Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sthlm Rollerski


Folkesson

Recommended Posts

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

många skall dit, blir nog en stortävling, många anmälda redan. Och så är det första deltävling i nya sverigecupen så det kommer nog en hel del duktigt folk också.

Ski Team Skåne kommer med hela elitgruppen och troligen ett helt gäng till.

För min egen del rullar och springer jag nog den helgen.

Link to comment
Share on other sites

många skall dit, blir nog en stortävling, många anmälda redan. Och så är det första deltävling i nya sverigecupen så det kommer nog en hel del duktigt folk också.

Ski Team Skåne kommer med hela elitgruppen och troligen ett helt gäng till.

För min egen del rullar och springer jag nog den helgen.

Härligt, men hur är upplägget? Går det åka dit och köra bara rull eller är det meningen att man ska göra alla tre tävlingarna?

 

Försök att konkurera med alliansloppet som största lopp? Kul med PU också...

Link to comment
Share on other sites

Låter intressant med en PU-tävling på 45km på mestadels cykelbanor i Stockholms söderort. Skulle vara kul att se bansträckningen.

Finns på deras hemsida' date=' så det är bara ut och träna[/quote']

okej, missade det. Det var varvbana alltså, om vägarna är avstängda där man inte åker på cykelbana så är nog inte banan så dramatisk. Tyvärr inte mycket till backar. Det är väl upp på skanstullsbron och sen upp från årstafältet som det stiger litegrann men tveksamt om det blir så särskilt många bensparkar.

Link to comment
Share on other sites

staka staka och staka är det som gäller, och klara av när man börjar varva åkare, för då kanske det kan bli trångt på cykelbanorna som inte är så breda.

Jag skall försöka köra eftersom jag inte kört loppet förut. Skall också försöka att inte vara i vägen när ni varvar.

Link to comment
Share on other sites

Dalarna: Tack för kartan.

Bra att ni ute i landet kan hjälpa mig som bor i Stockholms-området med en tävlingskarta för rullskidor i Stockholm. Ska ta mig en funderare om jag ska åka tävlingen.

När snön har försvunnit så kanske man kan provåka banan (om snön verkligen försvinner någon gång). Här (på Värmdö) är det fortfarande en halvmeter snö och svinkallt.

Link to comment
Share on other sites

staka staka och staka är det som gäller' date=' och klara av när man börjar varva åkare, för då kanske det kan bli trångt på cykelbanorna som inte är så breda.[/quote']

Jag skall försöka köra eftersom jag inte kört loppet förut. Skall också försöka att inte vara i vägen när ni varvar.

Tror nog du kryper upp ur ditt hål snart där du tycker du är så dålig, du kommer vara lika snabb som vanligt i sommar. Du slog ju mig på Vasan så måste du ju vara bra :)

Link to comment
Share on other sites

staka staka och staka är det som gäller' date=' och klara av när man börjar varva åkare, för då kanske det kan bli trångt på cykelbanorna som inte är så breda.[/quote']

Jag skall försöka köra eftersom jag inte kört loppet förut. Skall också försöka att inte vara i vägen när ni varvar.

Tror nog du kryper upp ur ditt hål snart där du tycker du är så dålig, du kommer vara lika snabb som vanligt i sommar. Du slog ju mig på Vasan så måste du ju vara bra :)

Jo, plötsligt händer det!

Link to comment
Share on other sites

många skall dit, blir nog en stortävling, många anmälda redan. Och så är det första deltävling i nya sverigecupen så det kommer nog en hel del duktigt folk också.

Ski Team Skåne kommer med hela elitgruppen och troligen ett helt gäng till.

För min egen del rullar och springer jag nog den helgen.

Sverigecupen låter intressant, var finns info om denna?

 

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

Link to comment
Share on other sites

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

Korsningar ska väl inte vara ett problem så länge de har spärrat av och funktionärer som står och vaktar, det ser ju inte ut att vara några knepiga svängar i alla fall.

 

Det är väl ingen större nedförsbacke mot Årstafältet? Däremot efter Årstafältet blir det en uppförsbacke där man åtminstone får plocka några höjdmeter.

Link to comment
Share on other sites

många skall dit' date=' blir nog en stortävling, många anmälda redan. Och så är det första deltävling i nya sverigecupen så det kommer nog en hel del duktigt folk också.

Ski Team Skåne kommer med hela elitgruppen och troligen ett helt gäng till.

För min egen del rullar och springer jag nog den helgen.[/quote']

Sverigecupen låter intressant, var finns info om denna?

 

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

All info om själva cupen kommer snart.

Men i dags läget är det 5 deltävlingar

Sthlm, 2 i Idre, 2 i Trollhättan

Link to comment
Share on other sites

många skall dit' date=' blir nog en stortävling, många anmälda redan. Och så är det första deltävling i nya sverigecupen så det kommer nog en hel del duktigt folk också.

Ski Team Skåne kommer med hela elitgruppen och troligen ett helt gäng till.

För min egen del rullar och springer jag nog den helgen.[/quote']

Sverigecupen låter intressant, var finns info om denna?

 

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

All info om själva cupen kommer snart.

Men i dags läget är det 5 deltävlingar

Sthlm, 2 i Idre, 2 i Trollhättan

Tillägg, det är alltså 4 lopp på riktiga tävlingshjul, 2 skate 2 klassiska

Och ett lopp på svampiga mjuka gummihjul

Link to comment
Share on other sites

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

Korsningar ska väl inte vara ett problem så länge de har spärrat av och funktionärer som står och vaktar' date=' det ser ju inte ut att vara några knepiga svängar i alla fall.

 

Det är väl ingen större nedförsbacke mot Årstafältet? Däremot efter Årstafältet blir det en uppförsbacke där man åtminstone får plocka några höjdmeter.[/quote']

Om inte minnet sviker mig då jag cyklade ned mot Årstafältet för många år sedan så fick man bromsa rätt bra innan vägkorsningen och det fungerar ju inget bra med PU-hjul... När väl gruset försvinner kan jag ta en liten omväg hem från jobbet och testa med 3:or hur backen är.

Arrangören är en orienteringsklubb så jag är inte helt övertygad om att de har förstått att minsta lilla villavägskorsning måste ha en funktionär.

Link to comment
Share on other sites

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

Korsningar ska väl inte vara ett problem så länge de har spärrat av och funktionärer som står och vaktar' date=' det ser ju inte ut att vara några knepiga svängar i alla fall.

 

Det är väl ingen större nedförsbacke mot Årstafältet? Däremot efter Årstafältet blir det en uppförsbacke där man åtminstone får plocka några höjdmeter.[/quote']

Om inte minnet sviker mig då jag cyklade ned mot Årstafältet för många år sedan så fick man bromsa rätt bra innan vägkorsningen och det fungerar ju inget bra med PU-hjul... När väl gruset försvinner kan jag ta en liten omväg hem från jobbet och testa med 3:or hur backen är.

Arrangören är en orienteringsklubb så jag är inte helt övertygad om att de har förstått att minsta lilla villavägskorsning måste ha en funktionär.

Fy för den backen om man ska åka på cykelbanorna, som jag ser d kräver d starka nerver. Trail loppet och kanske cykelloppet är annars redan inbokade

Link to comment
Share on other sites

Lite kluven angående detta lopp då det är extremt mycket korsningar och att nedförsbacken mot Årstafältet kan bli tuff med PU hjul. Sedan är frågan om de hinner soppa rent vintergruset ;)

Korsningar ska väl inte vara ett problem så länge de har spärrat av och funktionärer som står och vaktar' date=' det ser ju inte ut att vara några knepiga svängar i alla fall.

 

Det är väl ingen större nedförsbacke mot Årstafältet? Däremot efter Årstafältet blir det en uppförsbacke där man åtminstone får plocka några höjdmeter.[/quote']

Om inte minnet sviker mig då jag cyklade ned mot Årstafältet för många år sedan så fick man bromsa rätt bra innan vägkorsningen och det fungerar ju inget bra med PU-hjul... När väl gruset försvinner kan jag ta en liten omväg hem från jobbet och testa med 3:or hur backen är.

Arrangören är en orienteringsklubb så jag är inte helt övertygad om att de har förstått att minsta lilla villavägskorsning måste ha en funktionär.

Jag är nog som v-peter lite tveksam till banan. Även om jag bodde i Årsta många år, så är jag inte jättehemma på alla nya krumbukter som blivit på senare tid. Men jag kommer vid tillfälle åka med 2-or/3-or för att avgöra om det är värt risken med PU-hjul. Nog är det backe från Stureby-hållet och över bron och ner. Sen är jag inte riktigt med på hur de menar att man ska åka vid Gullmarsplan. (Å vi som tog bort vår lilla backe ner mot Björkviks Brygga efter lite kritik! Där har man ju en helt platt bussvändplats å ta till ;))

Link to comment
Share on other sites

Korsningar ska väl inte vara ett problem så länge de har spärrat av och funktionärer som står och vaktar' date=' det ser ju inte ut att vara några knepiga svängar i alla fall.

 

Det är väl ingen större nedförsbacke mot Årstafältet? Däremot efter Årstafältet blir det en uppförsbacke där man åtminstone får plocka några höjdmeter.[/quote']

Om inte minnet sviker mig då jag cyklade ned mot Årstafältet för många år sedan så fick man bromsa rätt bra innan vägkorsningen och det fungerar ju inget bra med PU-hjul... När väl gruset försvinner kan jag ta en liten omväg hem från jobbet och testa med 3:or hur backen är.

Arrangören är en orienteringsklubb så jag är inte helt övertygad om att de har förstått att minsta lilla villavägskorsning måste ha en funktionär.

Jag är nog som v-peter lite tveksam till banan. Även om jag bodde i Årsta många år, så är jag inte jättehemma på alla nya krumbukter som blivit på senare tid. Men jag kommer vid tillfälle åka med 2-or/3-or för att avgöra om det är värt risken med PU-hjul. Nog är det backe från Stureby-hållet och över bron och ner. Sen är jag inte riktigt med på hur de menar att man ska åka vid Gullmarsplan. (Å vi som tog bort vår lilla backe ner mot Björkviks Brygga efter lite kritik! Där har man ju en helt platt bussvändplats å ta till ;))

Det är alltså den här sträckan vi pratar om nu?

 

http://kartor.eniro.se/m/ndDxc

 

Vi får helt enkelt skicka ut en testpilot å det snaraste! Hade jag bott kvar i Tullinge hade jag åkt förbi där till jobbet imorgon men tyvärr har jag lite längre dit nu. Jag har dock svårt att se att det skulle vara någon större fara så länge de stoppar korsande trafik men jag har aldrig åkt/cyklat just på den vägsträckan så kan inte uttala mig säkert. Har iaf svårt att tro att den backen skulle vara lika brant/hög som Björkvik, och jag tycker att det är synd att backen är borta från Värmdörullen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...