Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Bystrm trivs nr han ntligen ftt samla sitt landslag

Johan Eriksson r tillfrordnad VD fr Vasaloppet

Landslaget r ntligen p sommarens frsta lger

Anton Karlsson en sekund fre Marcus Johansson

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

flera dagar i rad

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

Elgen

Elgen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 27 inlägg
Hur bra är det att träna (hårt) flera dagar i rad? Samma moment tex rullskidåkning/stakmaskin. Bättre att vila varannan dag eller är det bara att köra på så mycket man orkar? Tycker det är svårt att få dagarna att räcka till och vill försöka få in fler pass i veckorna.
///Elgen

VickeC

VickeC

Medlem

• Members
  • Pip
  • 48 inlägg
Det är nog lite individuellt. För mig så funkar det oftast bäst att köra i block. Framförallt om det handlar om intensiva pass. 2 hårda dar följt av nån dag återhämtning. Tröttheten sätter oftast in efter 2 dar för mig, så det är lika bra att klämma ihop det. Men som sagt funkar inte alla likadant. Du får testa helt enkelt :)

Folkesson

Folkesson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 882 inlägg
Träna tills du stupar så lär du dig gränsen sen. Ibland är jag som piggast dagen efter ett riktigt hårt pass

-Retired

xcrikard

xcrikard

Medlem

• Members
  • Pip
  • 263 inlägg
Tränar vanligtvis 5 dagar/v (mån och tors vilodagar). Längre pass på helger och hårdare pass ons och lör, övriga dagar "lightpass". Självklart kan det variera men oftast ungefär så här.

__________________________________________________________________________________________________
Kortvasan 2012, ÖSM varje år sedan 2013 (bästa tid 6:07). Hur kall blir ÖSM 2019? ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar