Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Medaljtid på Vasaloppet


Recommended Posts

Och jag siktade på medalj när säsongen drog igång men får revidera min målsättning då jag tränade lite för dåligt i höstas och har haft krångel med bla halsfluss med pencelinkur som följd och lite annat stök nu under vintern :( så det blir helt enkelt att göra sitt bästa från led 5 bara!!!! :)

Jag hade faktiskt själv gett upp medaljen i höstas. En axeloperation samt inflamation i armbågen gjorde att jag kom efter med träningen. Efter jul märkte jag dock att jag åkte fortare och då kom målet om medalj tillbaka. Var dock sängliggande i influensan en vecka i slutet av januari men det verkar inte tagit så hårt det heller. Detta säger jag nu när jag som mest åkt 4,5 mil på skapliga tider. 9 mil är ju något helt annat :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply
Jag vill ha en medalj i år det vore skoj. Men jag är lika glad om jag klarar behålla led3. Mycket kan hända, stavbrott mm. Sen vill jag ha en väldigt trevlig tur med bra ryggar ner till Mora och glada skidåkare och hejande publik och en stor sol i ryggen.
Link to comment
Share on other sites

Och jag siktade på medalj när säsongen drog igång men får revidera min målsättning då jag tränade lite för dåligt i höstas och har haft krångel med bla halsfluss med pencelinkur som följd och lite annat stök nu under vintern :( så det blir helt enkelt att göra sitt bästa från led 5 bara!!!! :)

Jag hade faktiskt själv gett upp medaljen i höstas. En axeloperation samt inflamation i armbågen gjorde att jag kom efter med träningen. Efter jul märkte jag dock att jag åkte fortare och då kom målet om medalj tillbaka. Var dock sängliggande i influensan en vecka i slutet av januari men det verkar inte tagit så hårt det heller. Detta säger jag nu när jag som mest åkt 4' date='5 mil på skapliga tider. 9 mil är ju något helt annat :)[/quote']

hehe kul! nä men jag tyckte jag var riktigt på g innan intersportloppet men märkte där att det var nått galet då jag fick kramp i ryggen och inte samma flås efter nån backe innan vasslan.fick stanna där och strecha och sen i princip gå uppför lundbäcksbackarna. höll på 1:04 till oxberg men lyckades bita ihop och staka på resten av loppet.kom in på 2:41. fick feber och halsont sen på kvällen och det visade sig vara halsfluss :( pencelin och kunde inte träna riktigt på några veckor.gjorde ett bra lopp med tanke på att jag hade den skiten i kroppen. men tycker det har varit segt att komma igång efter pencelinkuren. men börjar känna mig hyfsat stark nu iaf. men det är bara att ta det som det är! vem vet,kanske min absoluta formtopp kommer i vasaloppet! :)

Link to comment
Share on other sites

Vi verkar vara många led 4 åkare med medaljambitioner!

Var några minuter från medalj ifjol från led 5.

 

Bättre tränad i år. Första gången löpmilen under 40 min. Åkt en del rullskidor samt ca 80 mil på snö. Tre seedinglopp med 16 s från led 3 som bästa resultat. Medalj ska fan gå.

http://results.vasaloppet.se/2012/?content=detail&fpid=search&pid=search&idp=99999916788859000015DE9C&lang=SE&event=VL_000017167888590000000007

Link to comment
Share on other sites

Jag kan väl ligga och dra i den klungan då, som vanligt. Alltid ett dåligt tecken när folk tackar för bra draghjälp när man kommer i mål, och det händer nästan varje lopp...

 

Är dock dålig team player i klungor, och stämmer ganska väl in på MC Hammers strulputtebeskrivning, fast mest för att jag går på skidor och diagonalar i otakt. Så det är väl bäst att jag ligger först och tar vind.

Link to comment
Share on other sites

Första gången löpmilen under 40 min.

Det där tror jag är ett riktigt bra tecken. Jag är neråt 41-42 min nu tror jag men hade helst varit under 40 för att känna mig någorlunda säker.

 

Kanske det bildas en skidforum-led 4-medalj-klunga på söndag? :)

Vem tar på sig farthållarskylten à la Göteborgsvarvet? :D

Link to comment
Share on other sites

Första gången löpmilen under 40 min.

Det där tror jag är ett riktigt bra tecken. Jag är neråt 41-42 min nu tror jag men hade helst varit under 40 för att känna mig någorlunda säker.

 

Kanske det bildas en skidforum-led 4-medalj-klunga på söndag? :)

jag är glad att vi ska åka skidor på söndag och inte springa. Med mina 53-54 min på milen skulle jag var lååååååångt efter er.

Om ni bogserar mig uppför med lina så kan jag dra er på platten och utför. Åtmonstone till Evertsberg. Sedan brukar jag ta slut :)

Link to comment
Share on other sites

Om jag kan använda resultatsökningen rätt så verkar det som om endast EN person klarade medalj från led 5 år 2012 :) (dvs tid under 5:37)

 

Är det jag i år? =)

Det var nog många från led 5 med en tid under 5:37, jag själv inkluderad. Tyvärr var medaljtiden hårdare än så, för jag missade, med mina 5:34, med 6 minuter.

Link to comment
Share on other sites

Om jag kan använda resultatsökningen rätt så verkar det som om endast EN person klarade medalj från led 5 år 2012 :) (dvs tid under 5:37)

 

Är det jag i år? =)

Det var nog många från led 5 med en tid under 5:37' date=' jag själv inkluderad. Tyvärr var medaljtiden hårdare än så, för jag missade, med mina 5:34, med 6 minuter.[/quote']

Okej, då det väl bara jag som inte kan räkna :) ...eller fel på sökfunktionen. Måste kännas tungt att komma så nära men ändå bli utan. I år kanske du tar den?

Link to comment
Share on other sites

Jag var sjukt nöjd med prestationen ändå, så det gjorde inte speciellt mycket att jag missade medaljen faktiskt!

 

I led 4 i år och har varit runt halvvägs till led 3 på flera seedningslopp, så i år har jag nog goda medaljchanser. Vet inte ens hur medaljerna ser ut så ser fram emot att få ta emot en i målfållan :)

Link to comment
Share on other sites

Om jag kan använda resultatsökningen rätt så verkar det som om endast EN person klarade medalj från led 5 år 2012 :) (dvs tid under 5:37)

 

Är det jag i år? =)

Det var nog många från led 5 med en tid under 5:37' date=' jag själv inkluderad. Tyvärr var medaljtiden hårdare än så, för jag missade, med mina 5:34, med 6 minuter.[/quote']

Okej, då det väl bara jag som inte kan räkna :) ...eller fel på sökfunktionen. Måste kännas tungt att komma så nära men ändå bli utan. I år kanske du tar den?

Lekte lite mer med sökfunktionen och tydligen måste man fylla i både från och till för att få rätt resultat... 27 personer tog medalj från led 5, på sluttider från 05:10 till 05:27.

Link to comment
Share on other sites

Första gången löpmilen under 40 min.

Det där tror jag är ett riktigt bra tecken. Jag är neråt 41-42 min nu tror jag men hade helst varit under 40 för att känna mig någorlunda säker.

 

Kanske det bildas en skidforum-led 4-medalj-klunga på söndag? :)

Vore intressant med ett skidforumtåg med sikte på medalj. Jag anmäler mig och tar mina dragintervaller! (led-4 åkare)

Link to comment
Share on other sites

Lekte lite mer med sökfunktionen och tydligen måste man fylla i både från och till för att få rätt resultat... 27 personer tog medalj från led 5, på sluttider från 05:10 till 05:27.

Jag ger mig tillkänna. Var en av dem och och gled in på 5:12 efter att ha kört om ca 2000 från led 5. Må det bli en lika bra dag nu på söndag...

Link to comment
Share on other sites

Lekte lite mer med sökfunktionen och tydligen måste man fylla i både från och till för att få rätt resultat... 27 personer tog medalj från led 5' date=' på sluttider från 05:10 till 05:27.[/quote']

Jag ger mig tillkänna. Var en av dem och och gled in på 5:12 efter att ha kört om ca 2000 från led 5. Må det bli en lika bra dag nu på söndag...

Otroligt bra jobbat! Jag skidade om 1100 från led 7 förra året och det kändes redan ganska jobbigt.

Link to comment
Share on other sites

Första gången löpmilen under 40 min.

Det där tror jag är ett riktigt bra tecken. Jag är neråt 41-42 min nu tror jag men hade helst varit under 40 för att känna mig någorlunda säker.

 

Kanske det bildas en skidforum-led 4-medalj-klunga på söndag? :)

Vore intressant med ett skidforumtåg med sikte på medalj. Jag anmäler mig och tar mina dragintervaller! (led-4 åkare)

Vi får hålla utkik efter varandra! Mina kännetecken:

 

- Startummer 4172

- Sjukt snygg

- Knallrött Rode-midjebälte

- Starkare på plattmark än uppför

- Startar nog långt till vänster, lägger ut skidorna ca kl. 6.00

Link to comment
Share on other sites

Det där tror jag är ett riktigt bra tecken. Jag är neråt 41-42 min nu tror jag men hade helst varit under 40 för att känna mig någorlunda säker.

 

Kanske det bildas en skidforum-led 4-medalj-klunga på söndag? :)

Vore intressant med ett skidforumtåg med sikte på medalj. Jag anmäler mig och tar mina dragintervaller! (led-4 åkare)

Vi får hålla utkik efter varandra! Mina kännetecken:

 

- Startummer 4172

- Sjukt snygg

- Knallrött Rode-midjebälte

- Starkare på plattmark än uppför

- Startar nog långt till vänster' date=' lägger ut skidorna ca kl. 6.00[/quote']

Startnummer 5954

Vitt racingställ med (onödigt) många loggor på! (ser väldigt snabbt ut)

Hyfsad stakare, oduglig uppför

Kommer köa från 04:30

Varför långt till vänster?

(detta är mitt första Vasalopp)!

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett taktikförslag:

 

Om ni i en ski team skåne-åkare i blickfånget (vi syns) i en uppförsbacke. Gör en Haag-forcering så att ni får rygg på toppen. Sen är det bara att bita sig fast i ryggen på kommande plattåkning och i nästa uppförsbacke sticker ni ifrån (med sikte på nästa gubbe om ni ser någon).

 

Inte får att vi på något sätt är dem mest fantastiska skidåkarna. Men jag kan garantera att vi relativt dem vi ligger på samma position som i 97 fall av 100 är den starkare stakåkaren :).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...