Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klarlvsloppet live p Lngd.se

Nordstrm hemmafavorit p Vlarullen

Lina Korsgren och Ramudden bildar lngloppsteam

Hst och Slind totalvinnare av Guide World Classic Tour

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Skidpremiär Idre Fjäll Skistart 2018
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

hovfjället

• Vänligen logga in för att kunna svara
19 svar till detta ämne

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Tänkte kolla lite om det finns nån som stakat hovfjällsvägen...från 45an till portalen? Vilken tid hade ni isf?

TT

TT

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 562 inlägg
Tuff backe att staka det. Lång och riktigt brant bitvis. Har du stakat den?

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Nope...staka upp till flybergs korset på premiär turen i våras..det är väl lite mer än halva backen..4,7 km tror jag sen vek jag ner mej..stod mer eller mindre still sista 100 m..men med lite fler mil i armarna så ska det testas snart igen:-)

Lejonet2

Lejonet2

Medlem

• Members
  • Pip
  • 466 inlägg
42 min i slutet av oktober förra året, kallt och på Proski 3:or med trött kropp. Har gjort det på ner mot 35 min tidigare men Proski 3:or.

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 203 inlägg

42 min i slutet av oktober förra året, kallt och på Proski 3:or med trött kropp. Har gjort det på ner mot 35 min tidigare men Proski 3:or.

Samma hjul och samma dag men 2-3min snabbare var det va?

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Fy fan...grymt bra...35 min..lyfter på hatten!!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg
Jag tror Gunde hade något rekord där som Hellner var i närheten av men minns inte tiden. Har aldrig testat det själv trots att jag bor en km därifrån. Gjorde ett försök för fem år sedan i början på maj men då började det snöa och blev bakhalt! Nu är det ju ny beläggning och delvis omdragen väg så det borde vara lite lättare.

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Vi kör nån dag då Björn...bor ju oxå i dina trakter, vore fint me lite sparring!?:-)

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 203 inlägg

Jag tror Gunde hade något rekord där som Hellner var i närheten av men minns inte tiden. Har aldrig testat det själv trots att jag bor en km därifrån. Gjorde ett försök för fem år sedan i början på maj men då började det snöa och blev bakhalt! Nu är det ju ny beläggning och delvis omdragen väg så det borde vara lite lättare.

Jag tvivlar på att Gunde har stakat upp där, åtminstone under sin storhetstid.
Vad spelar det förresten för roll om det är bakhalt när man stakar? :)

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Jag tvivlar på att Gunde har stakat upp där, åtminstone under sin storhetstid.
Vad spelar det förresten för roll om det är bakhalt när man stakar? :)

Svårt att staka uppför i 5 cm blötsnö och dessutom skulle jag nog ha behövt fuska med glidsteg och diagonal.
Ska höra med någon av tränarna på skolan (Stjerneskolan, Torsby) om de vet något om rekordtiden uppför Hovfjället.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Vi kör nån dag då Björn...bor ju oxå i dina trakter, vore fint me lite sparring!?:-)

Jag trodde nästan att det var du som dolde dig bakom signaturen. Jag kör gärna men är nog inte så mycket till sparring ;)

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg

Jag trodde nästan att det var du som dolde dig bakom signaturen. Jag kör gärna men är nog inte så mycket till sparring ;)

Fint...är alltid taggad för ett fint träningspass så kläm iväg ett mess när du har tid så stakar vi backen ellet nån annan rutt:-)..0705465371

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg

Fint...är alltid taggad för ett fint träningspass så kläm iväg ett mess när du har tid så stakar vi backen ellet nån annan rutt:-)..0705465371

Vasa

Vasa

Veteran

• Moderators
  • 4 955 inlägg

De varnade i radion nyss för rullskidåkande ungdomar mellan Fensbol och Hovfjället.
Är det du och björn12 som är ute redan? :)

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 005 inlägg

Ska höra med någon av tränarna på skolan (Stjerneskolan, Torsby) om de vet något om rekordtiden uppför Hovfjället.

Erik Wickström hänvisar till Rasmus Blom som ska veta allt om Hovfjällsrace-tider i detta inlägg: http://erikwickstrom...jaj-armbagsont/

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

I kväll är det det premiär för säsongen för världscupen i terrängkrocket hemma hos Hagbergs i Överbyn, kl 18.30. Välkommen dit!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg
Enligt Rasmus ska Mathias Fredriksson ha rekordet med 23.23 min hela vägen upp till topparkeringen med standardhjul. Gunde ska ha haft 23.10 min med tävlingshjul enligt tränare på skidgymnasiet i Torsby.

davebe

davebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Grymt..ren stakning då eller?

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg

Grymt..ren stakning då eller?

Skulle tro att han använde benen också...

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 814 inlägg

Kan ju vara roligt att damma av denna tråden med :-)

34.52 är min bästa tid uppför Hovfjället. Körde på standardhjul, både stakning och diagonal för att ta mig i mål.

Är det fler utav er som brukar vara där och brunka på?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar