Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sthlm Rollerski


Folkesson

Recommended Posts

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply
Tyckte att du saknades...

Men det var svårt att veta säkert' date=' man är rätt inne i loppet[/quote']

http://semisekelbloggen.blogspot.se/2014/07/att-inte-langa-dricka-pa-stockholm.html

Det var en rejäl krasch, krya på dig! Du behövs ju som världens bästa rullskiddrickalangare till SM.

Tack!!! ;)

Till SM 13-14/9 är jag OK. Det blir dock inget AL-lopp :(

Link to comment
Share on other sites

Tyckte att du saknades...

Men det var svårt att veta säkert' date=' man är rätt inne i loppet[/quote']

http://semisekelbloggen.blogspot.se/2014/07/att-inte-langa-dricka-pa-stockholm.html

Fy sånt skit! är inte så aktiv här såhärårs men läste om din smäll precis. kan gå riktigt galet även på de mest invanda ställena. brukade bära ner min hoj för en svängd stentrappa till förråd varje dag tills jag halkade m cykeldojjorna flög framstupa (nya hjul att rädda :-)) rakt in i element m skallen, hade retsamt nog hunnet lägga av hjälmen där hela smällen skulle tagit... gick ivf plus om man räknar in kostnaden för den och ct röntgen/ akutbesök/ krya !

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla som skall köra' date=' er jag känner kommer jaga såklart skrika på, jag är langare ute på banan idag.[/quote']

Jag skulle också langat dricka på banan. Nu fick några vänner klara sig utan mig p.g.a. en "liten" cykelolycka av lilla mig. (Mer om detta på min blogg senare idag…)

Här skulle jag varit med och langat! Myhren "in action" när han langar åt Jerry!!!

Såg först igår att de är rätt många som delar på en flaska på 2-a varvet. Lite kul att se att täten delar 3 ggr på samma flaska. Ca minuten in i filmen. (Sista varvet har ju dock tempot skruvats upp lite. Jerry dricker nog inte många droppar…)

Link to comment
Share on other sites

Aj, aj det ser inte så bra ut, otur att det där järnstaketet skulle stå just där, annars hade du nog klarat lyktstolpen. Hoppas allt läker ihop bra och allt är lagt till rätta från början, så det inte

blir några komplikationer. Såren verkar ordentligt rengjorda av din beskrivning att döma, så då kan de nog läka ordentligt.

Nog har man haft tur många gånger, när man kraschat tex sista ggn i höstas då jag körde på en sten på inlines och stöp i asfalten med skrubbsår o ett bräckt revben. Att få professonell hjälp med såren är viktigt, mitt skrubbsår på knäet tog två månader att bli bra då det varade och inte ville läka sig.

Betr cykelhjälmen så borde man nog alltid ha den på, brukar skippa den om jag tar en runda till stan, får nog tänka om när jag ser din spräckta sak.

 

Men du klarade fingrarna tillräckligt för att kunna skriva och huvudet verkar vara ganska intakt ;)

Krya på dig så att du är "på banan" snart.:)

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att langa dricka den 13/9 i alla fall! ;)

 

På banan vet jag inte. Men jag får se hur jag lyckas träna tills jag kastar gipset om 5 veckor… ;)

http://semisekelbloggen.blogspot.se

 

På Toren igår så läste Roberto Vacchi upp något meddelande om en cyklist som brutit nyckelbenet. En rullskidåkare hade lyckats med konststycket att peta in staven i hjulet på cyklisten!!! Någon som känner igen sig? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att langa dricka den 13/9 i alla fall! ;)

 

På banan vet jag inte. Men jag får se hur jag lyckas träna tills jag kastar gipset om 5 veckor… ;)

http://semisekelbloggen.blogspot.se

 

På Toren igår så läste Roberto Vacchi upp något meddelande om en cyklist som brutit nyckelbenet. En rullskidåkare hade lyckats med konststycket att peta in staven i hjulet på cyklisten!!! Någon som känner igen sig? ;)

Måste ha varit en alustav då för kolfiberstavar vet jag av egen erfarenhet att de klipps ganska enkelt av cykelekrar, även i låg fart. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att langa dricka den 13/9 i alla fall! ;)

 

På banan vet jag inte. Men jag får se hur jag lyckas träna tills jag kastar gipset om 5 veckor… ;)

http://semisekelbloggen.blogspot.se

 

På Toren igår så läste Roberto Vacchi upp något meddelande om en cyklist som brutit nyckelbenet. En rullskidåkare hade lyckats med konststycket att peta in staven i hjulet på cyklisten!!! Någon som känner igen sig? ;)

Måste ha varit en alustav då för kolfiberstavar vet jag av egen erfarenhet att de klipps ganska enkelt av cykelekrar' date=' även i låg fart. :)[/quote']

Så du brukar testa alltså!!! ;)

Jag har så klart brutit kolfiberstavar, men aldrig testat på just cyklister. ;)

Al-stavar var länge sedan jag hade på händerna (om man inte räknar slalomstavar), men jag har säkert något gammalt lik i förrådet om någon vill ha ett par och testa!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att langa dricka den 13/9 i alla fall! ;)

 

På banan vet jag inte. Men jag får se hur jag lyckas träna tills jag kastar gipset om 5 veckor… ;)

http://semisekelbloggen.blogspot.se

 

På Toren igår så läste Roberto Vacchi upp något meddelande om en cyklist som brutit nyckelbenet. En rullskidåkare hade lyckats med konststycket att peta in staven i hjulet på cyklisten!!! Någon som känner igen sig? ;)

Måste ha varit en alustav då för kolfiberstavar vet jag av egen erfarenhet att de klipps ganska enkelt av cykelekrar' date=' även i låg fart. :)[/quote']

Så du brukar testa alltså!!! ;)

Jag har så klart brutit kolfiberstavar, men aldrig testat på just cyklister. ;)

Al-stavar var länge sedan jag hade på händerna (om man inte räknar slalomstavar), men jag har säkert något gammalt lik i förrådet om någon vill ha ett par och testa!!! ;)

Jo det har jag men det var dock jag som både var cyklist och bärare av stavarna. Hade inte fått upp styrfart riktigt och därför lyckades jag på något sätt få in staven i framhjulet. :/

Skulle cykla ner till pendeln och skulle ha med rullisar och stavar till jobbet. Det var några år sen.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jag bumbar denna med en fråga.

 

Är det någon som kan uttala sig om "svårighetsgraden" på den här banan? Jag sugen på utmaningen men är fortfarande "vobblig" på skidorna och undviker helst banor som kräver skills utför och svängar i hög (eller någon som helst) fart.

 

Hur ser utförskörningarna ut? Hittar ingen banprofil på hemsidan.

Link to comment
Share on other sites

inga direkta nerförsbackar att tala om. ganska platt bana, men med en större stigning i börja, men den åker man inte nerför igen, så det är helt enkelt rätt platt.

Du åker väl samma väg över Skanstullsbron ut från start som tillbaka in i mål eller har de ändrat i år?  Stor stigning är väl att överdriva men 1-2min ganska lätt uppför blir det ju.

 

Banan är ganska knixig med svängar hit och dit på cykelbanor men inget som är i nedförsbackar utan det är för det mesta platt.

Link to comment
Share on other sites

Asså hjul dialogen har gått för långt. Alla verkar splittrade och ingen tycks dra åt samma håll.

Jag känner lite att en standard löser detta problemet och har nämt det tidigare men bara blivit dum förklarad.

Sätt en regel som säger att ni får använda vilka 2or som helst bara de är stämplade och består av gummi.

Alpinas hjul är inte så värst snabba jämfört med elpex, alpina har en större diameter vilket resulterar i att de går marginellt lättare.

Link to comment
Share on other sites

Vad löser det? Finns ju en hel del märken som inte har stämpeln, ska de som köpt dem då behöva köpa nya för att kanske köra ett lopp? Då har vi ju samma problem aom på pu-tävlingar... Att motionärerna inte vill köpa nytt för att tävla. På sthlm rollerski tyckte jag att de flesta hade väldigt lika, inte många som stack ut åt nåt håll i de klungor som jag såg. Brukar vara mkt värre på vintern
Link to comment
Share on other sites

Det är ju exakt detta som är problemet!

Ni som har PU hjul gnäller för att ni inte får ha dessa på tävling och de som inte har PU verkar inte vilja köpa dessa enbart för tävling.

Asså detta kommer aldrig att bli löst så enkelt är det och kan man inte acceptera att arrangören säger endast 2:or så får man väl strunta i att åka.

Jag tänker inte köpa ett par PU för att kanske åka någon tävling om året. Tar hellre ett lång pass själv på mina 2:or isåfall.

Link to comment
Share on other sites

Tyckte rullet var väldigt likvärt i min klunga som jag åkte med och jar inte gjort något med mina skidor för att det ska rulla bättre. Orginal elpex. Det varierar betydligt mer på vintern som folkesson skrev.

Fantastisk fin och bra tävling och arrangemang. Kommer absolut tillbaka. Enda irritationsmomentet var en mupp i andra startledet som var upprörd över något och la allt krut på att tjafsa och jävlas om seedningen eller något. Fan vad onödigt. Var glad att det finns de som vill arrangera tävlingar som denna skulle jag vilja säga.

Link to comment
Share on other sites

Enda irritationsmomentet var en mupp i andra startledet som var upprörd över något och la allt krut på att tjafsa och jävlas om seedningen eller något. Fan vad onödigt. Var glad att det finns de som vill arrangera tävlingar som denna skulle jag vilja säga.

Ja han brände på som fan i starten och körde om mig tidigt, sen vid Gubbängen blåste vi förbi och då såg han ut att vara helt färdig sen såg jag inte till honom mer. Lite komiskt. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...