Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bessemerloppet


Padrone78

Recommended Posts

http://bessemerloppet.hemsida24.se/

 

6:e så var det typ skynda anmäl, snart fullt och max 800 deltagare, det ska bli ett bra spår på 10,5*4, nu ska de EVENTUELLT flytta till Harsa, skynda anmäl, först till kvarn gäller max 500 deltagare. Känns lite sådär att hetsa folk till att anmäla sig och betala till ett lopp som KANSKE blir av. Den 6:e lät det som det var säkert att det skulle gå i Högbo. Tur att man är en skeptiker och kollade väderutsikterna och inte betalade in..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply
http://bessemerloppet.hemsida24.se/

 

6:e så var det typ skynda anmäl, snart fullt och max 800 deltagare, det ska bli ett bra spår på 10,5*4, nu ska de EVENTUELLT flytta till Harsa, skynda anmäl, först till kvarn gäller max 500 deltagare. Känns lite sådär att hetsa folk till att anmäla sig och betala till ett lopp som KANSKE blir av. Den 6:e lät det som det var säkert att det skulle gå i Högbo. Tur att man är en skeptiker och kollade väderutsikterna och inte betalade in..

Word

Link to comment
Share on other sites

Men vaf... jag ringde i fredags och dubbelkollade om det skulle bli någon tävling, och det var absolut inget snack om att ställa in. Golfbanor och konstsnövarvet skulle täcka behoven fick jag beskedet om. Känns sådär att ens tänka tanken att bila dubbel distans upp från Stockholm på söndag morgon...
Link to comment
Share on other sites

Ja, fint att ge besked om att loppet kan köras genom ändrad bana och samtidigt uppmana folk att anmäla sig, för att två dagar senare ställa in i Högbo och flytta loppet till Harsa. Det är fan långt att åka till Harsa över dagen... Och avbokar man nu behåller de hälften av anmälningsavgiften. Ok att det är svårt att ge besked när vädret är så här men då borde beskeden också vara försiktigare.
Link to comment
Share on other sites

Skönt att jag inte anmälde mig. Halva avgiften tillbaka om man väljer att inte åka loppet efter det att det flyttas 2h norrut. Känns väl som de minsta de hade kunnat göra var väl att ge tillbaka pengarna till alla som så önskade med tanke på hur de framförde sin information om loppet bara dagar innan de konstaterade att det ej gick att genomföra i Högbo.

 

Ingen bra reklam för detta lopp i mina ögon

Link to comment
Share on other sites

Du e vell inte rädd för att åka en liten bit Tallen.:)

Skönt att jag inte anmälde mig. Halva avgiften tillbaka om man väljer att inte åka loppet efter det att det flyttas 2h norrut. Känns väl som de minsta de hade kunnat göra var väl att ge tillbaka pengarna till alla som så önskade med tanke på hur de framförde sin information om loppet bara dagar innan de konstaterade att det ej gick att genomföra i Högbo.

 

Ingen bra reklam för detta lopp i mina ögon

Link to comment
Share on other sites

Du e vell inte rädd för att åka en liten bit Tallen.:)
Skönt att jag inte anmälde mig. Halva avgiften tillbaka om man väljer att inte åka loppet efter det att det flyttas 2h norrut. Känns väl som de minsta de hade kunnat göra var väl att ge tillbaka pengarna till alla som så önskade med tanke på hur de framförde sin information om loppet bara dagar innan de konstaterade att det ej gick att genomföra i Högbo.

 

Ingen bra reklam för detta lopp i mina ögon

Håller med!!

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att de borde varit tydligare med att det fanns i tankarna att flytta loppet. Kände mig tvingad att anmäla mig snabbt "för att få plats". Snöpaniken gör att jag kör i alla fall.

SKÄRPNING Bessemerloppet och samtidigt bra att ni hittade en lösning! Som jag skrev tidigare vill jag ta en vända till Högbo i morgon onsdag och tar gärna sällskap för att hålla mig pigg maila mig på stegga9@gmail.com om du vill haka på till Högbo i morgon!

Mvh Stegga9

Link to comment
Share on other sites

Förvisso inte Blixten:) Det jag reagerar på är att de gick ut med att de skulle köra i högbo och att man skulle skynda sig att anmäla sig. Bara för att dagar senare flytta loppet.

 

Du e vell inte rädd för att åka en liten bit Tallen.:)
Skönt att jag inte anmälde mig. Halva avgiften tillbaka om man väljer att inte åka loppet efter det att det flyttas 2h norrut. Känns väl som de minsta de hade kunnat göra var väl att ge tillbaka pengarna till alla som så önskade med tanke på hur de framförde sin information om loppet bara dagar innan de konstaterade att det ej gick att genomföra i Högbo.

 

Ingen bra reklam för detta lopp i mina ögon

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jag är också anmäld - till mitt livs första skidlopp. Ser verkligen fram emot att få känna på "nummerlappskänslan". Jag har _aldrig_ åkt så långt som 52km, jag åkte 45 i lördags i alla fall, så jag hoppas jag är hyggligt förberedd. Mitt mål är egentligen inte att seeda upp mig, jag vill känna på hur kroppen reagerar i "tävlingssituation" samt om jag lyckas hålla koll på stavar och skidor. Men det är klart jag skulle ljuga om jag inte någonstans hoppas att klara mig från led 10... 

Link to comment
Share on other sites

Jag och min sambo ska åka Bessemerloppet för första gången. Ska bli jäkligt kul!


Vi går i funderingar på att köra utan fäste och bara staka. Vi är led 6:are på Vasaloppet.


Någon här på forumet som har bra koll på banan och om den är lämplig för bara stakning?


 


Med nuvaranade och kommande väderprognos så ser det onekligen ut att kunna bli snabba spår till helgen. 


 


Är backarna mot slutet av varvet tunga/branta så att  stakning är uteslutet för en led 6:are?


 


//Danne


Link to comment
Share on other sites

 

Jag och min sambo ska åka Bessemerloppet för första gången. Ska bli jäkligt kul!

Vi går i funderingar på att köra utan fäste och bara staka. Vi är led 6:are på Vasaloppet.

Någon här på forumet som har bra koll på banan och om den är lämplig för bara stakning?

 

Med nuvaranade och kommande väderprognos så ser det onekligen ut att kunna bli snabba spår till helgen. 

 

Är backarna mot slutet av varvet tunga/branta så att  stakning är uteslutet för en led 6:are?

 

//Danne

 

Jag skulle aldrig råda en led 6:are med bra grundteknik att staka ett långlopp, ni kan säkert klara det, men jag tror inte att ni kommer att åka fortare utan fäste. Och har ni inte testat att bara staka så långt tidigare, så glöm det.

Backarna på slutet är korta men ganska branta, och brukar vara helt söndertrampade efter första varvet

(inga spår=saxning).

Så här är det läge för arrangörerna att placera ut vakter, som kan diska alla tjuvskejtare som inte orkar staka hela vägen. ;)  

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...