Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

haijaa.fi, en finsk internetbutik


Stefan Sand

Recommended Posts

Är ONEWAY STORM 10MAX TITAN som de tar 129 euro för den riktiga "stormen" ifrån något år tillbaka eller är det någon sorts budgetversion?

Jag köpte precis dessa stavar från Haijaa' date=' och de är den "riktiga" Stormen. Grymt nöjd. Bytte dock kontrollremmen då jag inte fick den att passa. Leveransen tog 6 dagar från beställning till leverans.[/quote']

Det låter kanon, de har dock inte hört av sig till mig ännu, man kanske skulle prova ringa eftersom det gått 8 dagar sedan beställning? Vill gärna köra med prylarna den här säsongen. =)

 

Uppdatering:

Efter telefonsamtal med Marjut på kundtjänst så framkom att mitt paket redan packat och klart i väntan på betalning men att någon glömt skicka ut betalningsinfo till mig. Verkar alltså ordna sig, härligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Har varit uppe även i annan tråd men lägger det även i denna.

Beställde Karhu Volcan Jr skateskidor åt sonen från Häijän på utförsäljning för 169 inkl bindning. vilka visade sig ha dålig slipning och grop i styrspåret. Ringde upp dom och blev direkt erbjuden pengarna tillbaka. eller byte mot Rossignol utan kostnad (70€ dyrare)

Säljaren medgav att Karhu haft problem med en del av Jr skidorna och upplyste om att Rossi Jr skidor tillverkas av Fischer. Tre dagar senare åkte sonen på ett riktigt fina Rossi.

Båda paren överensstämde även bra med önskningarna angående spann och tryckpunkter.

Så jag kommer absolut att köpa skidor av dom fler gånger.

Är otroligt nöjd med både priser, kunnande och framförallt kundservice. Kan inte göra annat än rekomendera haijaa.fi.

Link to comment
Share on other sites

Är också väldigt glad att jag såg denna tråden, som student får man vända på slantarna så det var skönt att få riktigt en "kingstav" ;) till samma peng som en enklare vasaloppsmodell kostar här hemma. Kommer garanterat handla därifrån igen.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Passar på att bumpa denna tråd lite och tipsa om att haijaa.fi har billiga onewaystavar igen. 159 euro för gamla premio och 99 för storm 10 max. Skyndar man sig att beställa idag eller imorgon bjuder de dessutom på frakten (normalt 25 euro, iaf senast jag beställde). Jag antog att detta bara gällde frakt inom Finland men de hade då inte lagt på nåt extra på min order.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Någon som har beställt skidor på haijaa.fi som har några tips? De rear ut X-ium och Redline för tillfället och jag är lite sugen. Skulle dessutom behöva lite hjälp med finskatolkning.

Vad betyder alusta och alternativen yleis, pehmeä och kova? Jag tolkar det som nivå på skidåkaren alternativt skidans hårdhet men förstår ändå inte riktigt med hjälp av Google Translate.

Link to comment
Share on other sites

alusta=underlag  , yleis= alround, Pemeä= mjyk ,  kova= hårt . Det är vilket uderlag skidan är avsed för.

Tack för svar! Våldigt specifik info? Känns som att jag måste välja allround isåfall, med tanke på min skidparks begränsade storlek så har jag inte direkt lyx att ha specifika skidor på olika hårda underlag. 

Link to comment
Share on other sites

alusta=underlag  , yleis= alround, Pemeä= mjyk ,  kova= hårt . Det är vilket uderlag skidan är avsed för.

Vad betyder dessa termer konkret? Mjukt underlag som i mjuk snö, dvs nysnö? Och hårt som i isigt? Och vad fasen är allround då?

Link to comment
Share on other sites

Vet egentligen inte mycket om det här men har för mig att kall/varmföres skida har med storleken på tryckpunkterna att göra och hurdant underlag du kör på har med hur mycket "toppspret" (om det är så det heter) dina skidor kommer att ha. Mjukare underlag mera spret typ. Kan ha fel dock men har fått för mig att de går såhär. Så allround skidan har väl någon form av mellanstort spret medan den som är för hårda och isiga spår har litet och den för mjuka som nysnö/konstsnö har stort.

 

Har för övrigt själv köpt skidor från haijaa och de kom hem ganska snabbt, spannzonen utmätt, testade själv spannlängden hemma och fick samma resultat som de mätt upp, skiselectorkurva med och de hade t.o.m lagt på ett parafin på glidytorna som skydd så jag har bara bra erfarenheter.

Link to comment
Share on other sites

Inte imponerad av urvalet av varken skidor eller stavar på haija.fi Framförallt av skidor. Priserna är i paritet eller högre än t.ex skistart.

Vad saknar du? Tycker nog det ser ut att finnas i alla fall topp- och ibland andra och tredje modellerna på både klassiska, skate, junior och skinskidor av Fischer, Rossignol, Madshus, Atomic, Peltonen, Salomon och yoko.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...