Hur länge hann den allmänna anmälningen vara öppen ifjol? Tycker att jag kollade sidan varje dag och det gick från "registration not open" till "registration closed" så där bara... som finländare skulle jag ju ha fått anmäla mig den vägen.

någon timmer eller så, sen blev det fullt.

Link to comment
Share on other sites

Hur länge hann den allmänna anmälningen vara öppen ifjol? Tycker att jag kollade sidan varje dag och det gick från "registration not open" till "registration closed" så där bara... som finländare skulle jag ju ha fått anmäla mig den vägen.

någon timmer eller så' date=' sen blev det fullt.[/quote']

Ja det gick så snabbt... jag tycker att italienare endast borde få anmäla sig via researrangör så att de inte fyller upp loppet så snabbt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Pwt.no åkte jag med. Räkna med massa norrmän som snakker om smörning och diagonaaal... Men de är väldigt proffsiga och ordnar allt!

Nu är arrangör vald och det blev PWT :) Ska du åka igen Rible?

Snyggt! Bokad och klar, Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar!

Link to comment
Share on other sites

Pwt.no åkte jag med. Räkna med massa norrmän som snakker om smörning och diagonaaal... Men de är väldigt proffsiga och ordnar allt!

Nu är arrangör vald och det blev PWT :) Ska du åka igen Rible?

Snyggt! Bokad och klar' date=' Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar![/quote']

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Link to comment
Share on other sites

Nu är arrangör vald och det blev PWT :) Ska du åka igen Rible?

Snyggt! Bokad och klar' date=' Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar![/quote']

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Jens på PWT är grym! Bra val, det valet hade jag oxå gjort!

PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)

Link to comment
Share on other sites

Snyggt! Bokad och klar' date=' Hotel Grunewald i Cavaleze.... :) dudå?

Svårt bra kavlité på PWTs resor... Jag gillar![/quote']

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2,4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)

Jens på PWT är grym! Bra val, det valet hade jag oxå gjort!

PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Link to comment
Share on other sites

Vi var 2st dagar för sent ute för att få något utav Hotellen i Cavalese så Jens på PWT rekomenderade Olimpianico 2km utanför Cavalese eller Hotel Sport i Moena...efter lite efterforskning valde vi Moena :/ Hade varit skönt att bo i Cavalese men nu blev det inte så...tydligen bara 2' date='4mil till Moena ändå så det är inte hela värden:)

Jag lyckades efter lite tjat få med mig ytterligare 5st motionärer härifrån så vi blir 6st:)

Ja då är det dig och din tid jag ska ha som mål att slå då;)[/quote']

Jens på PWT är grym! Bra val, det valet hade jag oxå gjort!

PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar fina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Link to comment
Share on other sites

Jens på PWT är grym! Bra val' date=' det valet hade jag oxå gjort!

PWT kör ju bussar helatiden och ofta är det finväder så det brukar inte vara så jobbigt att åka en bit. Gött gäng! Yes jag har satt ribban för dig, tänk på att valla inte för mkt fäste... det är platt... förutom cascata... :)[/quote']

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar ina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Oj då...då är du grym....de där är bara 7-8sek sämre än vad jag ligger på mina 500m intervaller...du är nästan dubbelt snabbare än mig....eller:-/

Link to comment
Share on other sites

Så jag antar att du antog utmaningen;) Med nyinköpt Skierg och med stakning som ny/ökad träningsinriktning samt på väg från 98kg ner till 88kg så hoppas jag inte behöva många drag med fästvallaburken förrens i Cascata:) Det här ska bli riktigt trevligt och kuuul:):)

Aha nu hajjar jag.... Utmaning antagen... :) Drar ina tider på 1000m intervallerna nu på Skierg 1:47-1:46 så det är bara att börja dra... Det bästa av allt är att det bara är 286 dagar kvar... Time do fly!

Oj då...då är du grym....de där är bara 7-8sek sämre än vad jag ligger på mina 500m intervaller...du är nästan dubbelt snabbare än mig....eller:-/

Han menar snitt/500m

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...