Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Linn Svahn vet vad som krvs fr att lyckas p VM

Bystrm trivs nr han ntligen ftt samla sitt landslag

Johan Eriksson r tillfrordnad VD fr Vasaloppet

Landslaget r ntligen p sommarens frsta lger

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vm 2013

• Vänligen logga in för att kunna svara
107 svar till detta ämne

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg

Randell blev ju stoppad i OS pga för hög hemoglobinnivå. Stigit från 13 till över gränsvärdet på 16...

Man har testat hennes DNA och fastställt det som en genetisk sjukdom, för längesedan.

En genetisk sjukdom att hb-nivån svingar över 20 % eller?

rullskidvurparn

rullskidvurparn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 18 inlägg

Vad säger ni om sprinten idag då? Hur mycket får man ligga och nagga någon på stavar och skidor som Kriukov gör på Emil i början av upploppet. Ser ut som om Emils rytm störs och han tappar lite lite fart. Just tillräckligt för att Kriukov ska komma om.

Nä, Kriukov var väl snabbare helt enkelt. Det var lite ge och ta i den där duellen, för övrigt.

rullskidvurparn

rullskidvurparn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 18 inlägg

Jönsson är ju spurtsnabbast i världen eftersom han, enligt han själv skulle slå Petter :)

Spurtsnabbast i världen är man om man slår Kriukov :)

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg

Jönsson är ju spurtsnabbast i världen eftersom han, enligt han själv skulle slå Petter :)

Och det gör Petter i skate men bevisligen inte i klassiskt :)

Xskiing

Xskiing

Medlem

• Members
  • Pip
  • 263 inlägg

Randell blev ju stoppad i OS pga för hög hemoglobinnivå. Stigit från 13 till över gränsvärdet på 16...

Man har testat hennes DNA och fastställt det som en genetisk sjukdom, för längesedan.

En genetisk sjukdom att hb-nivån svingar över 20 % eller?

Följande artikel ska kanske läsas i samband med de åklagelse mot Kikken Randall: http://www.adn.com/2...-a-genetic.html Som olofsson skrev är detta känt sedan flera år.

Verkar att det har börjat ett nytt spel här på skidforum? "Misstänk alla åkare som är snabbare än svenskarna och/eller har osteuropäisk bakgrund." Ingen bra utveckling tycker jag.

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg
Kikkan Randall är från USA.

rullskidvurparn

rullskidvurparn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 18 inlägg

Och det gör Petter i skate men bevisligen inte i klassiskt :)

Är inte övertygad om att Northug slagit Kriukov igår om han fått chansen, men det får vi aldrig veta.

(För övrigt har nog aldrig Jönsson sagt att han ska slå Northug, bara att det vore kul att få chansen att försöka i en stafett. "Om det är något som är svårt i den här sporten så är det att slå Petter i en spurt" eller ngt liknande tror jag han sa.)

Xskiing

Xskiing

Medlem

• Members
  • Pip
  • 263 inlägg

Kikkan Randall är från USA.

Och jag skrev 'och/eller'

Davidsson

Davidsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg
Ajdå, dåligt åkt från svenskarna :(

Speedskejtarn

Speedskejtarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 251 inlägg
Var väl snarare så att norskorna åkte fantastiskt. Skulle knappast säga att Kallas insats var dålig
"Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others." - GM

Davidsson

Davidsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Var väl snarare så att norskorna åkte fantastiskt. Skulle knappast säga att Kallas insats var dålig

Norskor, ryss, amerikanska, tysk skidskytt etc... nä det var nog Kalla som var dålig ändå...

Redigerat av Davidsson, 26 februari 2013 - 14:45 .

Tobbe L

Tobbe L

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 218 inlägg
Känns som Kalla har gått och laddat för denna distans sedan OS...och det är nog inte bra...kanske hade varit ett annat utfall om 10km fritt hade varit öppnings distansen...
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

Davidsson

Davidsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg
dubbelpost

Redigerat av Davidsson, 26 februari 2013 - 14:45 .

JJ

JJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 123 inlägg
Ingen av åkarna före Kalla körde sprintstafetten,
endast Björgen och Weng körde sprinten.
Goessner körde sitt första lopp i mästerskapet

Jag tycker det verkar som att Kalla haft ett mycket hårdare schema än alla åkarna som placerade sig bättre idag.

TNordman

TNordman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 83 inlägg
Även om åkarna framför Kalla åkte bra så ska hon absolut vara på pallen om hon är i toppform. Jag gissar att hon är grymt besviken.

För övrigt stör jag mig på TV-produktionen. Dåligt tajmade klipp och tråkigt med så mycket TV-minuter från en fix kamera vid 1,8/6,8 km.

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 760 inlägg
Läste någonstans att kalla inte vunnit ett individuellt lopp sedan os-guldet. Kan det verkligen stämma? Hursomhelst så hoppas jag hon biter ihop och kommer igen!

The-Tor

The-Tor

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 660 inlägg

Läste någonstans att kalla inte vunnit ett individuellt lopp sedan os-guldet. Kan det verkligen stämma?

Hon har inte vunnit i världscupen men väl andra lopp.

TNordman

TNordman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 83 inlägg
Kom igen nu Olsson!

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Någon som får fis live resultat att fungera? För mig har det nu börjat starta om nestan hela tiden så jag inte kan välga vilka tidspasseringar jag vill se. Någon som inte har samma problem?

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 760 inlägg
Jaha, då får man göra avbön och be Petter Northug om ursäkt! Grattis du är sannerligen världens bäste och mest komplette skidåkare!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar